InGoedeBanen gaat Actonomy inzetten

Logo en logotype InGoedeBanen Enkele dagen geleden viel een aankondiging van de samenwerking tussen multiposter InGoedeBanen en matching engine Actonomy in mijn electronische postbus. En dat vond ik een interessante ontwikkeling.

Tenslotte wordt Actonomy vooral ingezet binnen ATS applicaties waar kandidaatgegevens de bulk van de data vormen. In het geval van InGoedeBanen zijn het natuurlijk alleen maar vacatures.

Ik heb aan Peter Nieuwpoort (mede-eigenaar InGoedeBanen) gevraagd wat deze samenwerking met Actonomy precies gaat inhouden.

De bedoeling is om klanten van InGoedeBanen te ondersteunen bij het realiseren van betere vacatureteksten. En dat is natuurlijk altijd goed; tenslotte valt er op dat gebied nog heel wat te verbeteren!

Maar waar denkt InGoedeBanen aan bij die betere teksten? Nou, volgens Nieuwpoort is dat het volgende:

  • Klanten kunnen met behulp van Actonomy op basis van de inhoud van de vacature alternatieven voor de gekozen functietitel opzoeken.
  • Klanten kunnen SEO-vriendelijke teksten in de vacature gaan opnemen. Actonomy biedt op basis van de vacature inhoud gerelateerde trefwoorden waar kandidaten ook op kunnen zoeken in zoekmachines. Een voorbeeld van een dergelijke tekst:image

  • Bij de koppelingen naar Google Adword aanbieders bepalen we m.b.v. Actonomy onder welke functietitels een als adword geplaatste vacature ook vindbaar moet zijn.

En wie weet komen er nog meer mogelijkheden uit de koker van deze samenwerking. Volgens Nieuwpoort moeten de eerste resultaten in november van dit jaar beschikbaar komen.

Bestaande klanten van InGoedeBanen hoeven hier niet voor in de portemonnee te tasten; de nieuwe mogelijkheden worden zonder extra kosten beschikbaar gesteld. Een prettige gedachte in deze donkere tijden!

Tegen de tijd dat deze nieuwe features beschikbaar komen zal ik zeker nog eens bij InGoedeBanen aankloppen voor een bewijs van al dit fraais. En er vervolgens op deze plaats verslag van te doen. Wordt dus zeker vervolgd.

Geef een reactie