USG start vacaturesite G.us

Logotyp G.us Uitzender USG People lanceerde gisteren de eigen vacaturesite G.us – paradoxaal genoeg te vinden op www.gus.nl. De site – een speling van de drie letters die de naam van de Almeerse holding vormen – moet de vacatures van alle dochtermerken van het bedrijf bundelen. Met de site kan USG People gratis de concurrentie met betaalde websites als Monsterboard en Nationale Vacaturebank aangaan.

Eerder al gaf Adecco aan door middel van sociale media en eigen vacaturesites de betaalde vacaturesites te willen omzeilen. Sinds de overname van Vedior bezit Randstad met DOVAjobs ook een dergelijke site voor vacatures van de eigen dochtermerken.

Naast de centrale site blijven de USG-dochters hun vacatures ook op hun eigen websites plaatsen.

Geef een reactie

21 Comments
  • Dirk Goossens
    says:

    Zoek ik instant, dan krijg ik links een feedbackbox en pas rechts de resultaten. Dat is dus volstrekt fout. Bizar dat een gebruiker in eerste instantie  gezien wordt als een feedbackgever.
    Als ik zoek op de lokatie ‘Nijmege’  dan krijg ik 35 resultaten.
    Zoek ik echter op Nijmegen dan krijg ik er 168.
    Dat is echt heel erg fout.  Schande!
    Positief puntje: beste user experience ooit.
     

  • robert
    says:

    @boris  ik neem aan dat je met je zinsnede “Ben wel benieuwd wat robert bedoelt met enige  aandacht er een serieus portaal van te maken”
    Mij als anoniem lafbekje bedoelt ipv robert smit die reageerde 🙂

    Maar goed, wat ik bedoel is dat wanneer ik op de homepage van gus.nl kom mij de haren al rechtovereind gaan staan en instinctief bijdraag aan een hoger bounce percentage.. Eerste indruk was/is een hoog trovit gehalte..

    Ik denk dat voor vele profs content voor design gaat (zie jakob nielsen) maar (het volgende is deels op aanname gebasseerd) ik denk dat 80% van de usg potentials (waarschijnlijk laagtot midden geschoold) veel visueler zijn ingesteld en waarschijnlijk minder uren online maken dan de high potential en daardoor minder minder het onderscheid kunnen maken tussen content en design, Eerste indruk visueel is mijns inziens belangrijk en als je dan als die linkjes laat zien ipv een slick design je automatich een bounce percentage van misschien wel 50% krijgt. Mijns inziens is er een grote overeenkomst tussen jullie doelgroep en de “Zylom” gebruikers. En daar geven ze het een mooi jasje

    Kortweg wellicht meer aandacht steken in user experience.. Maar goed wie ben ik, slechts een anoniem lafbekje! 🙂

  • Mattijs
    says:

    Ben ik nou de enige die opmerkt dat er onder de zoekvakjes wel hele idiote helpteksten staan:
    bijv. secretaresse, piloot
    bijv. Amsterdam, Friesland, Texel
    Misschien is de functie piloot als voorbeeld en Texel als regio niet zo’n handige.
    Zoekresultaat op piloot is nul en zoeken op Texel levert functies in een wel heel brede regio op. Nog eens naar kijken?
     
    De instant zoekfunctie

  • job v D
    says:

    Over co-creaties gesproken. Wat dacht je van een leuke samenwerking met de Telegraaf. Zo hebben grote on line plannen en interessante banensites. Rob Zandbergen kan Herman van Campenhout binnenkort zo bellen. De bemiddelingsfee kan vast wel onder de 500K en de chemie is fantastisch, dus dat wordt iets heel erg moois 

  • pvdm
    says:

    Bizar dat je op de site van USG People (http://www.usgpeople.nl), onder “banen en werk” dan geen doorlink vindt naar deze site ….

    Gemiste kans

    De twee sites die je hier vervolgens wel vindt – “usgjobs” en ” jobs at usg people” zijn echt prehistorisch – had dit dan gelijk opgelost

  • Robert Smit
    says:

    Een eenmalige betaalbare bijdrage voor de bureau’s die deelnemen en jaarlijks bedrag voor updates. Als er maar genoeg bureau’s aan meedoen dan kan de prijs omlaag en kan het erg interessant worden.

    Crowdsourcing project?

  • Robert Smit
    says:

    Ok, ik doelde eigenlijk meer op de lay-out van de site. Die ziet er wat goedkoop uit en heeft iets weg van zo’n ‘foute link-farm’  pagina.

    Misschien een idee om een dergelijk gratis platform te maken waar recruitmentbureaus zich op kunnen aansluiten?

    • robert
      says:

      en wie gaat dat betalen, ? Misschien de heer Cruiming die in februari vacaturecompas aankondigde maar nog steeds niets heeft? Misschien had ie het te druk met de fotoshoot van de studentes op het scheveningse strand, who can blame him

  • Marc Drees
    says:

    Het is natuurlijk ook een pure linkfarm, dat is precies de bedoeling. Tenslotte probeert USG hiermee meer werkzoekers te trekken tegen een lager kost per bezoeker dan als ze via een vacaturesite adverteren.

    • robert
      says:

      en toch is dat jammer, met enige aandacht kunnen ze er een serieus portaal van maken, immers content is en blijft king,  sterker nog, als ze er voor zouden kiezen geen postings meer te doen op andere portalen maar alleen op gus dan krijg je een mooie veldslag waar usg behoorlijk wat kan winnen lijkt mij

      • Boris
        says:

        Het idee van Gus is om vacatures simpel, overzichtelijk en zonder franjes aan te bieden.

        Linkfarm  gaat me net iet te ver. Maar gezien jullie reacties is Gus (te) simpel 😉

        Ben wel benieuwd wat robert bedoelt met enige  aandacht er een serieus portaal van te maken?

  • Robert Smit
    says:

    Slim initiatief om zo de krachten te bundelen er is immers voldoende content (aanbod vacatures) en zo tegengewicht te bieden aan de betaalde websites.
    Ik vind de lay-out alleen niet zo mooi, komt in eerste instantie beetje over als ‘linkfarm’ .