Op donderdag 25 november 2010 wordt voor de 4e keer het Recruitment Industry Dance Event georganiseerd. De trouwe lezer van RecruitmentMatters zal dit niet zijn ontgaan. Hier geen promotioneel stuk voor dit netwerkfeest. De kaartverkoop ligt op uitverkoop koers en de verwachting is, wederom, dat meer dan 1000 bezoekers de weg naar Hotel Arena zullen weten te vinden. Hier wel enige ins & outs. Misschien interessant voor Recruiters die ook met Events bezig zijn. Een update:
RIDE kan niet georganiseerd worden zonder sponsoren. Wil je met geldschieters in zee gaan, dan zul je deze een pakket aan moeten bieden wat voor hen interessant is. RIDE bereikt 40.000 arbeidsmarkt professionals & 250.000 hoger opgeleiden. Deze worden o.a. benaderd via:
- Nieuwsbrief Computable
- Nieuwsbrief Werf&
- Nieuwsbrief nationalevacaturebank.nl
- Advertenties op Hyves, LinkedIn & Facebook
- Commerciele Tweets
- Directmail naar 1500 RIDE recruiters in de database.
Dit is het online gedeelte. Behalve deze initiatieven, staat RIDE vermeld in zoveel mogelijk agenda’s. Frankwatching, Computable, Peerrecruitment, Recruiters United etc etc.
Behalve deze online uitingen is er ook een flyer en poster campagne:
- Flyeren in top horeca Utrecht & Amsterdam. Meer dan 2500 flyers
- Posters in top horeca Utrecht & Amsterdam. Meer dan 1000 posters
- Postcards verzonden aan 1000 hoger opgeleiden in Amsterdam
- Postcards verzonden aan meer dan 500 W&S bureaus en overige Arbeidsmarkt partijen
- Postcards verzonden naar alle ICT organisaties (KVK) in Amsterdam
Hiermee wordt waarde gecreeerd die sponsoren wenselijk achten. En er is meer: RIDE is vooral een netwerk feest. Netwerken worden dus ingezet om van RIDE een feest te maken. Dat zijn media partijen als het ANP, BNR, FD, TMG etc etc waar een persbericht naar toe is gegaan. Dat zijn ook HR & Recruitment platformen waar Recruiters Matters er 1 van is, maar ook HI-RE, Werf&, Flexmarkt etc onder vallen.
Ook benaderen wij netwerken als IEDP, LinkedHR, en andere grote LinkedIn groepen. Dankzij de sponsoring kunnen wij een aantal gratis kaartjes weggeven. Daarom benaderen we ook andere platformen, in bijvoorbeeld het Expat segment of interessante alumni groepen. Een goed feestje met vrijkaartjes voor leden. Leuke geste toch? Last but not least hebben wij dankzij ons kaartverkoop systeem ook allerlei ingangen gekregen binnen Lifestyle segmenten. Zo staan we opeens op allerlei Dance communities en zijn de kaartjes zelfs te koop bij de Freerecord shop.
Vraag van veel bezoekers de voorgaande jaren was of er wellicht gedurende de dag iets te doen was. Dat hebben we gerealiseerd door het toevoegen van TRU, een rondreizend Recruitment circus, dit jaar voor de 2e keer in Amsterdam. Voor diegene die willen overnachten hebben we bij Hotel Arena een RIDE arrangement. Vraag hierna bij de receptie. Nu de PR campagne draait gaan we ons focussen op de avond zelf.
RIDE moet natuurlijk helemaal top zijn voor de sponsoren, voor haar gasten en voor alle bezoekers. Hier dus niets aan het toeval overlaten. Ja, er zal Glitter & Glamour zijn vanwege de Oscars. Ja, er zal veel Champagne zijn. Ja, de oesters zijn ook dit jaar weer goed. Ja, de buttons zijn weer leuk.
Een hoofdstuk apart zijn de gadgets. Een week voor sinterklaas zijn deze erg geliefd. Vorig jaar hadden wij er 5000. Allen uitgedeeld door hostesses en allemaal op, aan het eind van de avond. Sfeerverhogend voor RIDE, maar ben ook heel benieuwd hoeveel er in de schoenen van kinderen zijn verdwenen. Dan toch ook een goede nasmaak en herinnering aan RIDE. Natuurlijk weer genoeg te snoepen, de DJ’s en Acts zijn geregeld, het Feel Good foto momentje is er weer, en ja…….zelfs het toiletgeld wordt weer afgekocht!
Marc Drees
says:Als ik mij niet vergis schurkt deze posting wel heel erg dicht aan tegen het fenomeen onbeschaamde zelfpromotie. Dat het voor een sympathiek event is waar ik ook nog eens een nominatie heb gekregen voor een of andere verkiezing maakt daarbij natuurlijk niet uit. Om deze reden wordt de heer Van Elburg op het bijzonder onaangename RecruitmentMatters strafbankje geplaatst. Wat dat voor consequenties heeft moet ik overigens nog even gaan bedenken…
Rob van Elburg
says:Mijn excusus mocht dit zo overkomen. Bedoeling was vooral om de inhoudelijke kant van RIDE weer te geven.
Het strafbankje zal ik ondergaan, maar als geste bied ik jou het sponsorship van het toiletgeld. “Gratis zeiken van Marc Drees.”
Is dat een goedmaker?
Marc Drees
says:Ik ben helemaal vereerd! Denk ik…