Media inkoop, een vak apart

Op de weg naar huis zag ik net deze poster. Typisch geval van: vooraf media inkopen. Jammer dat ze dan zo’n poster doen en niet b.v. tegen een goed doel zeggen: hier, paar miljoen aan media ruimte, voor jullie, zet er maar ergens bij: met dank aan LowLands. De wijze les: koop niet te ver van te voren je media in.

Geef een reactie

2 Comments
  • Martijn van Well
    says:

    Hey Bas,

    Ik reageer even op dit oude nieuws (alhoewel, het is wel heel actueel festival natuurlijk :)).

    Gezien jouw achtergrond verbaasde me deze post een beetje. Mijns inziens is het JUIST goed om die reclameruimte zo te benutten.

    Net wat Paul zegt, populariteit speelt een rol. Het vestigt nogmaals de aandacht op het feit dat je er bij had moeten zijn. Heb je geen kaartje; loser! Maarrrr, volgend jaar zijn we er weer!

    Reken maar dat je, wanneer je er over had getwijfeld om te gaan, nu niet meer kan en je daarmee geconfronteerd wordt, volgend jaar voor een snellere beslissing gaat zorgen. Ik zie pre-orders! 😛

  • paul van oosterhout
    says:

    Best funny idd.

    Wie weet is het zo wel bedoeld. Kan je laten zien hoe populair je festival is.  In dit geval maakt het wellicht niet eens uit omdat de sponsors bijvoorbeeld het als part of the deal hebben gekregen in het sponsorpakket.