Bullhorn is een ATS leverancier. Prima. Maar als een ATS leverancier de ambitie heeft om als thought leader te worden (h)erkend, gaat het grandioos mis. Of althans, in dit geval. Want Bullhorn doet ook ‘onderzoek’ en brengt hier rapportages over uit. Zoals het recent uitgebrachte rapport: A Rising Tide: Bullhorn 2012 Recruitment Trends Report Europe, Middle East and Africa. Prachtige titel, prachtige presentatie van de resultaten. Maar klopt er ook iets van de ‘trends’ in dit rapport?
Geen idee. Maar als een onderzoek zegt het gebied van Europa, het Midden-Oosten en Afrika zegt te bestrijken, en dat doet op basis van onderstaande groep aan respondenten, dan gaan mijn haren recht overeind staan:
- Number of surveys completed by respondents in EMEA: 88
- Of the total number of respondents, 74 per cent of were from the United Kingdom.
Hahaha! Driekwart van de respondenten komt uit de UK voor een rapport dat over 1/3 van de wereld gaat? Gaat het wel lekker, Bullhorn? Stop met dit soort ronkende onzin en ga gewoon je ATS verkopen. Daar ben je hopelijk beter in!
Herbert Prins
says:Dat heb je met een multiculturele samenleving als de UK, dan ben je ook representatief voor de rest van de wereld zullen ze wel hebben gedacht 😉