De CEO van Monster, Sal Iannuzzi, zei kort geleden het volgende: At Monster, we don’t just sell better jobs, we help promote better lives – we’re in the life improvement business.
Volstrekt megalomaan, en volstrekte onzin. Maar misschien dat het in de VS nog door de beugel kan. Alleen is Monster niet alleen in de VS actief, maar in een groot aantal landen met een behoorlijk afwijkende cultuur.
Zoals Nederland, waar we toch minder ontvankelijk zijn voor dit soort ronkende teksten. Maar dan heb je als Nederlandse zetbaas toch een probleem. Want bedrijven uit de VS zijn meestal niet al te ontvankelijk voor cultuurverschillen.
Wat natuurlijk ook bleek met de introductie eind 2007 van de ronkende volzin: Je nieuwe leven wacht op jou. En daar hebben we al genoeg om gelachen.
Maar twee maanden geleden leek het er al een beetje op dat Monsterboard in Nederland toch een iets genuanceerdere tekst kon gaan hanteren.
En nu lijkt het dan bijna gedaan met de ronkende volzin. Want dit is wat ik op een site aantrof:
Nauwelijks leesbaar is het nieuwe leven nog aanwezig; maar de koeieletters van de tekst Je droombaan wacht op je laat een heel ander beeld zien. Een stuk normaler beeld!
Laten we hopen dat bij de introductie van de volgende nieuwe look begin 2009 er geen sprake zal zijn van regressie naar de oude slogan.