We hadden natuurlijk al het bericht dat USG People een meerderheidsaandeel in Adver-Online had genomen, maar er was eerder deze week ook de aankondiging dat de uitzender haar merkenportfolio in het professionals segment gaat uniformeren:
De huidige merknamen USG Innotiv, USG Juristen, Legal Forces, Control, Financial Forces, HR Forces en USG Capacity worden samengebracht onder het overkoepelende merk USG Professionals en hernoemd in lijn met de markt- en vakgebieden: USG Engineering Professionals, USG Legal Professionals, USG Finance Professionals, USG HR Professionals, USG Marketing, Communication & Sales Professionals, USG ICT Professionals en USG Science Professionals.
Het kan aan mij liggen maar ik vind het er niet eenvoudiger op geworden. Het vakgebied inklemmen tussen de woorden USG en Professionals zorgt misschien voor een zekere uniformering maar zorgt tegelijkertijd voor een tenenkrommende naam als USG Marketing, Communication & Sales Professionals. Dat wordt een heel klein font of een oversized visitekaartje…
O ja, dit is volgens USG People ook nog een belangrijke stap in haar herijkte strategie. Da’s toch mooi…
Michiel van Beek
says:Eens en de oplossing is simpel. Laat professionals weg en het bekt veel beter.