Of eigenlijk, de Onderwijsraad doet iets goeds. Die adviseert de minister om de afstand tussen onderwijs en de digitale samenleving niet te groot te laten worden.
Niet zo ‘bij’
Docenten moeten meer doen met de mogelijkheden van ICT. Er zijn grote verschillen in de inzet van moderne leermiddelen door scholen. Veel leraren zijn niet zo ‘bij’. Met de huidige ontwikkelingen zou het nog zeker vijftien jaar duren voordat alle leraren in het voortgezet onderwijs optimaal gebruik maken van ICT.
Serious games
De raad pleit daarom voor meer elektronische schoolborden, dito leeromgevingen e-books en serious games. Alles om de scholier beter voor te bereiden op de digitale samenleving waar zij deel van uit gaan maken. Ze zullen later zeker met serious games te maken krijgen tijdens sollicitaties en cursussen. Als het aan Marc ligt.
Kura
says:“Plasvlerk” serieus? :S
Floor Drees
says:It’s my middle name
Chris Stapper
says:Floor, wat ben je toch heerlijk subtiel soms.:)
Floor Drees
says:@Maarten
Echt?
Chris Stapper
says:@Maarten
Ik denk dat dat geen typfout is…:)
@Floor
Hell yeah!
Hoewel ze er dan ook aandacht aan moeten besteden dat de software etc zelf ook in orde is. Sommige initiatieven zijn goed, maar met een matige software uitwerking komen ze uiteraard niet van de grond.
Hopelijk komen hier wat goede ideeën uit voort.:)
Maarten
says:Er staat een typefoutje in het subjec: het is Plasterk en niet Plasvlerk.
Marc Drees
says:En waar is de link naar het artikel van de Onderwijsraad?