Eerder vandaag kwam Monster met haar cijfers voor het 4e kwartaal. En die waren natuurlijk slecht. De omzet was maar liefst 6% lager dan het 4e kwartaal van 2012, waarmee meteen duidelijk werd dat het lek bij Monster nog altijd niet gedicht is. Het blijft daarom hilarisch om dit bloedrode nieuws door de roze bril van Sal Iannuzzi (CEO Monster) te mogen bekijken:
We are pleased with our fourth quarter financial results as we delivered sequential revenue growth in North America and Europe reflecting increased demand for Monster’s products. We were encouraged that the momentum we saw in the second and third quarters of 2013 in North America and parts of Europe accelerated in the fourth quarter, and we believe these positive sales trends will continue into 2014.
Als Iannuzzi momentum wil zien dan moet hij eens een keer kijken naar de resultaten van Dice, Indeed of de later vandaag te melden omzet van LinkedIn. Daar zit YoY groei in, geen YoY krimp…
Maar los van dit soort onzin wist Iannuzzi ook iets anders te melden.
Monster heeft namelijk al vele kwartalen achter elkaar cliffhangers geintroduceerd over key initiatives en very strategic initiatives die de redding voor het modderende online recruitmentbedrijf moeten betekenen. Dit keer zijn het important initiatives geworden (dat klinkt toch al een stuk minder indrukwekkend…) maar eindelijk, eindelijk heeft Iannuzzi een concrete datum genoemd waarop de public unveiling gaat plaatsvinden:
We continue to execute on several important initiatives that we believe will significantly improve our market share and increase profitability. We look forward to discussing these initiatives at our Investor Meeting on May 14th
Ik heb 14 mei maar vast in de agenda gezet. Ik ben benieuwd of Monster dan daadwerkelijk gaat komen met een product waar de grapevine maanden geleden al over sprak:
Overigens zegt de grapevine dat Monster met een gecombineerde people and vacature aggregator gaat komen, als een van die very strategic initiatives. Met natuurlijk 6Sense in het midden. Een fullest box, om het maar creatief te zeggen. We gaan het zien. En als het verleden enige indicatie is dan is er een zeer grote kans dat Monster dit grandioos gaat verprutsen. Want een goed idee is makkelijk, het gaat altijd om de uitvoering.