Google ranking versus click through rate

Indeed raakt sinds maart een gevoelige snaar met een pakkende reclamecampagne. Veel mensen vragen Google wie het liedje zingt dat Indeed laat horen. Een deel van hen komt sinds maart bij RecruitmentMatters uit. Daarom kunnen we nu een interessante vraag beantwoorden. Klikken mensen vaker op een link die hoger scoort in Google? En, zo ja, hoe vaak?

Voor onze meting kijken we naar mensen die zoeken op ‘indeed+reclame’. Hieronder zie je hoe hoog RecruitmentMatters gemiddeld scoort op die termen en welk percentage van de mensen doorklikt.

ZoekopdrachtCTRGemiddelde positie
indeed reclame zanger33,33%1,00
wie zingt rise up indeed reclame23,53%1,10
zanger indeed reclame53,54%1,10
indeed reclame rise up33,45%1,30
wie zingt indeed reclame25,00%1,50
indeed reclame 2021 zanger21,18%1,60
rise up indeed reclame30,45%1,60
indeed reclame 202129,56%1,70
muziek indeed reclame rise up17,31%1,70
nummer indeed reclame14,29%1,80
liedje indeed reclame 202119,35%2,00
indeed reclame 2021 muziek22,73%2,10
indeed reclame liedje36,36%2,20
indeed reclame 2021 liedje20,63%2,40
indeed reclame muziek 202118,38%2,40
liedje indeed reclame25,20%2,40
song indeed reclame15,25%2,50
muziek bij indeed reclame11,54%2,80
muziek indeed reclame 202117,89%2,80
muziek indeed reclame15,03%2,90
lied indeed reclame13,79%3,00
liedje van indeed reclame4,76%3,00
indeed reclame14,76%3,10
indeed reclame muziek17,34%3,40
muziek van indeed reclame10,34%3,50
indeed reclame song10,00%5,60

Deze resultaten zetten we af tegen twee bronnen. Ignite Visibility en Backlinko.com. We zien dat RecruitmentMatters het slechter doet dan de rest van de wereld. Jammer. Maar het scheelt niet veel. Gelukkig maar.

Fijn weekend allemaal.

Geef een reactie

1 Comment