Al die negatieve berichten over de financiele en de echte economie. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Sinds het begin van de kredietcrisis hou ik standaard de beurskoersen in de gaten.
Maakt dat wat uit? Nee, natuurlijk niet. Wordt ik er geruster op? Nee, al helemaal niet. En dat is ook te zien aan het consumenten vertrouwen:
Maar dat is nog maar het begin. Wat te denken van de producenten? Want dit is het beeld bij zakelijke dienstverleners:
Dat noemen ze een sombere stemming. Een hele sombere stemming. Zeker als je bedenkt dat Nederland = zakelijke dienstverlening.
Alsof het nog niet genoeg is, doet ook de ABU vandaag een duit in het pessimisme zakje:
Het totaal aantal uren in periode 10 (week 37 – 40) daalde met 8% en de uitzendomzet nam af met 6% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Aangezien we op dit moment in week 44 leven zijn de grootste klappen nog niet verwerkt in deze cijfers… Als het producenten vertrouwen enige indicatie is dan wordt periode 11 een bloedbad voor de uitzendmarkt.
Ivo
says:Na de continue negatieve berichtenstroom in de media kan dit er ook nog wel bij…
Helaas gaan grote groepen mensen de steeds weer opnieuw opduikende doemverhalen geloven, waardoor ze de hand op de knip houden, vervolgens wordt er minder geproduceerd, etc etc.
Sneeuwbaleffect noemen ze dit…
Nutteloos verhaal dus, voegt niks toe, next!
Positieve verhalen zijn welkom.