Boodschappen doen bij de lokale supermarkt is tegenwoordig geen lolletje. Dat komt niet door de onafgebroken stijging van de prijzen en evenmin door het groeiend aantal lege schappen. Het komt door het gebedel. Als ik mijn auto parkeer in de ondergrondse parkeergarage zit daar een man liedjes te verkrachten middels een accordeon, een bakje aan zijn voeten om te doneren voor zijn wanklanken. Ga ik vervolgens via de roltrap omhoog, dan tref ik een venter van het Straatnieuws die probeert mij een volstrekt zinloos krantje in de maag te splitsen. Loop ik de supermarkt binnen dan word ik opgevangen door een Oekraïnse brigade of de lokale voedselbank die mij willen verleiden extra producten te kopen. Het is allemaal een beetje teveel van het goede.
Hebben we beeld? Mooi, want dan kom ik nu bij het feitelijke onderwerp; de verkiezing van “De meest invloedrijke recruitment marketeer”, of liever gezegd hoe sommige (of misschien wel alle?) genomineerden met deze verkiezing omgaan. Je kan op LinkedIn benaderd wordt door een genomineerde met de volgende boodschap:
Ik ben blij voor de rakker dat hij/zij/x is genomineerd, maar dit is een stevig gevalletje How can I make it about me nog los van mijn eigen I don’t give a shit. Maar blijkbaar kan je op de genomineerden stemmen. Via de site van Recruiters United nog wel:
Wie is de meest Invloedrijke recruitment marketeer van 2024, Recruiters United
Hier kan heel het Interweb de ‘meest invloedrijke’(?) recruitment marketeer van 2024 helpen bepalen. Maar zijn er dan geen objectieve criteria waarmee de meest invloedrijke recruitment marketeer kan worden vastgesteld? Want dit is toch geen populariteitspoll? Dan was het namelijk de meest populaire recruitment marketeer geweest waar deze uitverkiezing voor zou gelden. Of, in het kader van het LinkedIn bericht, de meest onbeschofte/aandachtsgeile/ondoordachte recruitment marketeer?
Nee, er zijn geen objectieve criteria… Het is blijkbaar aan de genomineerden om stemmen te ronselen. Mag de beste ronselaar winnen.
God mag weten waarom een stemming door onbekenden iemand tot meest invloedrijke recruitment marketeer kan kronen, zeker als een genomineerde ‘vergeet’ te vermelden wat zijn/haar/x kwalificaties zijn voor deze categorie en waarom juist hij/zij/x deze prijs verdient.
Ik zou zomaar voor een gebrekkige accordeonist kunnen stemmen zonder het ooit te weten. Maar geen zorgen, ik stem niet.