Heeft het UWV zich ondertussen zelf maar opgeheven?

Een nieuwe dag betekent in mijn geval vaak een nieuwe teleurstelling in mijn onvrijwillige, regelmatige interactie met het UWV. Vandaag is daarop geen uitzondering. Tegenwoordig kiest UWV ervoor om herinneringen van mijn kant helemaal niet meer te beantwoorden. Een voorbeeld hiervan is onderstaande e-mail van 9 oktober:
E-mail 9 oktober 2025 aan Woo-desk UWV
E-mail 9 oktober 2025 aan Woo-desk UWV

Een vijftal Woo-verzoeken waarvan de reactietermijn (ruim) is overschreden. Dit zou aanleiding moeten zijn geweest tot het communiceren van ‘spijtige’ vertragingen met excuses maar niets van dien aard. En bovenstaande e-mail heeft daar geen verandering in gebracht. Tot op dit moment, 14:30 op 15 oktober…

In een poging om deze amateuristische impasse te doorbreken heb ik ook maar een klacht bij de Nationale Ombudsman ingediend. Misschien tegen beter weten in, maar niet geschoten is altijd mis:
Online klacht 9 oktober 2025 aan Nationale Ombudsman
Online klacht 9 oktober 2025 aan Nationale Ombudsman

Natuurlijk heb ik ook een klacht bij UWV zelf ingediend, maar volgens mij staat daar naast de computer van de Klachtenambassadeur (serieus!) een roterend archief. Er worden voor de vorm wat brieven gestuurd met een tussenpoos van een paar weken om nog de indruk te wekken dat er iets inhoudelijks is gebeurd maar dat is slechts smoke and mirrors.

Geef een reactie