Gisteren wist Cheezhead te melden dat Jobfox 7 verkopers ‘laat gaan’. Op een personeelsbestand van zo’n 140 medewerkers is dat een klein aantal. Zeker gezien de recessie die zich steeds duidelijker in Amerika aftekent.
Maar met de laatste kapitaalinjectie (januari 2008) van $ 20 miljoen moet Jobfox het ook wel even uit kunnen zingen. Zo’n bedrag zal ze toch zeker door 2009 heen weten te slepen?
Belangrijker lijkt me echter het flatlinen van de traffic; die nu rond de 500.000 bezoekers per maand schommelt. Al zo’n tien maanden…. En dat zal zeker niet de verwachting zijn geweest van de investeerders. Die ondertussen $ 40 miljoen in het bedrijf hebben gepompt.
Jobfox zal zich dus moeten bewijzen. En dan vooral door een groei in gebruikers en omzet. Maar… omzetgroei met minder verkopers? Dat lijkt me geen eenvoudig verhaal.
Maar in bekende corporate speak stelt Jobfox het volgende:
We feel fortunate that we have managed the growth of our business wisely so that we are not forced to trim, like many U.S. start-ups, by 30 percent or more. No further workforce adjustments are expected.
Met growth of our business bedoelen ze blijkbaar het aantal medewerkers; want uit de traffic blijkt geen andere groei.
Tijd om eens rustig achterover te zitten en te zien of Jobfox de stoere bewering weet waar te maken. Ik wens ze alvast heel veel succes!