Op het gebied van augmented reality horen wij er helemaal bij, dankzij Layar. Maar het kan allemaal nog veel beter:
Feit of fictie: de koers van Monster
-
Marc Drees - 10 oktober 2009
- in Algemene vacaturesite,
- 1.690 views
- 0 reacties
Zo’n twee weken geleden kwam het Amerikaanse tijdschrift Barron’s met wat ik slechts een advertorial over Monster kan noemen. En nu heeft een analist van J.P. Morgan haar advies over Monster positief bijgesteld, met een uitleg die angstig gelijkluidend is met het Barron’s verhaal:
[…] Monster has made numerous improvements during the past year to enhance its services for both job seekers and employers, and channel checks that we’ve performed indicate that these improvements have begun to take hold.
Hoe zoeken Europeanen hulp bij pech of vragen?
-
Marc Drees - 10 oktober 2009
- in Interaction design, Usability,
- 1.761 views
- 0 reacties
Een hele aardige studie van Forrester naar de wijze waarop Europeanen contact opnemen met de klantenservice van een bedrijf laat zien dat we nog lang geen ongedeeld Europa zijn.
Waar Engelsen vrijwel uitsluitend vertrouwen op de telefoon (bijna 80%) wordt met name in Duitsland een fraaie mix aan kanalen ingezet. Waarbij ook het persoonlijke contact nog een belangrijke rol speelt. Kostbaar…
Banen in de VS: akelig beeld
-
Marc Drees - 10 oktober 2009
- in Beleid, Internationaal,
- 1.636 views
- 2 reacties
Een obscene bonus voor Obama
-
Marc Drees - 9 oktober 2009
- in Internationaal,
- 3.565 views
- 11 reacties
De Nobelprijs voor de vrede wordt dit jaar niet toegekend vanwege grote verdiensten voor de wereldvrede maar vanwege de hoop op grote verdiensten. Want na nog geen tien maanden na zijn aanstelling krijgt president Obama deze prestigeuze prijs.
Hoe een president met de grootste oorlogsmachine ter wereld ooit een dergelijke prijs kan krijgen is mij een raadsel. Maar hoe dat na minder dan een jaar in office kan gebeuren gaat mij volledig boven mijn pet.
Wie wil StepStone Solutions kopen?
-
Marc Drees - 9 oktober 2009
- in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
- 4.137 views
- 1 reactie
Begin september verwierf Axel Springer een meerderheidsbelang in Stepstone. En vanaf eind oktober is de Duitse uitgever nog de enige aandeelhouder. Met het bod van Axel Springer op de resterende aandelen is StepStone zo’n EUR 175 miljoen waard.
Daarmee komt StepStone definitief in veilige haven. Tenminste, als het om de vacaturesite gaat. Maar ik blijf nog altijd grote twijfel houden bij de positie van StepStone Solutions.
Print is dead: zegt Forrester
-
Marc Drees - 9 oktober 2009
- in Recruitment onderzoek,
- 1.795 views
- 1 reactie
Er is de laatste tijd het nodige te doen over de wijze waarop kranten het vege lijf denken te redden door via hun websites te gaan rekenen voor de content die wordt geboden.
Een meelijwekkende poging die gedoemd lijkt te mislukken. Met uitzondering van financieel-economisch nieuws natuurlijk. In een recent onderzoek brengt Forrester het probleem van de kranten wel heel akelig in beeld.
eQuest koppelt met LinkedIn
-
Marc Drees - 9 oktober 2009
- in Recruitment innovatie,
- 3.535 views
- 5 reacties
eQuest en LinkedIn hebben een samenwerking aangekondigd waarmee bedrijven hun vacatures via multiposter eQuest voortaan ook op LinkedIn kunnen plaatsen.
Met het groeiende belang van LinkedIn voor online recruitment is dit een logische stap. Het biedt eQuest de zoveelste outlet voor vacatureplaatsingen. En LinkedIn maakt hiermee haar intenties ten aanzien van de online recruitment markt nog duidelijker. Voor zover dat al niet duidelijk genoeg was.
Groei in ICT vacatures? Nog niet!
-
Marc Drees - 9 oktober 2009
- in Algemeen,
- 2.140 views
- 0 reacties
Er zijn in de afgelopen dagen een paar signalen geweest dat binnen het IT segment de markt (sterk) aan het aantrekken is. En het is niet onmogelijk dat er sprake is van een toename van het aantal opdrachten. Het is alleen erg verwonderlijk.
Want op basis van het aantal nieuwe vacatures binnen het ICT domein is er geen sprake van een toename. Integendeel, daar zet de daling van het aantal vacatures nog steeds door.
Crimineel gedrag?
-
Marc Drees - 9 oktober 2009
- in Microblogging (Twitter), Social netwerk,
- 12.894 views
- 29 reacties
Naast rabiaat blogger ben ik soms ook een bezorgde vader. Tenslotte heb ik een paar dochters rondlopen, dus dan heb je wel eens momenten waarop je denkt, gaat dit nog wel goed? Gisteren had ik zo’n moment. Mijn oudste dochter werkt namelijk bij IKKI. En gisteren zag ik toevallig deze ‘oude’ tweet:


