Anderson Analytics positioneert zichzelf als de next-generation research company. Prima. En ze hebben natuurlijk ook nog een weblog, gevuld door oprichter Tom Anderson. Ook prima. En op hun weblog komen ze met interessante statistieken, zoals deze:
De uitzendkanarie in de VS leeft!
-
Marc Drees - 28 augustus 2009
- in Recruitment nieuws, Uitzendbureau,
- 2.615 views
- 0 reacties
Uitzenders zijn early warning indicators; de kanarie in de mijn. Ze krijgen als eerste problemen als de economie hapert en zijn de eerste die weer gaan zingen als de economie aantrekt.
En de American Staffing Association heeft enkele dagen geleden het volgende gemeld: Demand for temporary and contract employees increased markedly from July to August
De kanarie zingt weer!
Vernieuwde StepStone nu nog nieuwer
-
Marc Drees - 28 augustus 2009
- in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
- 3.245 views
- 7 reacties
Het is nog maar kort geleden dat StepStone haar nieuwe site lanceerde en een ferme sprong voorwaarts maakte. Maar in de Nordics is daar alweer een nieuwe stap aan toegevoegd, voor zover ik dat tenminste kan beoordelen.
Tenslotte is mijn Deens, Noors en Zweeds van een abominabel niveau; het enige wat ik fatsoenlijk uit kan spreken is knäckebröd. En natuurlijk Johann Olav Koss.
CBS: uitzenduren 2e kwartaal
-
Marc Drees - 28 augustus 2009
- in Recruitment nieuws, Uitzendbureau,
- 1.973 views
- 3 reacties
CBS kwam vandaag met de ontwikkeling van het aantal uitzenduren over het tweede kwartaal. Nou is dat een beetje aan de late kant aangezien de ABU al op 4 augustus de cijfers over juli bekend maakte.
Maar de ABU staat niet gelijk aan alle uitzenders; en het CBS is geen belangenvereniging van uitzendbureaus. Dus voegt de informatie van CBS wel wat toe, ook al is het beeld niet veel anders.
Careerbuilder job agent: fraaie features!
-
Marc Drees - 28 augustus 2009
- in Algemene vacaturesite, Recruitment innovatie,
- 1.501 views
- 1 reactie
Ik krijg al geruime tijd via e-mail de resultaten van de job agent van Careerbuilder binnen. En die service biedt in mijn optiek een goede service:
Jobfox spamt zich naar het einde
-
Marc Drees - 27 augustus 2009
- in Algemene vacaturesite,
- 2.483 views
- 2 reacties
Enige tijd geleden schreef ik een kleine serie over Jobfox en de wijze waarop deze site op onfatsoenlijke wijze geld uit de zak van werkzoekenden probeerde te kloppen. Jobfox is een onvervalste recessie profiteur.
Als tijdelijk en niet-betalend lid van het Jobfox Advantage Membership kreeg ik onder meer volstrekt zinloze banen aangeboden door mijn Personal Job Market Explorer.
Recruitment anno nu?
-
Marc Drees - 27 augustus 2009
- in Recruitment innovatie,
- 4.437 views
- 10 reacties
Als je nieuwe ontwikkelingen in online recruitment over het voetlicht wilt brengen dan kan je dat natuurlijk via een congres, seminar of vergelijkbaar offline event doen. En dat is relatief kostbaar en nogal tijdrovend. Of je doet het via een webinar. Goedkoop, zonder reistijden. Handig, zeker gezien de huidige, barre economische omstandigheden.
Ziedaar het event Recruitment anno 2012 dat ‘s avonds op 23 september via eeccoon (?) door Bas Westland (!), Gordon Lokenberg (!) en Ha Vo (?) gegeven gaat worden.
Nationale Vacaturebank: bladeren
-
Marc Drees - 26 augustus 2009
- in Algemene vacaturesite, Search technologie,
- 7.953 views
- 10 reacties
Je kon altijd al snel zoeken en natuurlijk uitgebreid zoeken op Nationale Vacaturebank; en sinds kort is daar ook nog zoeken per categorie bij gekomen. Of zoals Nationale Vacaturebank het noemt: de bladerfunctie
Stepstone komt met iets nieuws…
-
Marc Drees - 26 augustus 2009
- in Algemene vacaturesite, Recruitment innovatie,
- 3.365 views
- 3 reacties
Maar nu nog even niet… Ja, zo voelde ik me dus ook nadat ik gisteren eerst onderstaande tweet had gelezen:
Nieuwsgierig geworden zocht ik vervolgens direct de Stepstone site af. Niets te vinden! Dan maar Gijs Bos (directeur Stepstone Nederland) bellen. Niet te pakken te krijgen! Daar zit je dan. Brandend van nieuwsgierigheid maar zonder antwoorden.
KPN zakelijk internet? Bagger!
-
Marc Drees - 26 augustus 2009
- in Web 2.0,
- 4.569 views
- 8 reacties
Enkele maanden geleden ben ik overgestapt van Planet Internet naar zakelijk internet van KPN. De reden? Zakelijk internet is goedkoper. In 10 jaar als Planet abonnee heb ik nooit een probleem met de verbinding gehad.
Dit in tegenstelling tot zakelijk internet. Wat een bagger! Terwijl ik dit schrijf is er een landelijke storing. En dat is alweer de tweede binnen een termijn van drie maanden… KPN is hard aan het werk, maar het is nog onbekend wanneer de storing is opgelost. Knoeiers!
Gelukkig is er altijd nog het onbeschermde wireless netwerk van mijn buren…

