Kan iemand zich deze nog herinneren? In december 2008 kwam ik onderstaande NOA advertentie tegen in NRC Handelsblad. En ik vraag me af wat er van die halfjaarlijkse steekproef is gekomen?
InGoedeBanen gaat Actonomy inzetten
-
Marc Drees - 19 augustus 2009
- in Recruitment innovatie,
- 2.838 views
- 0 reacties
Enkele dagen geleden viel een aankondiging van de samenwerking tussen multiposter InGoedeBanen en matching engine Actonomy in mijn electronische postbus. En dat vond ik een interessante ontwikkeling.
Tenslotte wordt Actonomy vooral ingezet binnen ATS applicaties waar kandidaatgegevens de bulk van de data vormen. In het geval van InGoedeBanen zijn het natuurlijk alleen maar vacatures.
Heeft Randstad cash nodig?
-
Marc Drees - 19 augustus 2009
- in Recruitment nieuws, Uitzendbureau,
- 1.662 views
- 0 reacties
Randstad Holding heeft het debiteurenrisico van haar Belgische dochter(s) tot een maximum van EUR 125 miljoen verkocht aan Fortis. Deze overeenkomst heeft een minimum duur van 18 maanden. Aldus het persbericht dat Randstad gisteren heeft doen uitgaan.
Een bijzonder persbericht. Want Randstad kan op deze manier haar cijfers oppoetsen; of in corporate speak: strengthen the balance sheet if needed.
Nationale Vacaturebank scoort met zeer mager griep ‘onderzoek’
-
Marc Drees - 18 augustus 2009
- in Algemene vacaturesite, Arbeidsmarktcommunicatie,
- 4.134 views
- 5 reacties
Een persbericht dat een relatie legt met de actualiteit doet het altijd goed. Luie nieuwsredacties zien zo’n berichtje voorbij komen en denken: Ha! Gratis copy. Meteen gebruiken.
En zo komt het dat een vaag onderzoekje van Nationale Vacaturebank onder titels als: Meerderheid bedrijven niet voorbereid op griep zich net als een echt virus over ‘nieuwssites’ verspreidt.
De grote vier: zorgwekkend…
-
Marc Drees - 18 augustus 2009
- in Algemene vacaturesite, Recruitment onderzoek,
- 3.809 views
- 8 reacties
Ook deze week natuurlijk weer een aflevering in de serie over het aantal vacatures op de grootste vier vacaturesites van Nederland.
Het is allemaal dalingen wat de klok slaat. Geen van de vacaturesites ontsnapt aan de zwaartekracht. En dat begint zo langzamerhand zorgwekkende vormen aan te nemen.
Vacatures per regio: angstig…
-
Marc Drees - 18 augustus 2009
- in Algemeen,
- 1.696 views
- 0 reacties
Indeed VS komt met ‘geinig’ beeld
-
Marc Drees - 18 augustus 2009
- in Recruitment innovatie, Vertical search engine,
- 1.881 views
- 0 reacties
Indeed heeft een poging gedaan om de arbeidsmarkt per stad (voor de 50 grootste steden) in beeld te brengen. Voor Amerika wel te verstaan. En dat ziet er zo uit voor de maand juni:
Layar gaat voor world domination
-
Marc Drees - 17 augustus 2009
- in Recruitment innovatie,
- 5.971 views
- 9 reacties
Vandaag was Layar zelfs nieuws op Radio 1 met de aankondiging dat net Nederlandse bedrijf global gaat. Voor wie het nog niet weet: Layar is een platform voor mobiele telefoons (met camera en GPS) waarmee allerhande informatie op je scherm kan worden getoond als je met de camera om je heen ‘kijkt’.
Zo kan je ‘zien’ waar een pinautomaat is, welke huizen in de buurt te koop staan (inclusief allerlei aanvullende informatie), etc.
Print is dead: TMG denkt van niet
-
Marc Drees - 17 augustus 2009
- in Recruitment nieuws,
- 5.347 views
- 13 reacties
Wie zijn toch die drie oude(re), keurig gepakte en gedaste heren aan de rechterkant?
Dat is de directie van TMG. V.l.n.r. Ad Swartjes (CEO), Fred Arp (CFO) en Patrick Morley (COO). Wat een vrolijk stel!
En wat wil de directie van TMG? Zij wil geld gaan vragen voor het bezoek aan de eigen websites.
Wervingswereld vernieuwd; zoet en zuur
-
Marc Drees - 17 augustus 2009
- in Recruitment innovatie, Recruitment nieuws,
- 6.428 views
- 2 reacties
Wervingswereld is ooit ontwikkeld als praktische toepassing van de data uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO); en daarmee een tool om op basis van een functieprofiel je wervingsboodschap en -kanalen te bepalen.
Sinds kort is Wervingswereld vernieuwd; inclusief een nieuwe website. En ik heb maar eens een testritje gemaakt. Ik had toevallig net een ICT manager nodig, dus dat kwam goed uit…

