De Monsterklok is afgelopen, het moment is daar! Het is net 10 januari geworden:
Dus het is eindelijk zo ver; een volledig vernieuwde site beleving. Of toch niet?
Het gaat wel heel erg snel bergafwaarts met de werkgelegenheid in Amerika. Het banenverlies in oktober en november is groter dan eerder gepubliceerd. En december is ook al dramatisch:
Al die verloren banen zorgen ervoor dat de werkloosheid in 1 maand 0,4% is gestegen! Van 6,8% naar 7,2%. Niet fijn…
Tijdens de vakantieperiode is er wel iets beters te doen dan een blog lezen. Althans, zo blijkt uit de kille cijfertjes. Want die tonen hoe de weken van Kerst en Oud en nieuw er voor RecruitmentMatters uit hebben gezien:
Dat was een hele stille periode. Gelukkig is het met de eerste volle week in het nieuwe jaar weer allemaal helemaal goed gekomen!
NS is een populaire werkgever. Zij is namelijk de nummer 34 uit het Intermediair Imago Onderzoek 2008.
De eisen aan de wervingssite van een populaire werkgever zijn hoger dan die van minder bekende werkgevers. Als deze populaire werkgevers zich tenminste rekenschap geven van de impact van hun wervingssite.
En dat is precies wat ik onderzoek in deze serie over Favoriete werkgevers.
Een slechte website ervaring heeft een sterke invloed op de wijze waarop een gebruiker het bedrijf achter de website beoordeeld. Da’s op zich geen verrassing; maar hoe sterk is dat effect nou eigenlijk?
Een interessant initiatief: Bureau 2009 en Telegraaf Media Nederland stimuleren innovatie. Hoe dan, hoe dan? Nou, zo:
Overigens wordt dat advies (door Bureau 2009) en die mediaruimte (door Telegraaf Media Nederland) aangeboden voor een bedrijf of ondernemer die op het punt staat een nieuw product of dienst te introduceren.
In een recent interview met Dieter Scheiff (CEO Adecco) heeft hij zijn licht laten schijnen op zowel de resultaten van ‘swerelds grootste uitzender als de verwachtingen voor de komende jaren
En zoals het een echte uitzender betaamd is Adecco alweer in het personeel aan het snijden; in 2008 zijn al meer dan 1.100 arbeidsplaatsen verdwenen. Een proces dat volgens Scheiff in 2009 zeker door zal gaan.
Nou is het nog niet zo ver, maar hier is alvast de eerste melding van een nieuwe vacaturesite; een vertical voor gamers! Hoezo recessie?