Geek and Poke maakt het makkelijk om iedere week een goede cartoon te vinden. Deze week eentje die mij nog wel eens overkomt:
Lachen: ING scoort weer hoog (bij IG!)
-
Marc Drees - 6 maart 2008
- in Recruitment nieuws, Wervingssite,
- 3.901 views
- 6 reacties
Personeelslog heeft de primeur: Volgens Intelligence Group (IG!) scoort de wervingssite van het UMC Utrecht het best in haar Recruitmentscan. Vanaf deze plek een felicitatie voor UMC!
Verleden jaar was ING de verrassende winnaar van de Recruitmentscan. En dat leidde, gezien de dramatische kwaliteit van het online sollicitatieproces bij ING, tot de nodige discussie. Met als gevolg dat IG! haar beoordelingscriteria stevig onder handen zou hebben genomen.
En wat schetst mijn verbazing? ING staat in de top 10 (ex-equo op de plaatsen 4 t/m 7) met een ‘rapportcijfer’ van 7,7. Toen ik nog op school zat heette dat een vette voldoende.
Gebruiksvriendelijkheid deel 7: Job agents, een inleiding
-
Marc Drees - 4 maart 2008
- in Algemene vacaturesite, Recruitment onderzoek, Usability,
- 3.781 views
- 7 reacties
Ook wel bekend onder de schuilnamen vacatures per e-mail, search agent, Jobsearch agent, jobs per/via e-mail. Kortweg: Job agent
Job agents hebben een gemaksfunctie. In plaats van regelmatig naar een vacaturesite te moeten gaan, komen relevante nieuwe vacatures vanzelf tot je. Via e-mail of via een RSS feed.
Gaat Barack Obama winnen dankzij online sociaal netwerk?
-
Marc Drees - 4 maart 2008
- in Recruitment nieuws, Social netwerk,
- 2.673 views
- 0 reacties
Het zal (vrijwel) niemand zijn ontgaan: de populariteit van Barack Obama maakt de laatste weken een ongekende groei door.
En het lijkt er sterk op dat deze groei mede is veroorzaakt door het intelligente gebruik van Internet; en dan met name sociale netwerk functies.
Aanbevelingen? (Nog) niet voor vacatures!
-
Marc Drees - 3 maart 2008
- in Algemene vacaturesite, user generated content,
- 2.938 views
- 3 reacties
Aanbevelingen (recommendation engines) zijn belangrijke omzetgeneratoren voor e-commerce sites. Zoals al eerder aangegeven heb ik heel wat extra geld aan Amazon uitgegeven als gevolg van hun uitstekende recommendation engine.
Maar ik heb nog nooit een aanbeveling gehad van een vacaturesite. Iemand anders wel? Ik stel me iets voor in de geest van:
Functie "Project manager XYZ" is misschien interessant voor u
Sociale netwerken op weg naar (veel) lagere waarderingen?
-
Marc Drees - 3 maart 2008
- in Social netwerk,
- 1.201 views
- 0 reacties
Ik ben gelukkig niet alleen. Nee, ik heb het niet over mijn persoonlijke leven. Ik heb het over mijn weerzin ten aanzien van Facebook et.al., oftewel, de ‘sociale’ netwerk sites.
In een interview stelt Sir Tim Berners-Lee (niemand minder dan de uitvinder van het Web) het volgende:
"social networking sites […] hoard this data. The business model appears to be, “We get the users to give us data and we reuse it to our benefit. We get the extra value.” (hmmm…, klinkt bekend)
Wekelijkse cartoon
-
Marc Drees - 2 maart 2008
- in Knipoog,
- 1.489 views
- 0 reacties
Techcrunch op de bres voor Microsoft
-
Marc Drees - 2 maart 2008
- in Recruitment nieuws,
- 1.670 views
- 3 reacties
Ik ben een fan van Techcrunch en lees dus ook de artikelen van Michael Arrington met grote regelmaat. En meestal met genoegen.
Maar zijn laatste bijdrage, waarbij hij Microsoft beschrijft als de geldautomaat voor de Europese commissie, blijkt hij niet bekend te zijn met de verhoudingen buiten de US.
Helaas: 2 nominaties; 0 shortlists
-
Marc Drees - 1 maart 2008
- in Recruitment nieuws,
- 1.212 views
- 0 reacties
De shortlists zijn gepubliceerd en RecruitmentMatters is er twee keer uitgedonderd; zowel bij Beste vormgeving als bij Zakelijk.
Na een korte snik van droevenis is trots toch het gevoel wat overheerst. We hebben het als jong blogje toch maar twee keer tot de longlist van Dutch Bloggies geschopt.
Dus nu weer over tot de orde van de dag en ons best doen om een volgende keer een stapje verder te komen.
En natuurlijk een hartelijke felicitatie voor al diegenen die het wel tot de verschillende shortlists hebben geschopt! En veel succes en niet teveel nagelbijten in de tussentijd.
Linkedin Groups, verzamelen die hap!
-
Marc Drees - 1 maart 2008
- in Social netwerk,
- 33.492 views
- 22 reacties
De afgelopen week heb ik mij aangemeld voor 13 Linkedin groepen… En de reden voor die aanmeldingsdrift? Geen idee.
Het is gewoon heel makkelijk om te doen. Ik zie dat een contact zich heeft aangemeld voor een groep met een potentieel relevante naam. En hup, voordat ik het weet heb je op die groep geklikt. En binnen een dag ben ik geaccepteerd. Hoera!


