RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 1047

Vertical search engine Careerjet: sneller en … even slecht als Lootzy

  • Avatar foto Marc Drees
  • 10 januari 2008
  • in Vertical search engine,
  • 3.739 views
  • 5 reacties

In de serie ‘Site gespot’ had Frankwatching gisteren de vertical search engine Careerjet in de aanbieding. Na Lootzy (52% flop met 52 stemmen) lijkt Careerjet (22% flop na 45 stemmen) een veel betere toekomst tegemoet te gaan, althans volgens de kiezer. Tijd om die Wisdom of Crowds eens te evalueren.

Even kort: wat zijn de belangrijkste criteria van een vertical search engine? In volgorde van belangrijkheid: Veel vacatures, snel zoeken, en correcte zoekresultaten.

Veel vacatures?
In deze categorie wint Careerjet met gemak. Als we tenminste de ongekende aantallen van Careerjet (meer dan 330.000 vacatures in Nederland) mogen geloven. En meten is weten: Careerjet heeft iets meer dan 140.000 vacatures met een provincie in Nederland; dus bijna 200.000 vacatures zonder locatie… is hier sprake van vacature inflatie? Overigens is 140.000 nog steeds een fors aantal vacatures!

(meer…)

Lokatiebeleid als recruitmenttool

  • Bas van de Haterd
  • 8 januari 2008
  • in Beleid,
  • 2.552 views
  • 2 reacties

Vandaag op Emerce: het internetbureau Mirabeau is 60% gegroeid. U vraagt zich af: wat heeft dat met recruitment te maken? Nou, groei is vooral in deze sector afhankelijk van het krijgen van de juiste mensen. En iets wat Mirabureau in ieder geval slim doet, is zich realiseren dat er meer is dan Amsterdam. Dat is iets dat de meeste bedrijven in de internet sector nog niet doorhebben namelijk. (meer…)

TFHR: Loek Bosman – Hay group

  • Bas van de Haterd
  • 7 januari 2008
  • in Interview,
  • 4.671 views
  • 1 reactie

Loek Bosman is reeds 10 jaar werkzaam bij Hay en daarvoor ruim 20 jaar in de IT in verschillende P&O functies. Bij Hay is Loek verantwoordelijk voor veel beloningsprojecten in de IT/Telecom, zakelijke dienstverlening en industrie. Beloningsprojecten in de brede zin van het woord, van benchmarking tot het invoeren van bijvoorbeeld prestatiebeloning.

Op dit moment zien we de toenemende krapte op de arbeidsmarkt nog niet terug in exploderende beloningen. Het bewustzijn dat we geen eiland in de wereld zijn speelt hier ook in mee. De vraag is echter of dit de komende jaren zo zal blijven of niet, daar durft hij geen uitspraak over te doen. De oplossingsrichting is volgens hem differentiatie. We zijn heel erg gewend aan het feit dat iets dat voor één persoon geld, voor allemaal moet gelden. Dat is een onhoudbaar en onbetaalbaar systeem geworden en zal naar verwachting meer nuances gaan kennen. Het zou ook best kunnen zijn dat, zoals bij voetballers, werknemers gaan ‘cashen’ op het moment dat ze de hoogste toegevoegde waarde hebben, en dat is meestal niet op het einde van hun carrière. (meer…)

De dood of de gladiolen?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 7 januari 2008
  • in Social netwerk,
  • 6.687 views
  • 1 reactie

Al sind jaren gebruikt Gartner haar methode van de Hype cycle om aan te geven waar een bepaalde technologie of product zich bevindt in haar levenscyclus.

En die Hype cycle ziet er als volgt uit:

image

Ter verduidelijking: Een product gaat na zijn ‘geboorte’ (Technology trigger) door een aantal fasen; van overspannen verwachtingen en media hype (Peak of inflated expectations) via onderwaardering (Through of dissilusionment) naar passend gebruik en waardering (Plateau of Productivity).

(meer…)

Bakkus

  • Floor Drees
  • 7 januari 2008
  • in Gen Y, Recruitment nieuws,
  • 1.718 views
  • 0 reacties

In het nieuwe programma van de RVU wordt gestreden om droombanen. Een driekoppige sollicitatiecommissie, twee cabaretiers (Viggo Waas en Peter Heerschop), 3 concurrenten, presentatrice Isolde Hallensleben en een studio vol publiek, dat is ‘Aan de bak!’.
Vier sollicitanten strijden elke aflevering om die ene droombaan. Met sollicitaties ben je je beste zelf, op tv of niet. Het programma heeft een oja-erlebnis. Het heeft de vanzelfsprekendheid die elk goed idee kenmerkt. Bestond dit format dan nog niet? Nee. Geniaal!

(meer…)

Opensocial

  • Floor Drees
  • 6 januari 2008
  • in Gen Y, Recruitment nieuws,
  • 1.700 views
  • 0 reacties

Iedereen wil ‘iets’ met online communities, maar weinig mensen willen zich bij veel verschillende sites laten registreren. Ik zit op Hyves, Linkedin en Pulse Plaxo en hou het nu al nauwelijks bij. Mijn Hyvesinbox slibt dicht van de groepsberichten van vrienden over waar ze zich bevinden en wat ze doen. Wat meestal een variatie is op ’thuis’ en ‘iets met drank’. Als die sites samenwerken vergroten ze hun bereik.

(meer…)

Voedselpyramide 2.0

  • Avatar foto Marc Drees
  • 6 januari 2008
  • in Knipoog, Social netwerk,
  • 2.527 views
  • 2 reacties

Ik moet iets bekennen: ik ben evolutiebioloog. Tenminste, qua studie, want daarna ben ik mijn brood met hele andere dingen gaan verdienen. Er zat namelijk niet al teveel toekomst in paleontologie. En als geluk bij een ongeluk, ook in online recruitment zijn al de nodige fossielen te vinden…

Maar als bioloog kijk je op een bepaalde manier naar de wereld om je heen, en dat geldt zeker voor mijn beeld van sociale netwerken.

Voor mij lijkt een sociaal netwerk op een ecosysteem; daar is niet al teveel verbeelding voor nodig. Weliswaar een zeer kunstmatig ecosysteem en één die ik al heb vergeleken met de Matrix.

(meer…)

RecruitmentMatters in breedbeeld

  • Avatar foto Marc Drees
  • 5 januari 2008
  • in Over RecruitmentMatters,
  • 2.241 views
  • 2 reacties

Als follow up op mijn voornemens voor 2008 kan ik melden dat vandaag een nieuwe feature van RecruitmentMatters live gegaan: de breedbeeld functie.

Je kan als lezer voortaan kiezen om een artikel in smalbeeld of breedbeeld te lezen. Wil je breedbeeld? Klik dan op:

image

Wil je smalbeeld? Klik dan op:

image

Om de leeservaring op RecruitmentMatters nog aangenamer te maken.

Monsterboard = nu veilig?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 5 januari 2008
  • in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
  • 2.041 views
  • 0 reacties

Dat Monsterboard zichzelf opnieuw tracht uit te vinden is ondertussen genoegzaam bekend. Maar er is meer!

Want met de facelift van de homepage heeft Monsterboard ook maar meteen besloten om de waarschuwing voor phising acties een minder prominente plaats te geven.

Zo zag de waarschuwing er op de oude site uit:

image

Hoewel de kleurstelling en positionering ervoor zorgde dat de waarschuwing niet al te prominent op de site figureerde, was het toch moeilijk te missen voor iemand die wat langer op de homepage bleef hangen.

(meer…)

Monster koopt

  • Bas van de Haterd
  • 4 januari 2008
  • in Algemeen,
  • 2.458 views
  • 3 reacties

Vroeg ik me vorige week nog af wie er verkocht zouden worden in 2008, waarbij ik Monster hoog op de verkopende lijst had staan, koopt Monster vandaag affinity labs, een organistie vooral gericht op social networking. Gaat Monster dan toch voor een eigen toekomst? En wie gaan ze dan nog meer opkopen?

Berichten paginering

1 … 1.046 1.047 1.048 … 1.073
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1823 keer bekeken

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1626 keer bekeken

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1461 keer bekeken

  • Hoe graag wil Bullhorn van haar (Nederlandse) klanten af?

    1373 keer bekeken

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1289 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    1131 keer bekeken

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1078 keer bekeken

  • Enshittification in HR: disposition data

    1028 keer bekeken

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    976 keer bekeken

  • Nationale Ombudsman: wij vragen u oneindig geduld te hebben

    890 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    2 reacties

  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1 reactie

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    1 reactie

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1 reactie

  • Enshittification in HR: disposition data

    1 reactie

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1 reactie

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1 reactie

  • Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    1 reactie

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1 reactie

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1 reactie

  • :
    Indeed claimt dat 27 personen per minuut worden aangenomen via Indeed

    Peter

  • :
    Enshittification in HR: disposition data

    Marco van Hurne

  • :
    Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    Edwin ten Veen

  • :
    Een klacht over uitzendbureau's

    Paul G. (61 jaar)

  • :
    Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    Dirk

  • :
    Dennis Albinus: Europe’s visionary human resource technologist?

    Anita

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Maarten

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Edwin Ronald ten Veen

  • :
    Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    Marc Drees

  • :
    Anatomie van een dwaling

    Marco van Hurne

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas