RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 1069

Microsoft TalentLab: zoet en zuur

  • Avatar foto Marc Drees
  • 24 maart 2007
  • in Algemene vacaturesite, Niche vacaturesite,
  • 4.844 views
  • 3 reacties

Belofte maakt schuld, en dus heb ik vandaag Microsoft TalentLab bezocht, vermomd als enthousiaste Microsoft Dynamics developer die op zoek is naar nieuwe uitdagingen. Microsoft TalentLab is een initiatief van Microsoft voor haar partners. De partners zijn daarmee verantwoordelijk voor het vullen van de site met relevante content en banen. Ik ga dus eens kijken hoe enthousiast die partners zich daarvan kwijten!

De Homepage, direct zoeken en vinden!image
De Homepage heeft een wat merkwaardige opbouw, waarbij met name het logotype, de navigatie en een drietal functies (Ontdek je talenten, Train je skills, Vind de job die écht bij je past) behoorlijk veel ruimte opeten waardoor er relatief weinig ruimte overblijft voor de kern: banen zoeken. Voor een terugkerende bezoeker wordt er hierdoor wel heel veel ‘real estate’ verbrast aan nogal oninteressante content.

 

(meer…)

Een droeve dag voor online recruitment

  • Avatar foto Marc Drees
  • 23 maart 2007
  • in Recruitment nieuws, Wervingssite,
  • 3.268 views
  • 0 reacties

Vandaag is de beste recruitmentsite van Nederland bekend gemaakt: ING…

Zowel Marketingfacts als Personeelslog staan uitgebreid stil bij de lijst van beste recruitmentsites, zoals vandaag door Intelligence Group in een persbericht gepresenteerd.

Naast ING figureert Heineken prominent; als ‘publieks’ lieveling.

Heineken, maar in nog veel ergere mate ING maken er geen geheim van niets met kandidaten op te hebben. Althans niet via hun online recruitment kanaal.

Desondanks worden juist deze twee bedrijven in de bloemetjes gezet. En feitelijk niet vanwege hun online recruitment; maar uitsluitend vanwege hun employer branding inspanningen. Tenminste, dat hoop ik.

(meer…)

Microsoft TalentLab: origineel initiatief

  • Avatar foto Marc Drees
  • 14 maart 2007
  • in Algemene vacaturesite, Niche vacaturesite,
  • 2.138 views
  • 0 reacties

Zoals Marketingfacts  en HRlog al hebben gemeld is Microsoft gisteren aangeschoven in de wereld van online vacaturesites met Microsoft TalentLab.  Het is een nichesite voor het Microsoft partnerkanaal, uitsluitend gericht op .Net, Sharepoint en Dynamics deskundigheid.

Een vreemde zet van Microsoft? Nou, nee. De krappe arbeidsmarkt is via de partners natuurlijk duidelijk voelbaar bij Microsoft zelf. Groei kan op dit moment uitsluitend worden gerealiseerd door het vinden van gekwalificeerd personeel of door starters op te leiden. En dat is precies wat Microsoft met deze site probeert te bewerkstelligen.

(meer…)

Marketing en recruitment: twee geloven op een kussen?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 10 maart 2007
  • in Algemeen,
  • 2.714 views
  • 0 reacties

Op 22 maart wordt voor het tweede keer de publieksprijs voor de meest aansprekende recruitmentsite van Nederland uitgereikt. Personeelslog staat er zeer uitgebreid bij stil en ook HRlog besteed er aandacht aan.

Volgens een persbericht van Intelligence Group: “de tien meest aansprekende, origineelste en best doorontwikkelde recruitmentsites zijn geselecteerd uit de ‘Nationale Monitor van de beste recruitmentsites 2007′, waarin ruim 300 recruitmentsites zijn geanalyseerd”.

En die tien recruitmentsites zijn dan: Luchtverkeersleiding Nederland, Heineken, Politie, Dienst Justitiële Inrichtingen, Stibbe, Eiffel, Koninklijke Luchtmacht, Koninklijke Marine, NautaDutilh en Clifford Chance.

(meer…)

Zal het ooit nog goed komen met Werk.nl?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 9 maart 2007
  • in Algemene vacaturesite,
  • 2.117 views
  • 0 reacties

Het is ongelofelijk, maar maanden na invoering van de nieuwe versie van Werk.nl zijn de problemen nog steeds niet opgelost.

Vanochtend was het weer eens raak voor mij; de site was overbelast. Grappig genoeg is hier een aparte URL voor, zoals ook al in één van de commenteren werd aangegeven in reactie op mijn vorige blog over Werk.nl.

Het is onduidelijk hoe vaak Werk.nl onbeschikbaar is voor werkzoekers en werkgevers, maar het is ondertussen wel duidelijk dat CWI een structureel probleem heeft met deze site. Werk.nl is nu bijna 4 maanden in haar nieuwe vorm beschikbaar en de fouten zijn nog steeds niet opgelost.

(meer…)

Concurrentie informatie zomaar online?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 7 maart 2007
  • in Algemene vacaturesite,
  • 2.918 views
  • 1 reactie

Toen ik gisteren de nieuwe relaties van mijn relaties (bent u er nog…) in LinkedIn aan het checken was, liep ik tegen een opvallend profiel aan; dat van de vertrekkende business unit manager van de Vacaturekrant.

In zijn profiel over de Vacaturekrant heeft hij de volgende informatie staan:

Responsible for the start up of Vacaturekrant the jobboard of the largest Dutch leading and listed publisher TMG. Fastest growing jobboards in 2005 and 2006 under fierce competition. Realized a market position from nil to the incumbent number 4. With + € 1.500.000 revenue and customerbase of # 400.000 unique visitors monthly.Managed a team with a variety of disciplines ranging from marketing, business analyses, ICT and (tele) sales. Total team size 18 FTE.

 

(meer…)

Zijn ’traag’ reagerende sollicitanten beter?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 6 maart 2007
  • in Algemene vacaturesite,
  • 2.178 views
  • 0 reacties

Ik was gisteren te gast bij de tweede rondetafel conferentie van Expand waar ik een korte lezing over online recruitment mocht geven. Deze conferentie heeft een aantrekkelijke opzet omdat na, in dit geval, een tweetal lezingen een discussie met de aanwezigen over de onderwerpen wordt gehouden.

Dit resulteerde in een levendige discussie waarbij al snel buiten de grenzen van de onderwerpen (Online recruiment en online assessment) werd getreden. Dit werd vooral veroorzaakt door het algemeen gevoelde knelpunt rondom het in contact komen met kandidaten en de daaruit voortvloeiende problemen bij het (tijdig) vervullen van vacatures.

(meer…)

ING: er moet er één de slechtste zijn

  • Avatar foto Marc Drees
  • 4 maart 2007
  • in Recruitment onderzoek, Wervingssite,
  • 6.519 views
  • 6 reacties

ING is de vierde financiële dienstverlener, na ABN AMRO, Aegon en Fortis, die ik met een bezoekje als geïnteresseerde werkzoekende met ga vereren. Tegelijkertijd geeft dit een goed inzicht of ING zich kan meten met de andere financiële reuzen, waarvan de ervaringen toch niet onverdeeld positief waren.

Een goed begin, met veel informatie
Op de Homepage is een link Careers aanwezig, als ik daarop klik opent zich een nieuw browser window; ING heeft in ieder geval het .jobs domein genomen voor haar Carrière sectie.

Er wordt een onderscheid gemaakt tussen starters (Graduates) en Professionals (Experienced Professionals), er is een onderdeel About ING (met als corporate tagline: Doing Well by Doing Right), een videoclip The World of ING, en Our People, met 6 interviews met medewerkers.

(meer…)

Opportunisme onder Amerikaanse vacaturesites

  • Avatar foto Marc Drees
  • 3 maart 2007
  • in Algemene vacaturesite, Internationaal,
  • 3.143 views
  • 0 reacties

Joel Cheesman heeft een aardig stukje over het opportunisme van bepaalde vacaturesites in Amerika.

Omdat social networks nogal een hype zijn gaan ook vacaturesites mee in de vaart der volkeren en maken een MySpace account aan. Maar wat gebeurt er dan vervolgens met zo’n account? Wordt het onderhouden, wordt actief gebruik gemaakt van de ‘mogelijkheden’ van de social network site? Niet altijd, zoals het stukje van Joel duidelijk aantoont.

Overigens wel aardig om Jobster nu als een vacaturesite te betitelen. Twee jaar geleden waren ze een referral program service, daarna een referrel program service met een vertical search (Workzoo), toen een social networking site for werkzoekers en nu een vacaturesite met een sociaal networking sausje. Je vraagt je toch oprecht af hoe een bedrijf haar strategie zo vaak kan wijzigen zonder haar geloofwaardigheid te verliezen.

Heineken: Klanten zijn veel belangrijker dan (toekomstige) medewerkers

  • Avatar foto Marc Drees
  • 1 maart 2007
  • in Recruitment onderzoek, Wervingssite,
  • 4.295 views
  • 0 reacties

Deze keer is Heineken aan de beurt. Wat zou de online ervaring zijn bij onze nationale trots, ’s lands grootste bierbrouwer. Aan marketing euro’s geen gebrek bij deze club, dus wie weet hebben ze iets daarvan in de richting van online recruitment laten vloeien.

Geen homepage maar een leeftijdscontrole…
Heineken zorgt goed voor de tere kinderziel, want je mag de site pas bezoeken na je leeftijd te hebben opgegeven. Waterdichte controle…. Vooral als je eerst een leeftijd onder de 18 hebt opgegeven, met vervolgens de mededeling dat je te jong bent, om direct je leeftijd boven de 18 te tillen en naadloos toegelaten te worden.

(meer…)

Berichten paginering

1 … 1.068 1.069 1.070 … 1.073
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1791 keer bekeken

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1606 keer bekeken

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1451 keer bekeken

  • Hoe graag wil Bullhorn van haar (Nederlandse) klanten af?

    1363 keer bekeken

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1269 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    1080 keer bekeken

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1063 keer bekeken

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    923 keer bekeken

  • Enshittification in HR: disposition data

    908 keer bekeken

  • Nationale Ombudsman: wij vragen u oneindig geduld te hebben

    874 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    2 reacties

  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1 reactie

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    1 reactie

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1 reactie

  • Enshittification in HR: disposition data

    1 reactie

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1 reactie

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1 reactie

  • Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    1 reactie

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1 reactie

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1 reactie

  • :
    Indeed claimt dat 27 personen per minuut worden aangenomen via Indeed

    Peter

  • :
    Enshittification in HR: disposition data

    Marco van Hurne

  • :
    Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    Edwin ten Veen

  • :
    Een klacht over uitzendbureau's

    Paul G. (61 jaar)

  • :
    Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    Dirk

  • :
    Dennis Albinus: Europe’s visionary human resource technologist?

    Anita

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Maarten

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Edwin Ronald ten Veen

  • :
    Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    Marc Drees

  • :
    Anatomie van een dwaling

    Marco van Hurne

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas