Enkele dagen geleden las ik onderstaande quote in een artikel op Werf&:
In Nederland vond nooit eerder een landelijke, virtuele banenbeurs plaats.
Toegegeven, er is in het zeer recente verleden geen digitale banenbeurs geweest, maar het is niet zo dat er nooit eerder zo’n beurs is geweest. Integendeel, zowel Totaljobs (met Clickbeurs) als Monsterboard hebben in de beginjaren van de financiële crisis hiertoe pogingen ondernomen. Voor zover bekend met bijzonder weinig succes.



Ik zit nog altijd te wachten op de CBS cijfers van de werkloosheid volgens de nationale definitie.. Maar ik ben bang dat CBS hier nooit meer mee gaat komen. En daarom zit er niets anders op dan de ILO-cijfers te blijven hanteren; waardoor er geen ondergrens is aan het aantal uur dat iemand werkt. Met als gevolg dat allerlei kleine baantjes meegeteld worden waarmee (ten opzichte van de nationale definitie) een te rooskleurig beeld van de werkgelegenheid wordt geboden. Het zij zo. Ik ben de enige klager dus verder wordt het niet belangrijk gevonden.