RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 274

Kan iemand Adecco helpen met social media?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 juni 2013
  • in Corporate branding, Employer branding,
  • 4.638 views
  • 5 reacties

Dodelijk geblunderAdecco heeft in haar pogingen om achtereenvolgens haar diefstal van het concept en de naam van Around the world in 80 jobs te verdoezelen, toen dood te zwijgen en vervolgens toe te geven tegelijkertijd de participanten in haar eigen competitie tekort gedaan. Waarmee de volgende social media blunder van ‘s werelds grootste uitzender is begonnen. Een van de participanten in deze competitie heeft op Adecco’s Facebook actiepagina de volgende reactie geplaatst:

First, I want to make it very clear that I don’t care about losing this competition. It was a competition and that is the nature of such things. However during my interview, it was stated to me that winners would be announced and that we would be notified of our win or loss on June 25.

Instead, you remained dead silent the entire day yesterday. You did not even send a simple email stating why winners and losers were not notified on the day you publicized. Then today you randmomly send out emails to everyone saying that we lost…which is ok…and refuse to announce the winners as conveyed by your organization. It is not transparent. It is not fair that we not know who we lost against.

I’m highly disappointed in your lack of ethics at this point. I have tried to remain understanding but you have gone too far. We deserve to know who the winners are because we deserve to know who we lost to. When I am told something, I expect it to happen. If it doesn’t then I lose faith in the organization. Keep your word and let us know who won this contest. Currently, it looks as though it’s just all lies and games with you.

Hopsakee! In haar paniekerige pogingen om van de negatieve berichtgeving verlost te raken heeft Adecco zich in het volgende wespennest gestort.

(meer…)

Community management en de dating analogie

  • Thomas Waldman
  • 27 juni 2013
  • in Employer branding, Knipoog, Social media,
  • 5.406 views
  • 3 reacties

Waar het afgelopen jaren vooral ging tussen de overeenkomsten tussen recruitment en respectievelijk sales en marketing, hoor ik de laatste steeds vaker de vergelijking tussen dating en recruitment. Nu ben ik geen groot fan van dergelijke vergelijkingen, maar het helpt me wel een van mijn pet peeves te onderbouwen; community management heeft geen plaats in recruitment.

(meer…)

LinkedIn is voor vanity search

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 juni 2013
  • in Social netwerk,
  • 1.958 views
  • 0 reacties

Misschien is de kop een ietsjes te kort door de bocht, maar vanity search wordt blijkbaar het meest gewaardeerd aan LinkedIn. Met dank aan de zoveelste infantiele infgographic:

How Do People Use LinkedIn?

Ben ik nou blind of lees in in bovenstaande opsomming niets, maar dan ook helemaal niets over al die onzinnige content dingen die LinkedIn tegenwoordig aan het doen is? Zien en gezien worden is belangrijk, de rest is nog altijd bijzaak. Misschien is het goed voor LinkedIn om dat vooral niet te vergeten…

CBS: conjunctuurbeeld juni 2013 onveranderd ruk

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 juni 2013
  • in Nationaal, Recessie,
  • 2.681 views
  • 0 reacties

Op deze zoveelste fraaie zomerdag is het goed om ook even stil te staan bij zaken die wat minder goed gaan. En dat kan ik doen dankzij de conjunctuurklok van het CBS. Die over juni het volgende beeld geeft:

CBS: conjunctuurklok juni 2013

Het is maar goed dat het zomer is. Anders zou je spontaan in een winterdepressie wegzinken…

Solliciteren bij het UWV is niet mogelijk!

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 juni 2013
  • in Interaction design, Online solliciteren,
  • 8.031 views
  • 1 reactie

Als follow-up op de blog posting over de UWV vacature voor een Gegevensspecialist Customer Intelligence Klantexpertise heb ik even gekeken naar het sollicitatieproces voor deze functie. En dat had ik beter niet kunnen doen. Want daardoor ben ik over meerdere problemen gestruikeld die op zijn zachtst gezegd nogal knullig zijn.

Overigens begint het allemaal goed als ik de vacature op Intermediair bekijk:

Vacature Gegevensspecialist Customer Intelligence Klantexpertise

En op een oranje knop met de tekst  solliciteer moet ik natuurlijk klikken. Om vervolgens in een heel andere wereld terecht te komen…

(meer…)

UWV kent en begrijpt de klant?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 juni 2013
  • in Recruitment nieuws,
  • 3.582 views
  • 1 reactie

Logo en logotype UWVWe hadden enige tijd geleden de wel zeer bijzonder vacature van creatieve econoom bij het CPB en nu kunnen we daar de Gegevensspecialist Customer Intelligence Klantexpertise bij het UWV aan toevoegen. Waarbij de afdeling waar deze gegevensspecialist te werken komt zich in de vacature als volgt omschrijft:

De afdeling Klantexpertise vertaalt die ambitie [van het UWV] op hoog niveau door en dat is niet voor niets! Klantexpertise kent en begrijpt het gedrag van onze klant en weet te signaleren waar het beter kan. Klantexpertise vertaalt deze signalen naar concrete adviezen zodat UWV als klantgerichte en efficiënte organisatie continue kan optimaliseren, gericht op de toekomst waarin de koers ligt op het verder digitaliseren en automatiseren van onze dienstverlening.

Ik ben benieuwd welke klantenlijfeigenen deze omschrijving van de dienstverlening van het UWV in hun dagelijkse interactie met datzelfde UWV herkennen.

En we hebben (g)een template!

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 juni 2013
  • in Beleid, Internationaal,
  • 2.503 views
  • 0 reacties

Lege kluisDe ministers van Financien van de EU hebben een overeenkomst bereikt over het al dan niet redden van zombiebanken. En waar Minster Dijsselbloem enige tijd geleden nog heel rap was met het bevestigen dat de Cypriotische bail-in een template was voor volgende reddingen (overigens inclusief de claim het begrip ‘template’ niet te kennen…) is hij nu ineens verlegen om de bereikte overeenomst wel als een template te bestempelen. Terwijl het dat nu nadrukkelijk wel het geval lijkt te zijn.

Hoe dan ook; heb je meer dan EUR 100.000 spaargeld of wil je obligaties in een bank kopen dan is het zaak om bijzonder zorgvuldig naar de gezondheid van betreffende bank te kijken. Want anders loop je een gerede kans alles te verliezen (boven die EUR 100.000, voor zolang dat overigens zal duren…). En daarom is het verdomde handig dat Goldman & Sachs gisteren met een fraai lijstje is gekomen waar die gezondheid voor een belangrijk deel uit is af te leiden.

(meer…)

Adecco erkent fouten

  • Avatar foto Marc Drees
  • 26 juni 2013
  • in Corporate branding, Employer branding,
  • 4.541 views
  • 4 reacties

Kijk eens aan! Adecco heeft, volgens eigen zeggen, overeenstemming bereikt met Turner Barr, de blogger waarvan Adecco schaamteloos het volledige concept Around the world in 80 jobs had gestolen. Dit zegt Adecco enkele uren geleden namelijk op haar Facebookpagina:

We have spoken with Turner and have come to an agreement about how we can make it right with him. Sometimes corporations can make mistakes. We are sorry, Turner.

We will also deliver on our promise to the youngsters who won and deserve a unique job experience. We will make sure that every winner experiences the possibilities and opportunities the world of work brings.

We’ve learned a lot in the past few weeks. We will work to make this right. We will do this because we are a company of great people who sometimes make mistakes, learn from them and do better next time.

Barr heeft aangegeven nog een posting te gaan plaatsen, maar gaf in deze tweet aan dat ook volgens hem een overeenkomst is bereikt:

Tweet Turner Barr

(meer…)

Opprtunity: echt helemaal, helemaal niets

  • Avatar foto Marc Drees
  • 26 juni 2013
  • in Matching technologie,
  • 4.878 views
  • 2 reacties

Opprtunity | LogotypeNaast online referrals is er geen domein binnen online recruitment zo populair als matching. Met de regelmaat van de klok worden nieuwe toepassingen uitgepoept die vrijwel zonder uitzondering geen enkele toegevoegde waarde bieden. In ruim een jaar tijd hebben MyRecruiter, Krow, Bright, MyJobMatcher, Resunate en Choizzes het levenslicht gezien; allen met de volstrekt loze belofte om de frictie tussen vraag en aanbod in de arbeidsmarkt weg te nemen.

En gisteren kwam daar Opprtunity bij. ook deze nieuwe partij is duidelijk niet in haar eerste leugen gestikt:

OPPRTUNITY is the first service to use a scientific approach to matching professionals based on a real opportunity to do business. Our matching algorithm looks at a variety of data points including location, industry types, skill sets – as well as other signals from around the Internet – in order to bring people together.

Natuurlijk… De eerste die een wetenschappelijke benadering gebruikt. Alleen vergeet Opprtunity even uit te leggen wat die wetenschappelijke benadering dan precies is. En waarom dat een voordeel is voor mij. Of moet slechts het woord wetenschappelijk al zoveel vertrouwen inboezemen dat ik met blind geloof Opprtunity ga gebruiken?

(meer…)

Hoe je een neprecruiter kunt herkennen

  • Annemarie Stel
  • 26 juni 2013
  • in Algemeen, Recruiter, Recruitment proces,
  • 6.856 views
  • 8 reacties

neprecruiter“Iedereen die iets met personeelswerving doet, kan zichzelf ‘recruiter’ noemen”, zei ik twee weken geleden. Recruiter is een onbeschermd beroep, zonder eigen opleiding of kwaliteitsgarantie. Een gevolg daarvan is dat er veel ‘recruiters’ werkzaam zijn die deze naam niet verdienen. Ze zijn geen recruiter, ze doen maar alsof. Dit laatste komt niet van mij, maar is de mening van John – pardon, dr John – Sullivan, “internationally known HR thought-leader from the Silicon Valley” en long time blogger op ERE.net. Hij noemt ze RINO’s: Recruiters In Name Only en hij koestert ‘een zekere mate van minachting’ voor hen. In zijn beleving zijn het charlatans. Maar gelukkig kunnen we het aan lijstjesfanaat John – pardon, dr John – overlaten om ons te voorzien van 14 kenmerken waaraan wij dit wanpresterende sujet kunnen herkennen. Vanaf nu zijn we gewaarschuwd!

(meer…)

Berichten paginering

1 … 273 274 275 … 1.073
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1819 keer bekeken

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1624 keer bekeken

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1460 keer bekeken

  • Hoe graag wil Bullhorn van haar (Nederlandse) klanten af?

    1372 keer bekeken

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1286 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    1122 keer bekeken

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1072 keer bekeken

  • Enshittification in HR: disposition data

    1010 keer bekeken

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    965 keer bekeken

  • Nationale Ombudsman: wij vragen u oneindig geduld te hebben

    888 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    2 reacties

  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1 reactie

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    1 reactie

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1 reactie

  • Enshittification in HR: disposition data

    1 reactie

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1 reactie

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1 reactie

  • Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    1 reactie

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1 reactie

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1 reactie

  • :
    Indeed claimt dat 27 personen per minuut worden aangenomen via Indeed

    Peter

  • :
    Enshittification in HR: disposition data

    Marco van Hurne

  • :
    Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    Edwin ten Veen

  • :
    Een klacht over uitzendbureau's

    Paul G. (61 jaar)

  • :
    Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    Dirk

  • :
    Dennis Albinus: Europe’s visionary human resource technologist?

    Anita

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Maarten

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Edwin Ronald ten Veen

  • :
    Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    Marc Drees

  • :
    Anatomie van een dwaling

    Marco van Hurne

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas