Deze is werkelijk te komisch voor woorden; het nationale gokbureau CPB zoek creatieve economen en econometristen. Nu valt eindelijk alles op zijn plek:
Autverkopen in Eurolanden: PIIGS stabiliseren, kernlanden imploderen
Een belangrijke indicator van de gezondheid van de consument en daarmee van de gezondheid van de economie is het aantal verkochte nieuwe auto’s. En het gaat nog altijd slechter met de gezondheid van die consument (en van de economie) in de Eurolanden. Hoewel dit niet langer het geval is voor PIIGS-landen:
Trendlijn autoverkopen PIIGS-landen op basis van 12-maands gemiddelden, jan 2008 – mei 2013. Bron: ACEA
Bedankt TentSocial! Voor deze krankzinnig uitgebreide social media design blauwdruk
Iemand die echt veel teveel vrije tijd had, heeft The Ridiculously Exhaustive Social Media Design Blueprint gemaakt. Waarmee ontwerpers in de hele wereld hun voordeel kunnen doen. Dit keer een infographic waar je echt iets aan hebt. En dat komt niet vaak voor. Maar het is ook geen echte infogprahic, het is een bijzonder gedetailleerd overzicht van de dimensies en maten van de grote sociale netwerken.
En als ik bijzonder gedetailleerd zeg dan doe ik de krankzinnig uitgebreide social media design blauwdruk geen recht. Want het is inderdaad krankzinnig gedetailleerd. Geen interessante informatie voor normale mensen, maar voor een designer een bron van eeuwige inspiratie. Of gewoon een fijne referentie als je iets niet zelf wilt (of hoeft) te verzinnen. Om vervolgens TentSocial even hartelijk te bedanken.
Bedankt TentSocial!
Kan iemand Vacaturevijver definitief uitzetten?
Het leek zo’n prachtige ontwikkeling; op 8 mei ging beeldvervuiler Vacaturevijver op zwart. We leken te zijn verlost van deze gruwelijk vacaturesite, tot ik er op RecruitmentMatters melding van maakte. De daarop volgende dag verscheen Vacaturevijver weer online. Maar daarna is het maar eventjes ‘goed’ gegaan met dit misbaksel. Want ondertussen is de site over de afgelopen week 137 keer down gegegaan, met een gecombineerde downtime van meer dan 28 uur:
Kan iemand in hemelsnaam Vacaturevijver definitief uitzetten?
Experteer is echt zo irritant!
Experteer is een enorme spammert; dat is ondertussen wel bekend. Maar als je dan ook nog eens e-mails met misleidende titels begint te sturen is het wel bijzonder slecht met je ethisch vermogen gesteld. Zoals de, overigens tenenkrommende titel: U bent gewild, Marc:
Hoe je een formele zin denkt te kunnen tutoyeren is mij een godsraadsel, maar Experteer krijgt het voor elkaar. Maar ik ben helemaal niet gewild; althans, Experteer heeft dat niet voor mij kunnen constateren. Het enige dat Experteer wil is dat ik een premium abonnement afsluit. Dus waarom dan zo’n stompzinnige titel? Denken ze werkelijk dat dit beter converteert? A/B testjes gedaan??
Rode bordjes / Groene bordjes… Huh?
Afgelopen donderdag, de jaarlijkse bijeenkomst: “Uitzendbureau van het jaar 2013” verkiezing in Maarssen.
De aftrap kwam van het onderzoeksbureau Q&A, waarna Samir ten Lüün van CTB|Flex het overnam. Samir start de bijeenkomst (presenteert het erg leuk) met een panelgesprek. De winnaars van vorig jaar: Luba, Studentenwerk en Match4U nemen plaats op het podium en reageren op diverse stellingen.
De hele zaal heeft een rood bordje en een groen bordje en mag door middel van het bordje mee reageren. Groen bordje als je het eens bent, rood bordje als je het oneens bent. Tot zover allemaal geen hogere wiskunde.
Op een gegeven moment kregen we de volgende stelling:
Uitzendbureaus kunnen veel voordelen halen uit onderlinge samenwerkin.
Is 13% van Nederlandse werknemers bereid meer dan 5% salaris in te leveren?
Een meer dan opvallend resultaat uit een onderzoek uitgevoerd door de site GewoonOverGeld (waar financieringsmaatschappij Freo achter zit):
Een derde [van de Nederlandse werknemers] is bereid om salaris in te leveren, als ze daarmee collega’s in dienst kunnen houden die om bedrijfseconomische redenen op de schopstoel zitten.
Uit het onderzoek van GewoonOverGeld.nl blijkt dat van de werknemers die salaris zouden inleveren om een collega te behoeden voor ontslag, bijna de helft (40%) bereid is om meer dan 5% in te leveren.
Oftewel 13% van de Nederlandse werknemers is bereid om meer dan 5% van het salaris in te leveren om een collega te behoeden voor ontslag. De belangrijkste vraag hierbij is: zet 13% van de Nederlandse werknemers die (sociaal-wenselijke?) bereidheid ook om in daden als dat van hen gevraagd gaat worden? In dat geval hebben werkgevers zomaar een extra potje geld tot hun beschikking gekregen…
En Freo extra aanvragen voor financiering?
Vizify komt met tweetvideo
Enkele dagen geleden begon mijn Twitter tijdslijn zich te vullen met onderstaande berichtjes:![]()
Vizify? Jawel, Vizify; waar personal branding meets infographics. Of zoiets. En in een wereld die gek is op infographics zou dat zomaar tot een succes kunnen leiden. Alleen is er te weinig waarde in Vizify om dat te laten gebeuren. Dus moeten ze met gimmicks komen. Enter de tweetvideo, waarmee Vizify probeert een viraal succesje te boeken in de strijd tegen vergetelheid. En dat virale succesje is er. Hoewel het er serieus op lijkt dat het succes alweer voorbij is; getuige deze korte piek van aandacht in Nederland voor de tweevideo:
Aantal tweets met de term Vizify, 12 juni – 16 juni. Bron Coosto
Kort en krachtig en met een wel zeer beperkte impact. Waarmee Vizify lovers in mijn tijdlijn blijkbaar zijn oververtegenwoordigd…
Vacaturesite top 10: vacaturevolume blijft verbazen
GoudenGidsBanen is na 1 week alweer uit de Vacaturesite top 10 verdwenen. Bepaald geen blijvertje. En wat hebben we daarvoor teruggekregen? Megajobs… Een aggregator voor een aggregator, voor de tweede achtereenvolgende keer. Bepaald geen reden om gejuich uit te barsten.
Het aantal vacatureplaatsingen is aanzienlijk lager in vergelijking met dezelfde periode een jaar geleden (-37,1%); merkwaardig genoeg is het volume aan unieke vacatures weer hoger (5,9%) in vergelijking met vorig jaar. Ik blijft het zeggen; hier klopt iets niet.
Jobbird is van zijn stokje gevallen
Ik weet niet wat er met Jobbird aan de hand is maar mogelijk heeft Atos de boel weer eens flink verziekt. Want de grootste vacaturesite van Nederland is alweer geruime tijd down:
Overigens gaat het de laatste week sowieso niet erg lekker met Jobbird, getuige bovenstaande outages op 12 en 13 juni. Zo heeft een radiocampagne natuurlijk niet veel zin.
