Eurostat kwam vandaag met het werkloosheidscijfer voor de Eurozone voor september 2010. En dat cijfer staat op 10,1%. Wat ook het cijfer was wat Eurostat voor augustus 2010 had gepubliceerd, maar dat is met de huidige rapportage weer naar beneden bijgesteld tot 10,0%. Dus de werkloosheid in de Eurozone is gestegen. Bent u allemaal nog wakker?
De laatste tijd vinden er veel te vaak wijzigingen van werkloosheidscijfers door Eurostat plaats; wat doet vermoeden dat het instituut beter iets langer kan wachten dan voortijdig met onjuiste cijfers naar buiten te komen. Maar ja, wie ben ik? En wat is nou eigenlijk 0,1% op de beroepsbevolking van de Eurozone (spoiler: dat zijn heel, veel mensen…).
