RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 630

Mag christelijke levensovertuiging als eis?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 19 augustus 2010
  • in Arbeidsvoorwaarden,
  • 18.721 views
  • 16 reacties

Ik kreeg net een vacature doorgestuurd waar voor een periode van 4 maanden gezocht word naar een secretaresse voor de Raad van Bestuur. So far, so good. Maar, het gaat om een christelijke hulpverleningsinstantie. En om die reden moet de kandidaat een christelijke levensovertuiging hebben.

En mijn vraag is:  Mag dit?

image

CBS: werkloosheid stijgt en daalt…

  • Avatar foto Marc Drees
  • 19 augustus 2010
  • in Arbeidsmarkt & beleid, Nationaal,
  • 2.941 views
  • 0 reacties

Logotype CBS Dit is de tweede maand dat CBS de werkloosheidscijfers presenteert op basis van maandresultaten, in plaats van driemaandsresultaten. Het persbericht van CBS voor de maand juli draagt de titel: Werkloosheid blijft afnemen; maar het werkloosheidspercentage voor de afgelopen maand is gestegen; van 5,6% naar 5,7%. Confused? Enigszins, maar dat komt omdat CBS zich wat onhandig uitdrukt.

Want die 5,7% is het werkloosheidspercentage als niet voor seizoensinvloeden wordt gecorrigeerd. Waarbij CBS vergeet te vermelden wat het werkloosheidspercentage is als daar wel voor wordt gecorrigeerd. En wat bizar persbericht dus, althans voor diegenen die de moeite nemen om het te lezen. Anders neem je die uitspraak van een dalende werkloosheid gewoon voor zoete koek.

(meer…)

De grote vijf: zomerdipje?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 18 augustus 2010
  • in Algemene vacaturesite, Recruitment onderzoek,
  • 1.363 views
  • 0 reacties

piggy_bank Er is duidelijk sprake van een zomerdipje. De aantallen vacatures zijn relatief beperkt en er is nauwelijks sprake van enige beweging bij de grootste vijf vacaturesites van ons land. En dat terwijl het weer toch bijzonder weinig aanleiding geeft tot warme zomergevoelens.

Voor het eerst sinds weken laat Werk.nl weer eens een wat stabieler beeld zien. Laten we hopen dat hiermee de onrust van de achterliggende periode voorbij is. Want op deze site kon werkelijk geen staat worden gemaakt.

(meer…)

Vacatures per regio: we’re baaack!

  • Avatar foto Marc Drees
  • 18 augustus 2010
  • in Recruitment onderzoek,
  • 1.748 views
  • 0 reacties

Vacaturemonitor Na enkele weken radiostilte vanwege afwijkende cijfers kan met ingang van deze week de serie Vacatures per regio weer vrolijk worden doorgezet. De cijfers zijn weer tot rust gekomen waardoor een vergelijk met voorgaande jaren wederom mogelijk is geworden.

Waarbij het er overigens op lijkt dat we nog in een behoorlijke zomerdip zitten, want het is allemaal wel heel erg stil. Hoewel, het beeld per regio is bijzonder variabel als ik naar de resultaten sinds 2008 kijk. Het is werkelijk van alles wat waarbij Noord-Nederland overigens de enige regio is die ten opzichte van 2008 hoger scoort. Waarom is nou net deze regio veruit de kleinste in ons land?

(meer…)

Content en Unique smelten op bijzondere wijze samen

  • Avatar foto Marc Drees
  • 18 augustus 2010
  • in Recruitment nieuws, Uitzendbureau,
  • 4.740 views
  • 7 reacties

De merken Content en Unique gaan in de toekomst samen onder de naam Unique. Hier is al het nodige over gezegd. Maar Flexmarkt heeft ontdekt dat het samengaan op sommige locaties wel op een zeer bijzondere manier wordt vormgegeven:

Flexmarkt: De Content/Unique vestiging in Delft

Een soort best of both worlds?

iPad en recruitment: een referral incentive?

  • Gastblogger
  • 18 augustus 2010
  • in Tablet PC,
  • 12.599 views
  • 14 reacties

aaiPet winnaarMoederdag dit jaar was wel een heel bijzondere. Buiten dat mijn kroost dit jaar is verdubbeld met de komst van een twee(t)ling, kreeg ik die dag een iPad. Vrienden bestempelden hem direct als een grotere iPhone waarmee je niet kunt bellen of fotograferen. Echter er is wel degelijk verschil.

Als echte Mac-fan begon ik direct met het overzetten (in jargon ‘syncen’) van mijn PowerBook bestanden naar mijn nieuwe, en oh zo felbegeerde, gadget. Direct was ik enthousiast over het gebruik van internet op de iPad. Met de ingebouwde Safari applicatie kun je – heel gaaf- (werkenbij…) websites op volledige grootte bekijken. Met vingerbewegingen kun je een beetje zwiepen over het scherm, klikken en inzoomen. Nadeel van de Safari browser op de iPad is dat flash onderdelen niet worden weergeven. Gelukkig zijn er steeds meer websites zonder flash…

(meer…)

Angstwekkende animatie van werkloosheid VS

  • Avatar foto Marc Drees
  • 18 augustus 2010
  • in Arbeidsmarkt & beleid, Internationaal,
  • 2.143 views
  • 0 reacties

Een angstwekkende animatie over de ontwikkeling van de werkloosheid in de VS:

The Decline: The Geography of a Recesion

Voor een grotere weergave, zie deze animatieA truly scary animation of the development of US unemployment since 2007:

Angstwekkende animatie van werkloosheid VS
The Decline: The Geography of a Recesion

For a bigger view please check out this animation

Ron Icke definitief terug in hr-markt

  • Wilbert Geijtenbeek
  • 17 augustus 2010
  • in Detacheringsbureau, Recruitment nieuws,
  • 4.516 views
  • 2 reacties

Ron Icke Voormalig USG-topman Ron Icke is terug in de uitzendmarkt. Als het aan detacheerder DPA ligt, wordt Icke daar in oktober lid van de raad van commissarissen. Op 23 september stemmen de aandeelhouders van DPA over Ickes comeback in de hr-markt.

Zijn voordracht komt niet uit de lucht vallen – toen de huidige commissarissen begin februari collectief hun vertrek aankondigden, hing zijn jongste bijbaantje al in de lucht. In diezelfde periode stapte namelijk het Project Holland Fonds als investeerder en grootaandeelhouder in DPA. Als lid van de investeringscommissie is Icke medeverantwoordelijk voor de kapitaalinjecties die dat Fonds doet. Vanaf oktober mag hij mede namens het Fonds – goed voor bijna 22 procent van de aandelen DPA – toezicht houden bij de detacheerder.

(meer…)

Randstad op 6 in Japan

  • Wilbert Geijtenbeek
  • 17 augustus 2010
  • in Recruitment nieuws, Uitzendbureau,
  • 4.119 views
  • 1 reactie

flag_japan Vorige week maakte Randstad bekend een meerderheidsbelang in het Japanse Fujistaff te verwerven. Voor EUR 147 miljoen koopt het uitzendbedrijf bijna 45 procent van de uitstaande aandelen van FujiStaff van de oprichtende familie Masuyama over. Opgeteld bij het belang van ruim 20 procent dat Randstad al bezit, is dat genoeg voor een meerderheid van de aandelen. Althans, dat hoopt Randstad – de deal is pas definitief als Randstad nog eens 10 procent van de aandelen op de vrije markt weet te kopen. De deadline daarvoor is 13 oktober.

Met deze deal wordt Randstad de nummer 6 van de lucratieve en ontwikkelde Japanse uitzendmarkt – met een omvang van jaarlijks 40 miljard euro de tweede hr-markt van de wereld. De acquisitie is geen verrassing: al sinds 2004 heeft topman Ben Noteboom een oogje op het land van de Rijzende Zon. Randstad wil een footprint in Japan en dat is na zes geduldige en waarschijnlijk zeer diplomatieke jaren gelukt.

(meer…)

Wat vonden jullie van de zomer?

  • Thomas Waldman
  • 17 augustus 2010
  • in Recruitment trend,
  • 4.199 views
  • 7 reacties

Mocht ik de afgelopen weken nog regelmatig over leeg asfalt racen met een zonnebril op een vrolijk muziekje op is het deze week helemaal over. Ik stond vanmorgen in de regen in een file op de A2. Voorbij is de zomer. Huh? De zomer al voorbij? Normaal gesproken is recruitment in de zomer altijd een dorre vlakte vol voicemails en “out of office assistants”. Die periode had ik nog niet meegemaakt dit jaar.

Je zou verwachten dat in het huidige economische klimaat de zomerdip (mooi woord) in alle heftigheid terug te vinden was maar een rondgang langs collega’s, concurrenten en ander recruitmentvolk leert dat bijna iedereen drukte ervaart. Vraag is natuurlijk of dat ook allemaal omzet oplevert maar er is in ieder geval een kentering in de emotie te zien.

Dit keer dus geen gevat blogje maar de vraag. Hebben jullie last gehad van een zomerdip?

Berichten paginering

1 … 629 630 631 … 1.094
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • MBA? Mediocre But Arrogant!

    804 keer bekeken

  • Autoriteit Persoonsgegevens geeft antwoord

    784 keer bekeken

  • Afscheid van AP voorzitter Aleid Wolfsen

    671 keer bekeken

  • Planning voor gefaseerde uitrol UWV BMS nu alweer volstrekt achterhaald

    670 keer bekeken

  • UWV project Bemiddelingsservice lijkt klinisch dood

    643 keer bekeken

  • EU Code of Practice on marking and labelling AI-generated content

    640 keer bekeken

  • Gis- en speurwerk in de zoektocht naar de waarheid over scraping

    616 keer bekeken

  • Breaking news: aantal vacatures in mei 2026

    511 keer bekeken

  • Werken-bij Heineken heeft een nieuwe (?) site

    507 keer bekeken

  • De zelfkant van AI, een korte verkenning

    502 keer bekeken

  • MBA? Mediocre But Arrogant!

    1 reactie

  • ABU: 50 (vijftig) perioden met krimp…

    0 reacties

  • Brekend nieuws: Nearly AI

    0 reacties

  • Mini-test: Does Indeed help/enshittify people get jobs?

    0 reacties

  • Werken-bij Heineken heeft een nieuwe (?) site

    0 reacties

  • Waarschuwing van Connor Leahy

    0 reacties

  • Breaking news: aantal vacatures in april 2026

    0 reacties

  • Beoordeling juistheid AI Neurolytics

    0 reacties

  • At LinkedIn we are always looking at ways to grab more data from our ‘members’

    0 reacties

  • Privacy van burgers waarborgen, via de Autoriteit Persoonsgegevens?

    0 reacties

  • :
    MBA? Mediocre But Arrogant!

    Maarten

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas