RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 659

Humares’ mislukte strategie

  • Wilbert Geijtenbeek
  • 29 mei 2010
  • in Recruitment nieuws, Uitzendbureau,
  • 7.605 views
  • 4 reacties

Alain DehazeNu Alain Dehaze bij Adecco is benoemd tot directeur Nederland komt er na lange tijd weer een Belg aan het roer bij een Nederlandse uitzender. Dat Dehaze een topmanager is, daar twijfelt niemand aan – hij was CEO van Solvus, en nadat dat bedrijf werd overgenomen door USG People, bivakkeerde Dehaze in de Almeerse board. Tot 2009 was Dehaze twee jaar lang CEO van de Vlissinger detacheerder Humares, bekend van de uitzendmerken Maintec en Oceanwide.

Dit bedrijf heeft al twee jaar geen jaarverslag uitgebracht – de laatste, over 2007, bevat volstrekt gedateerde cijfers en zegt niets over wat Dehaze heeft gepresteerd. Maar gelukkig vonden wij een vers jaarverslag van moederconcern Humares Holding, begin dit jaar gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.

Daaruit kunnen we meer zeggen over het track-record van de Adecco-directeur bij zijn vorige werkgever. En over het jaar 2008 voor Humares: een verre van goed jaar, zo blijkt.

(meer…)

IKKI passeert 100.000 leden

  • Avatar foto Marc Drees
  • 28 mei 2010
  • in Algemeen,
  • 3.537 views
  • 7 reacties

Logotype IKKIDit is toch wel een mijlpaal die het vermelden waard is: IKKI heeft de magische grens van 100.000 leden gepasseerd. Voor wie het nog niet weet: IKKI is een sociaal netwerk van USG People dat als enige onderdeel van de uitzender een enorme groei heeft laten zien in de afgelopen tijd.

Overigens is dat natuurlijk alleen een groei in leden, want verder is IKKI een zogenaamde loss leader. Er gaat alleen maar geld in. Maar het getuigt ook van moed dat USG tijdens een recessie een dergelijk initiatief de ruimte geeft om zich te bewijzen.

Gefeliciteerd en op naar de 250.000!

Heeft USG People een probleem?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 28 mei 2010
  • in Recruitment nieuws, Uitzendbureau,
  • 7.849 views
  • 17 reacties

Bij de publicatie van de cijfers over het eerste kwartaal van 2010 waren alle grote uitzenders onverdeeld positief over de nabije toekomst. En dat is mooi! Maar waar Adecco en vooral Manpower recht van spreken lijken te hebben, is dat aanzienlijk minder het geval voor USG People. Want deze uitzender laat een hele slechte omzetontwikkeling zien in vergelijking met het eerste kwartaal van 2009:

 %verandering omzet Q1 2010 t.o.v. Q1 2009

%verandering omzet Q1 2010 t.o.v. Q1 2009

With the publication of the figures for the first quarter of 2010, all major temp agencies were rather positive about the near future. And that is great! But where Adecco and especially Manpower seem to have a right to boast,it is not the case for USG People. Because this temp agency shows a very bad turnover evolution compared with the first quarter of 2009:

 %verandering omzet Q1 2010 t.o.v. Q1 2009

% change revenue Q1 2010 compared to Q1 2009

(meer…)

CBS: uitzenders in Q1 2010

  • Avatar foto Marc Drees
  • 28 mei 2010
  • in Recruitment onderzoek, Uitzendbureau,
  • 2.591 views
  • 0 reacties

Het CBS kwam vandaag met een aantal cijfers over de uitzendbranche in het eerste kwartaal van 2010. En wat blijkt? Het volume aan uitzenduren voor fase A uitzendkrachten is nog maar 1% gedaald ten opzichte van het volume van het laatste kwartaal van 2009:

CBS: Verandering volume aan uitzenduren fase A, 2006 – Q1 2010

CBS: Verandering volume aan uitzenduren fase A, 2006 – Q1 2010

(meer…)

Manonvriendelijk

  • Martijn Smit
  • 28 mei 2010
  • in Algemeen,
  • 5.499 views
  • 8 reacties

Zoals sommige van mijn volgers op twitter niet hebben kunnen missen, heb ik gisteren een workshop gegeven voor Female Factor. Een netwerk organisatie voor vrouwen, waar zelfstandige en ondernemers elkaar kunnen treffen. Leuke workshops kunnen volgen en uiteraard een stuk kennisdeling kunnen doen.

(meer…)

Duur werkloosheid in VS, met ‘leuke’ kaart

  • Avatar foto Marc Drees
  • 28 mei 2010
  • in Beleid, Internationaal,
  • 3.451 views
  • 0 reacties

Toen eind 2007 de recessie in de VS begon was de gemiddelde duur van de werkloosheid ruim 8 weken. Over heel 2009 liep de duur op tot 15 weken; eind april 2010 stond de teller stil op bijna 22 weken. Jawel, het herstel is duidelijk zichtbaar…

Onderstaande kaart toont de werkloosheidsduur per staat in 2009. Michigan stond op dat moment aan kop met ruim 19 weken. Als je op de kaart klikt krijg je het origineel te zien:Duur werkloosheid per staat in VS, 2009

Groei bij uitzenders? Waar dan?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 mei 2010
  • in Recruitment onderzoek, Uitzendbureau,
  • 2.692 views
  • 1 reactie

De laatste tijd klinken er steeds meer juichgeluidjes uit de hoek van de intermediaire wereld (uitzenders en W&S bureaus); er zou weer leven in de markt zitten. Volgens mij betekent een groei van het aantal plaatsingen en dat moet zich vertalen in een groter aanbod aan vacatures. Toch?

Om dat te toetsen heb ik eens gekeken naar de vacature aantallen van de 50 grootste intermediairs in Nederland sinds januari 2008. En dat ziet er zo uit:

 Top 50 intermediairs: Nieuwe vacatures per week, januar 2008 - heden Top 50 intermediairs: Nieuwe vacatures per week, januari 2008 – heden

(meer…)

Jobvite Share: gratis ‘multi’posten

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 mei 2010
  • in Recruitment innovatie, Social netwerk,
  • 3.758 views
  • 4 reacties

Logotype Jobvite ShareGisteren werd Jobvite Share gelanceerd met het volgende statement:

we launch Jobvite Share so that anyone, in any company, can match and share any job in the social web easily and quickly…for free

Dat is ontzettend aardig van Jobvite, een Amerikaanse ATS leverancier. Maar waarom gratis? Simpel. Omdat Jobvite hiermee hoopt nieuwe klanten te bemachtigen. En tegelijkertijd ook nog eens een enorme hoeveelheid interessante data kan verzamelen!

(meer…)

Recruitment & LinkedIn

  • Rob van Elburg
  • 27 mei 2010
  • in Algemeen, Online netwerk,
  • 4.250 views
  • 3 reacties

Heel vroeger had ik een collega die overlijdensadvertenties uitknipte en deze in een map stopte. 3 maanden later werd het bedrijf van de overledene gebeld met de vraag of er wellicht nog openstaande vacatures waren. Letterlijk over lijken. De commerciele tijger laat zich door niets stoppen. En toen was daar LinkedIn’s Company following…. (meer…)

Randstad dobbert stuurloos rond op Internet

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 mei 2010
  • in Recruitment innovatie, Uitzendbureau,
  • 5.788 views
  • 7 reacties

Ben Noteboom (CEO Randstad) Gisteren berichtte Wilbert Geijtenbeek al over een interview met Ben Noteboom (CEO Randstad). In datzelfde interview doet Noteboom echter een uitspraak die me van mijn stoel heeft doen vallen. Op basis van de vraag of Randstad het Internet als een kans of bedreiging ziet, geeft Noteboom namelijk het volgende antwoord:

De ontwikkeling van het internet zien wij als een kans. De werving van kandidaten wordt er door vergemakkelijkt en veel administratieve processen verlopen eveneens via internet.  Dit kan leiden tot een compacter vestigingennet en een hogere productiviteit. Wij blijven ons echter onderscheiden  door het contact dat wij hebben met en de kennis die wij hebben over onze klanten en onze flexwerkers.  Daardoor zijn wij beter in staat zijn ‘een perfecte match’ te maken.  Internet op zichzelf kan dat niet bieden. Kortom, wij denken dat onze dienstverlening niet vervangen zal kunnen worden door internet.

Meent hij dit nou?

Ben Noteboom (CEO Randstad) Wilbert Geijtenbeek already reported about an interview with Ben Noteboom (CEO Randstad) yesterday. In that same interview however, Noteboom makes a statement which made me fall off my chair. In reply to the question of whether Randstad sees the Internet as an opportunity or threat, Noteboom gives the following reply:

We see the development of the Internet as an opportunity. The recruitment of candidates is facilitated by it and many administrative processes also run through the Internet. This may lead to a cutback in locations and a higher productivity. However we have a distinction from it by the contact and the knowledge we have about our customers and our flexible workers. Therefore we are better suited to make “a perfect match.” The Internet itself can not offer this. In short, we believe our services can not be replaced by the Internet.

Is he serious?

Is it possible Noteboom is really totally without vision to the point that he believes that technological developments can only facilitate the recruitment of candidates and the administrative procedure? And is this the same man who stood at the cradle of the very ambitious and technological masterpiece that was called Hedson?

Some psudopsychology could indicate why Noteboom made a 180 and in the meantime just wants to use technological developments for improving productivity. The scars he has accumulated under the Hedson debacle, whether or not caused by Internet hater and Randstad founder Goldschmeding, must have contributed to this.

But it is still shocking to read his response. The target group that Randstad claims to serve has taken the social media, mobile applications, online gaming, virtual worlds, etc. to heart in recent years. And it will continue to do so in the coming years.

And that is the very same target audience that Noteboom is completely ignoring with his statement. A higher productivity is his aim. Important, no doubt about that. But as ‘vision’ on the Internet it is far too limited. The man has become a bean counter. And with this gives a guarantee that Randstad will not reach a number one position at the expense of Adecco. Because for that a little more is needed than what Noteboom seems to have in the house.

But would an old fox lose his tricks? Is Noteboom just saying this for the cameras? Does he have a secret hideout where many innovative projects are being realized? I can only hope… (meer…)

Berichten paginering

1 … 658 659 660 … 1.095
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • MBA? Mediocre But Arrogant!

    867 keer bekeken

  • Autoriteit Persoonsgegevens geeft antwoord

    809 keer bekeken

  • Planning voor gefaseerde uitrol UWV BMS nu alweer volstrekt achterhaald

    694 keer bekeken

  • Afscheid van AP voorzitter Aleid Wolfsen

    687 keer bekeken

  • UWV project Bemiddelingsservice lijkt klinisch dood

    660 keer bekeken

  • EU Code of Practice on marking and labelling AI-generated content

    655 keer bekeken

  • Gis- en speurwerk in de zoektocht naar de waarheid over scraping

    632 keer bekeken

  • Breaking news: aantal vacatures in mei 2026

    533 keer bekeken

  • De privacyverklaring als vijgeblad voor een data grab

    522 keer bekeken

  • Werken-bij Heineken heeft een nieuwe (?) site

    521 keer bekeken

  • MBA? Mediocre But Arrogant!

    1 reactie

  • ABU: 50 (vijftig) perioden met krimp…

    0 reacties

  • Brekend nieuws: Nearly AI

    0 reacties

  • Mini-test: Does Indeed help/enshittify people get jobs?

    0 reacties

  • Werken-bij Heineken heeft een nieuwe (?) site

    0 reacties

  • Waarschuwing van Connor Leahy

    0 reacties

  • Breaking news: aantal vacatures in april 2026

    0 reacties

  • Beoordeling juistheid AI Neurolytics

    0 reacties

  • At LinkedIn we are always looking at ways to grab more data from our ‘members’

    0 reacties

  • “I love the smell of napalm in the morning”

    0 reacties

  • :
    MBA? Mediocre But Arrogant!

    Maarten

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas