RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 668

Adecco: het eerste kwartaal

  • Wilbert Geijtenbeek
  • 6 mei 2010
  • in Recruitment nieuws, Uitzendbureau,
  • 2.544 views
  • 2 reacties

Logotype Adecco Ook Adecco klimt uit het dal. De vanochtend gepubliceerde eerste-kwartaalcijfers tonen een stijgende omzet en een stijgende winst. Maar de onderliggende cijfers zijn minder positief.

Dat verschil is voornamelijk te danken aan de acquisitie van de MPS Group, waarvan de hogere winstgevendheid de marges van Adecco omhoog stuwen. De cijfers zijn sterk vertekend: Adecco meldt dat de cijfers van MPS slechts in februari en maart zijn geconsolideerd. Januari valt daar nog buiten. Daarbij komen dan ook nog de veranderende wisselkoersen. Al met al kromp de vergelijkbare omzet licht met 1%. De organische daling van de brutowinst bedroeg 8%.

Topman Patrick de Maeseneire ziet vooral de markt in Frankrijk en de Verenigde Staten aantrekken: Looking into the second quarter, we continue to see good revenue developments in the majority of our markets.

(meer…)

Schoon schip maken of je eigen team opbouwen?

  • Alexander Crépin
  • 6 mei 2010
  • in Algemeen, Beleid, Recruitment trend,
  • 2.618 views
  • 0 reacties

Als voetballiefhebber volg ik de ontwikkelingen in deze sport op enige afstand. Zo las ik deze week dat er bij Ajax een aantal spelers zijn die weg willen. Zij zijn door de vorige trainer Marco van Basten voor niet geringe bedragen aangetrokken. Er is echter een nieuwe trainer, Martin Jol en die heeft een andere kijk op zaken en bouwt zijn eigen team op. Hij maakt daarbij ondermeer wat meer gebruik van de eigen kweekwijver van Ajax.  

Nu de vergelijking met een andere sector in het bedrijfsleven. 

Eind 2008 werd bekend dat Paul Polman per 1/1/2009 de nieuwe CEO zou worden. Nog niet eerder kwam de ceo van Unilever van buiten het concern. Altijd waren het zorgvuldig opgevoede Unilever-managers. (meer…)

PIIGS landen en hun schulden

  • Avatar foto Marc Drees
  • 5 mei 2010
  • in Beleid, Internationaal,
  • 4.296 views
  • 4 reacties

Gewoon een interessant plaatje over de PIIGS landen die ons in een diepere recessie laten belanden. Als je op het plaatje klikt krijg je een beter leesbare variant te zien. Niet schrikken hoor!

Europe's Web of Debt

DPA-topman: ‘Commissaris krijgt EUR 20.000’

  • Wilbert Geijtenbeek
  • 5 mei 2010
  • in Recruitment nieuws, Uitzendbureau,
  • 3.341 views
  • 1 reactie

Logotype DPA Ellard Blaauboer, commissaris van detacheerder DPA krijgt EUR 20.000 bovenop zijn commissarissenbeloning. Dat stelt CEO Roland van der Hoek desgevraagd. Eerder wilde Blaauboer zelf niets over de hoogte van zijn ‘eenmalige bezoldiging’ kwijt. Als de aandeelhouders akkoord gaan, krijgt hij het extraatje voor alle ‘extra inspanningen die hij de afgelopen maanden leverde.’

Blaauboer is de langst dienende commissaris van het door verliezen geplaagde bedrijf. De andere twee commissarissen, voormalig Creyf’s-topman Michel van Hemele en headhunter Mienke Schaberg zullen bij de komende aandeelhoudersvergadering hun functie neerleggen. Blaauboer hoopt wel op een verlenging van zijn mandaat als toezichthouder.

Wij spraken erover met DPA-topman Roland van der Hoek.

(meer…)

Werken in Amerika? Even niet…

  • Avatar foto Marc Drees
  • 5 mei 2010
  • in Beleid, Internationaal,
  • 1.997 views
  • 1 reactie

Een artikel in de Huffington Post schetst de bijzonder moeizame situatie voor werkzoekers op de Amerikaanse arbeidsmarkt op basis van een onderzoek, uitgevoerd door John J. Heldrich Center for Workforce Development aan de Rutgers University.

Het onderzoek is gehouden onder 1.000 mensen die in augustus 2009 allemaal werkloos waren. Acht maanden later blijkt nog altijd 67% werkloos, 12% heeft de arbeidsmarkt verlaten (discouraged workers) en slechts 21% heeft een baan gevonden. Van die laatste categorie heeft niet meer dan 13% een full-time baan gevonden:

image

Dat is 2,7% van de mensen die in augustus 2009 werkloos waren…

(meer…)

Geen tijd om je nieuwe executive wegwijs te maken? Da’s stom!

  • Gastblogger
  • 5 mei 2010
  • in Arbeidsvoorwaarden,
  • 16.598 views
  • 0 reacties

stockbroker2 Ik krijg voortdurend telefoontjes van leidinggevende sollicitanten die verheugd zijn omdat ze een nieuwe werkkring gevonden hebben. Het leven is mooi! Alles lijkt te gaan zoals gepland en de enthousiasmemeter van hun stem vertelt doorgaans het verhaal. Iemand gaf hen een duwtje in de rug en ze zijn vertrokken.

Aan een nieuwe baan beginnen is altijd een beetje stressvol. Je plaats vinden in de nieuwe omgeving, onbekenden/collega’s ontmoeten, de bedrijfscultuur leren kennen en ondertussen doelen stellen en voldoende performant zijn om de verwachtingen in te lossen. Met een goed doordachte onboarding strategie voelen werknemers zich nuttig en hebben ze een peilstok om hun eigen vooruitgang aan af te meten. Klinkt redelijk, nietwaar?

(meer…)

Commissaris DPA casht extraatje

  • Wilbert Geijtenbeek
  • 5 mei 2010
  • in Recruitment nieuws, Uitzendbureau,
  • 3.657 views
  • 2 reacties

Logotype DPADetacheerder DPA gaat opnieuw aandelen emitteren. Met de EUR 9 miljoen die DPA daarmee hoopt op te halen, lost het bedrijf een achtergestelde lening af, koopt het een minderheidsbelang in dochter DPA Supply Chain People en versterkt het zijn werkkapitaal net op tijd om de vakantiegelden te kunnen overmaken. Althans, dat staat allemaal op de agenda voor de eerder plotseling uitgestelde aandeelhoudersvergadering, die het bedrijf op 20 mei zal houden.

Die agenda staat wel in de papieren FD van gisteren, niet op de eigen website. Het opvallendste agendapunt is de bezoldiging van commissaris Ellard Blaauboer. Deze toezichthouder ziet al vier jaar toe op de kwakkelende detacheerder en krijgt als het aan de raad van commissarissen ligt een ‘eenmalige bezoldiging’. Een extraatje, bovenop de EUR 30.000 vaste commissarisvergoeding die hij in 2008 nog kreeg.

Hoeveel geld het is, meldt DPA niet. Waarvoor hij het krijgt, ook niet. Wij vroegen het hem zelf dus maar.

(meer…)

De tweede recessie is gearriveerd

  • Avatar foto Marc Drees
  • 4 mei 2010
  • in Beleid, Internationaal,
  • 7.763 views
  • 19 reacties

chest_open_empty Het feest is begonnen; de beurs is na een dag van stilte en rust nu serieus aan het dalen. De reden? Ehhh… het knoeiwerk van de Eurolanden in combinatie met het IMF bij de bailout van Griekenland.

De uitzenders (Randstad, USG People) krijgen op dit moment ferme klappen, waarbij USG het een stuk zwaarder te verduren heeft dan Randstad. Voor uitzenders die actief zijn in de PIIGS landen wordt het een lange en kille zomer…

(meer…)

De grote vijf: aantallen vacatures

  • Avatar foto Marc Drees
  • 4 mei 2010
  • in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
  • 1.684 views
  • 0 reacties

piggy_bank Zo, dit is de week waarin Werk.nl zichzelf heeft gecorrigeerd. Want er gaan in een klap 6.500 van het volume van Werk.nl af. Blijkbaar is er met de vernieuwing van de site iets mis gegaan. Hoe dan ook Werk.nl zakt ineens naar 40.000 vacatures

Wat nog altijd een formidabel verschil is met de andere grote vacaturesites, maar in ieder geval niet langer zo extreem als in de afgelopen weken het geval was.

(meer…)

Content + Unique = nieuwe vacaturesite?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 4 mei 2010
  • in Recruitment nieuws, Uitzendbureau,
  • 3.017 views
  • 2 reacties

Het opgaan van Content in Unique kost USG People een lieve duit. En dat allemaal omdat Unique de love baby van Alex Mulder is. Maar het lijkt er op dat de integratie nog meer gaat kosten. Want ook de vacaturesite van Unique gaat op de schop met de komst van Content:

Tweet

En dat is op zijn minst merkwaardig te noemen!

(meer…)

Berichten paginering

1 … 667 668 669 … 1.095
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • MBA? Mediocre But Arrogant!

    882 keer bekeken

  • Autoriteit Persoonsgegevens geeft antwoord

    813 keer bekeken

  • Planning voor gefaseerde uitrol UWV BMS nu alweer volstrekt achterhaald

    695 keer bekeken

  • Afscheid van AP voorzitter Aleid Wolfsen

    693 keer bekeken

  • UWV project Bemiddelingsservice lijkt klinisch dood

    663 keer bekeken

  • EU Code of Practice on marking and labelling AI-generated content

    659 keer bekeken

  • Gis- en speurwerk in de zoektocht naar de waarheid over scraping

    639 keer bekeken

  • Breaking news: aantal vacatures in mei 2026

    537 keer bekeken

  • De privacyverklaring als vijgeblad voor een data grab

    526 keer bekeken

  • Werken-bij Heineken heeft een nieuwe (?) site

    524 keer bekeken

  • MBA? Mediocre But Arrogant!

    1 reactie

  • ABU: 50 (vijftig) perioden met krimp…

    0 reacties

  • Brekend nieuws: Nearly AI

    0 reacties

  • Mini-test: Does Indeed help/enshittify people get jobs?

    0 reacties

  • Werken-bij Heineken heeft een nieuwe (?) site

    0 reacties

  • Waarschuwing van Connor Leahy

    0 reacties

  • Breaking news: aantal vacatures in april 2026

    0 reacties

  • Beoordeling juistheid AI Neurolytics

    0 reacties

  • At LinkedIn we are always looking at ways to grab more data from our ‘members’

    0 reacties

  • “I love the smell of napalm in the morning”

    0 reacties

  • :
    MBA? Mediocre But Arrogant!

    Maarten

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas