Op 1 januari plaatste Marco van Hurne de volgende blogpost op ikki.nl: ‘Generatie Y laat web 2.0 links liggen’. Dat hij het niet eens is met die uitspraak, blijkt wel uit zijn verhaal. Dat ik het er niet mee eens ben, lijkt me voor zich spreken.Waar die titel dan vandaag komt? Wel, in het OU blad “onderwijsinnovatie” stond een artikel over een onderzoek gedaan onder studenten van INHolland met diezelfde titel.
Generatie Y is een illusie
“De generatie Y of Einsteingeneratie komt er aan. Een generatie studenten die continu digitaal verbonden is met hun peers: tijdens schooltijd, na schooltijd, tijdens projecten en het maken van werkstukken. Kortom een generatie die de mogelijkheden van web 2.0 weet uit te buiten, zich slecht thuis voelt in hiërarchische structuren en voortdurend uitgedaagd wil worden. Dat beeld wordt ons althans voortdurend voorgeschoteld. Een onderzoekspilot uitgevoerd op hogeschool INHolland laat iets anders zien.”
(meer…)
