RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 971

Aan de schandpaal!: BigFellow

  • Avatar foto Marc Drees
  • 9 juli 2008
  • in Spam,
  • 21.474 views
  • 25 reacties

Logotype Big FellowLaten we maar eens met een name and shame serie starten; maar dan in het Nederlands: Aan de schandpaal!

Een serie over spam van recruiters.

En de partij die de zeer dubieuze eer heeft de spits af te bijten is: BigFellow…

(meer…)

Spam zorgt voor vertrek bij sociale netwerken?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 9 juli 2008
  • in Spam,
  • 1.901 views
  • 1 reactie

Spam In de afgelopen 12 maanden hebben 83% van de gebruikers van sociale netwerken ongewensten uitnodigingen, berichten of postings ontvangen. Eén van de eerste (vertaalde) zinnen van een persbericht van Cloudmark; een leverancier van anti-spam software.

Maar het wordt nog fraaier; want:
The problem is severe enough that 66% of users say they would be at least somewhat likely to switch to another social network if they were to receive a significant number of these unwanted messages.

Nu is er altijd een verschil tussen zeggen en doen; maar als ik een sociaal netwerk was zou ik me toch zorgen gaan maken.

Baan via Twitter

  • Bas van de Haterd
  • 9 juli 2008
  • in Microblogging (Twitter),
  • 4.114 views
  • 3 reacties

Zeker niet de eerste, maar wel een mooie case. Op HRlog schrijft Michel over collega blogger Hans Mestrum, die via Twitter een nieuwe baan heeft gevonden. Hans zelf is in zijn nopjes uiteraard en wij ook, want het is leuk om over te bloggen.

Salaris vermelden in vacatures

  • Bas van de Haterd
  • 8 juli 2008
  • in Algemeen,
  • 1.378 views
  • 0 reacties

Het stond in de werf& van afgelopen kwartaal en inmiddels besteden verschillende online media er ook aandacht aan. Hoewel salaris pas op de 5e plek komt van dingen die een werkzoeker controleert, zegt 20% af te haken als het niet in de vacature staat. Hierbij worden dus twee dingen gezegd in mijn optiek: salaris moet je vermelden in je vacature en het is absoluut niet waar dat je dan werknemers krijgt die enkel bij je komen vanwege het salaris.

Vakantiewerk, geld of inhoud?

  • Bas van de Haterd
  • 8 juli 2008
  • in Arbeidsvoorwaarden,
  • 2.270 views
  • 0 reacties

Floor schreef hier al over vakantiewerk. Doe je dat voor het geld? Voor die twee weken Salou? Of voor de inhoud? Het is een illusie dat jongen enkel door geld gemotiveerd worden. Ja, die zijn er, gelukkig maar. Anders waren er heel veel baantjes die niet meer gedaan worden. Maar het kan ook anders (meer…)

Digitale verdwijntrucs

  • Avatar foto Marc Drees
  • 8 juli 2008
  • in Recruitment trend,
  • 2.880 views
  • 2 reacties

Print is deadEen heel aardige blog posting door de CEO van Forrester; George Colony: The Digital Vanishing act. Waarin hij een aantal zaken beschrijft die door nieuwe, digitale technlogie in de vergetelheid zijn gedrukt.

Waarbij hij op basis van persoonlijke ervaringen een aantal producten beschrijft die zijn vervangen door digitale verbeteringen. Waarbij in sommige gevallen al een 2e generatie digitaal product is

(meer…)

Wil je verkoper worden? Bel dan niet op als je verkouden bent!

  • Avatar foto Marc Drees
  • 8 juli 2008
  • in Recruitment innovatie,
  • 3.044 views
  • 1 reactie

Logo en logotype Urgent CareerIn een markt zo volgeladen met technische gimmicks valt een nieuwkomer bijna niet meer op. Tenzij ze met een wel heel bijzonder aanbod komen. En dat is precies wat Urgent Career doet.

Want het is volgens Urgent Career nu eenvoudiger dan ooit om topverkopers aan te nemen. Gewoon, door met ze te praten. En vervolgens de technologie te laten vertellen of ze voor verkoper in de wieg zijn gelegd.

Hoe het werkt?

(meer…)

Hoe ‘drempelvrij’ zijn websites eigenlijk, Herensokken.nl

  • Avatar foto Marc Drees
  • 8 juli 2008
  • in Accessibility, Recruitment onderzoek,
  • 5.495 views
  • 2 reacties

Logo Drempelvrij.nl Herensokken.nl. Laten we eerlijk zijn, het is niet bepaald een inspirerende naam. Maar wel verdomde duidelijk! Vooral omdat de site inderdaad over herensokken gaat. Zoals ook de subtitel duidelijk maakt: Sokkenvakhandel op internet.

We hebben hier niet te maken met eeen of andere flashy Web 2.0 social media site. Maar een degelijke sokkensite. En we zijn hier ook niet voor flashy gedoe; maar om te leren over accessibility. Omdat Herensokken.nl het waarmerk Drempelvrij mag dragen.

(meer…)

Automatische e-mails, meten is weten, 2

  • Avatar foto Marc Drees
  • 8 juli 2008
  • in Algemene vacaturesite, Recruitment onderzoek, Usability,
  • 2.152 views
  • 0 reacties

Automatische e-mail responses onder het vergrootglas Om de kwaliteit van de automatische e-mail response op online sollicitaties te meten, zijn een 14-tal vragen opgesteld. Per vraag is er echter nog het nodige te zeggen over de wijze waarop

In 14 afleveringen ga ik dieper in op elke afzonderlijke vraag, en de wijze waarop de beoordeling tot stand komt.

Vandaag de tweede vraag: Geeft de titel van de e-mail voldoende informatie?

(meer…)

Nog veel te winnen

  • Bas van de Haterd
  • 8 juli 2008
  • in Algemeen,
  • 2.093 views
  • 2 reacties

Recruitment heeft nog veel te winnen, zo blijkt uit deze blog van (één van mijn opdrachtgevers) Dan McGuire. Daar waar bijna iedereen kijkt naar een goede online strategie, heeft een kleine minderheid (bij deze lezing slechts 5%) bijvoorbeeld pas een ATS. Een softwarepakket waarmee je sollicitanten bij kan houden. (meer…)

Berichten paginering

1 … 970 971 972 … 1.073
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1925 keer bekeken

  • Hoe graag wil Bullhorn van haar (Nederlandse) klanten af?

    1448 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    1384 keer bekeken

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1379 keer bekeken

  • Enshittification in HR: disposition data

    1303 keer bekeken

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1236 keer bekeken

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1145 keer bekeken

  • Nationale Ombudsman: wij vragen u oneindig geduld te hebben

    968 keer bekeken

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    931 keer bekeken

  • Werkloosheid stijgt in september 2025 naar 4,0%

    898 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    2 reacties

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1 reactie

  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1 reactie

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1 reactie

  • Enshittification in HR: disposition data

    1 reactie

  • Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    1 reactie

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    1 reactie

  • Indeed claimt dat 27 personen per minuut worden aangenomen via Indeed

    1 reactie

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1 reactie

  • P2P in het recruitment domein: pay to apply??

    0 reacties

  • :
    Indeed claimt dat 27 personen per minuut worden aangenomen via Indeed

    Peter

  • :
    Enshittification in HR: disposition data

    Marco van Hurne

  • :
    Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    Edwin ten Veen

  • :
    Een klacht over uitzendbureau's

    Paul G. (61 jaar)

  • :
    Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    Dirk

  • :
    Dennis Albinus: Europe’s visionary human resource technologist?

    Anita

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Maarten

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Edwin Ronald ten Veen

  • :
    Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    Marc Drees

  • :
    Anatomie van een dwaling

    Marco van Hurne

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas