RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 973

Automatische e-mails, meten is weten. Een introductie

  • Avatar foto Marc Drees
  • 6 juli 2008
  • in Recruitment onderzoek, Usability, Wervingssite,
  • 2.463 views
  • 14 reacties

E-mails onder het vergrootglas Automatische e-mail response op een online sollicitatie via een wervingssite. De afgelopen maanden hebben we daar op RecruitmentMatters de nodige aandacht aan besteed. Door de e-mails die we van zo’n veertig bedrijven ontvingen in detail te beschrijven.

Maar het is natuurlijk aardig om te zien hoe de verschillende e-mails scoren. Niet slechts om een winnaar te bepalen; maar vooral om te zien wat de gemiddelde kwaliteit is en waar voor bedrijven nog de meeste winst kan worden gemaakt.

(meer…)

Spreken is zilver, sprekende CV is goud…?

  • Ronald Kreugel
  • 6 juli 2008
  • in Kandidaat, Web 2.0,
  • 4.034 views
  • 4 reacties

Tegenwoordig is recruitment technologie niet meer weg te denken. Ooit was een simpele MS-Access database voldoende om kandidaatgegevens bij te houden, maar er is veel veranderd sinds de opkomst van internet. Inmiddels zijn er vele honderden systemen, zoals ATS (=applicant tracking systems), HCS (=human capital solutions), ORS (=on-line recruitment system), TWS (=total workforce solutions), etc etc etc.

Nieuwkomer VerbalSummary beweert dat hun onderzoek heeft aangetoond dat meer dan 90% van hun potentiële klanten een voorkeur hebben voor een combinatie van een CV en audio presentatie van de kandidaat. (meer…)

Gebruiksvriendelijkheid: 6 wetten

  • Avatar foto Marc Drees
  • 6 juli 2008
  • in Interaction design, Usability,
  • 4.016 views
  • 0 reacties

Rechter Gebruiksvriendelijkheid is al jarenlang een stokpaardje van me. En een onderwerp waar websites nog altijd gigantisch mee worstelen. Gelukkig maar, anders kon ik er geen smeuiige verhalen over schrijven.

Maar binnen Forrester wordt onderzoek naar gebruiksvriendelijkheid van websites naar een ander niveau getild. En één van de onderzoekers daar, Bruce Temkin, heeft ook zijn eigen weblog: Customer Experience Matters. Met als fraaie subtitel: Unraveling The Mystery Of Customer Loyalty

(meer…)

Twitter is dood. Lang leve Friendfeed?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 6 juli 2008
  • in Microblogging (Twitter),
  • 1.880 views
  • 0 reacties

Logotype Friendfeed Omdat ik zondag toch altijd al tot Twitter bashing day heb uitverkoren is het misschien ook de juiste dag om de dood van Twitter aan te kondigen.

Althans, in Amerika waar het er ernstig op lijkt dat Friendfeed de dood van Twitter helpt bespoedigen. Hoewel Twitter daar natuurlijk zelf ook alles aan heeft gedaan door hun gigantische beschikbaarheidsproblemen.

(meer…)

Dertig keer per dag inloggen

  • Floor Drees
  • 6 juli 2008
  • in Knipoog, Social netwerk,
  • 3.825 views
  • 6 reacties

Eerst even mijn hotmail checken. En mijn andere account. O, vijf nieuwe krabbels, maar even naar Hyves dan. Zouden ze op mijn forum al iets weten over het concert van Stevie Wonder? Hm, misschien op prince.org dan? Heb ik eigenlijk wel genoeg cd’s van de man? Ik wil wel mee kunnen zingen! Op naar Bol.com. En dan eerst een blog posten. En op nujij.nl. En op Ekudos. Dan kan ik nu met gerust hart dat leuke jurkje op hm.com bestellen.  Ik heb straks een interview met Ronnie, wat zegt hij over zichzelf op Linkedin? Zo! Hij heeft veel contacten! Maar wacht eens, die ken ik ook. En die ook!

Onzettend irritant
Jullie workaholics en internetverslaafden begrijpen mijn ergenis tijdens het ochtendritueel (en op alle andere momenten van de dag) ongetwijfeld. Over bovenstaand voorbeeld doe ik zeker een uur.

(meer…)

Wekelijkse cartoon

  • Avatar foto Marc Drees
  • 6 juli 2008
  • in Knipoog,
  • 1.528 views
  • 0 reacties

Twitter als een nieuw excuus voor savvy scholieren?

New opportunities for students

Voicemail is dood

  • Avatar foto Marc Drees
  • 5 juli 2008
  • in Recruiter,
  • 6.663 views
  • 5 reacties

Mobiele telefoon Ik moet eerst iets opbiechten: ik luister zelden of nooit naar mijn voicemail. Gewoon geen zin in. Ik heb het altijd al een irritante feature gevonden.  En de keren dat ik wel luister hoor ik na twee woorden of het relevant is (zelden of nooit) en druk ik op delete.

Gelukkig ben ik niet alleen; en dat is een behoorlijke opluchting. Vandaag schrijft Arrington op TechCrunch namelijk: Voicemail is dead.

Zijn argumenten klinken logisch:

  • It takes much longer to listen to a message than read it.
  • And voicemail is usually outside of our typical workflow, making it hard to forward or reply to easily.

Wat betekent dit voor recruiters? Is het beter om geen voicemail bericht voor een kandidaat achter te laten? Of werd dat toch al amper gedaan?

Hoe ‘drempelvrij’ zijn websites eigenlijk, 4

  • Avatar foto Marc Drees
  • 5 juli 2008
  • in Accessibility, Recruitment onderzoek,
  • 2.965 views
  • 1 reactie

Logo waarmerk Drempelvrij.nl Volgens W3C’s Web Accessibility Initiative moet een website aan de Priority 1 richtlijnen voldoen omdat het anders voor gebruikers met bepaalde beperkingen onmogelijk is de website te gebruiken.

In een vorige aflevering heb ik de 16 richtlijnen van Priority 1 kort beschreven.  In Nederland hebben we het Waarmerk drempelvrij.nl. Dit is een waarmerk waarmee websites in Nederland worden aangeduid die aan de 16 richtlijnen voldoen.

Wanneer een website voldoet aan de eisen van de Stichting Waarmerk drempelvrij.nl mag een site het waarmerk (het groene logo hierboven) dragen.

(meer…)

Manpower is Twitter syndroom weer te boven

  • Avatar foto Marc Drees
  • 5 juli 2008
  • in Algemene vacaturesite,
  • 3.815 views
  • 1 reactie

Manpower had behoorlijk wat problemen met de beschikbaarheid van haar site, maar dat lijkt gelukkig verleden tijd. Want na een aantal dagen modderen lijkt het leed nu geleden; zoals uit onderstaande grafische weergave blijkt:

Uptime Manpower 1 - 5 juli

Houden zo !

Gebruiksvriendelijkheid deel 9: RSS feed, het eindoordeel

  • Avatar foto Marc Drees
  • 5 juli 2008
  • in Algemene vacaturesite, Recruitment onderzoek, Usability,
  • 2.689 views
  • 5 reacties

RSS log Vandaag dan het eindoordeel over de RSS feeds van een deel van onze stamgasten. Helaas bieden een aantal vacaturesites geen RSS feed; wat natuurlijk volstrekt onbegrijpelijk is. Waarom zou je tenslotte je gebruikers geen plezier willen doen?

Maar goed, in zes voorgaande afleveringen is de RSS functionaliteit van de overige stamgasten in detail beschreven. En vandaag is het dan tijd om die functionaliteit eens te vergelijken

(meer…)

Berichten paginering

1 … 972 973 974 … 1.073
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1925 keer bekeken

  • Hoe graag wil Bullhorn van haar (Nederlandse) klanten af?

    1446 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    1382 keer bekeken

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1378 keer bekeken

  • Enshittification in HR: disposition data

    1300 keer bekeken

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1232 keer bekeken

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1145 keer bekeken

  • Nationale Ombudsman: wij vragen u oneindig geduld te hebben

    963 keer bekeken

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    930 keer bekeken

  • Werkloosheid stijgt in september 2025 naar 4,0%

    898 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    2 reacties

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1 reactie

  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1 reactie

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1 reactie

  • Enshittification in HR: disposition data

    1 reactie

  • Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    1 reactie

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    1 reactie

  • Indeed claimt dat 27 personen per minuut worden aangenomen via Indeed

    1 reactie

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1 reactie

  • P2P in het recruitment domein: pay to apply??

    0 reacties

  • :
    Indeed claimt dat 27 personen per minuut worden aangenomen via Indeed

    Peter

  • :
    Enshittification in HR: disposition data

    Marco van Hurne

  • :
    Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    Edwin ten Veen

  • :
    Een klacht over uitzendbureau's

    Paul G. (61 jaar)

  • :
    Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    Dirk

  • :
    Dennis Albinus: Europe’s visionary human resource technologist?

    Anita

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Maarten

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Edwin Ronald ten Veen

  • :
    Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    Marc Drees

  • :
    Anatomie van een dwaling

    Marco van Hurne

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas