RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 981

Betere gebruiksvriendelijkheid? Leer het van retailers!

  • Avatar foto Marc Drees
  • 25 juni 2008
  • in Recruitment onderzoek,
  • 1.845 views
  • 3 reacties

shopping basket Hoe zorg je nou voor de beste gebruikservaring? Het antwoord is simpel: Leer het van retailers! Dat is althans de conclusie van het Forrester rapport The Customer Experience Index, 2007.

Want daaruit blijkt dat retailers op de drie onderzochte terreinen (Praktisch, eenvoudig en prettig in gebruik) de beste scores binnenhaalden. Met Costco Wholesale overigens als overall winnaar.

(meer…)

Eindexamen: ongecensureerd

  • Floor Drees
  • 25 juni 2008
  • in Gen Y, Knipoog,
  • 2.825 views
  • 3 reacties

Afgelopen weken was er weinig tijd voor verslag van het front. Het was er namelijk veel te druk. Daarom nu: een verslag van mijn laatste dagen op de Willem de Kooning. Van dit jaar althans…

’s ochtends
Mijn dagen begonnen opbeurend met dreigende mails van de coordinator van grafisch. Of ik voor de volgende ochtend mijn werk in wil leveren voor de eindexamen-catalogus. Anders: “geen naamsvermelding, geen ruimte, geen pr”. Nu wil het dat ik mijn werk, al ruim voor de eerste deadline (er waren er meer, veel meer) heb ingeleverd.

(meer…)

Gebruiksvriendelijkheid deel 8: Kleurenblindheid, deel 7

  • Avatar foto Marc Drees
  • 25 juni 2008
  • in Algemene vacaturesite, Recruitment onderzoek, Usability,
  • 2.688 views
  • 0 reacties

Ishihara, test 1 En daar is dan alweer de zevende aflevering in de beoordeling van onze stamgasten op gebruiksvriendelijkheid voor drie vormen van kleurenblindheid.

Vandaag is het de beurt aan Jobnews om te laten zien hoe gebruiksvriendelijk hun site is.

Ik heb eerder een uitleg over de verschillende vormen van kleurenblindheid gegeven.

(meer…)

Cartoon tussendoor

  • Bas van de Haterd
  • 25 juni 2008
  • in Knipoog,
  • 2.581 views
  • 2 reacties

Waarom sommige bedrijven wel succesvol zijn en anderen niet. En waarom sommige bedrijven wel sollicitanten online krijgen en anderen niet.

Cartoon tussendoor

Zoominfo. Een walhalla voor recruiters (in de US)

  • Avatar foto Marc Drees
  • 25 juni 2008
  • in Recruitment innovatie,
  • 5.695 views
  • 7 reacties

Lokgo en logotype ZoomInfo Een week geleden kreeg ik een uitnodiging van ZoomInfo om gedurende 1 dag hun Powersearch tool te gebruiken. Daar hoefde ik niet zo lang over na te denken. En binnen enkele tellen was ik aan de slag.

Maar waar zijn mijn manieren? Laat ik eerst even ZoomInfo introduceren die deze site nog niet kennen. Tenslotte praten we hier over een Amerikaans product.

(meer…)

Yahoo! Bij Microsoft zoeken ze nog personeel…

  • Ronald Kreugel
  • 24 juni 2008
  • in Recruitment nieuws,
  • 2.982 views
  • 1 reactie

Het overnamebod van Microsoft is niet geaccepteerd en Yahoo! is in de armen van Google gevlucht. Wat blijft er dan nog over van Microsoft’s plannen? Zowiezo is het maar de vraag of personeel blijft als er een overname plaatsvindt. En als je het bedrijf niet kunt overnemen dan neem je toch gewoon de werknemers over. (meer…)

Hoeveel miljoen Europeanen zoekt online naar banen?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 24 juni 2008
  • in Recruitment nieuws,
  • 1.418 views
  • 0 reacties

Globe, connected Een vraag die Forrester beantwoord: bijna 30 miljoen Europeanen zoekt online naar een baan of solliciteert online op een vacature, en dat minstens 1 keer per maand. Dat is dus bijna 20% van de Europeanen die aangeven online te zijn.

Waarbij Gen Yers (18 – 27 jaar) natuurlijk met kop en schouders boven de rest van de online Europeanen uitsteken: zo’n 30% van deze jonge leeftijdsgroep zegt maandelijks minstens 1 keer online naar banen te zoeken of te solliciteren.

Overigens zijn deze gegevens van medio 2007. Wat niet direct wil zeggen dat er sprake is van verouderde data, want het percentage is nauwelijks gewijzigd sinds 2005.

Gebruiksvriendelijkheid deel 8: Kleurenblindheid, deel 6

  • Avatar foto Marc Drees
  • 24 juni 2008
  • in Algemene vacaturesite, Recruitment onderzoek, Usability,
  • 1.853 views
  • 0 reacties

Ishihara, test 1 En we houden het tempo erin, met alweer de zesde aflevering in de beoordeling van onze stamgasten op gebruiksvriendelijkheid voor drie vormen van kleurenblindheid.

Het lijkt er voorlopig op dat onze stamgasten het vrijwel allemaal uitstekend voor elkaar hebben. Tenslotte heeft alleen Monsterboard een aantal steken laten vallen, de overige 4 hebben een perfecte score.

Vandaag is het de beurt aan Stepstone om te laten zien hoe gebruiksvriendelijk hun site is.

Ik heb eerder een uitleg over de verschillende vormen van kleurenblindheid gegeven.

(meer…)

Gebruikers willen meer info, van andere gebruikers, 3

  • Avatar foto Marc Drees
  • 24 juni 2008
  • in Recruitment innovatie,
  • 2.450 views
  • 2 reacties

Warning sign Twee dagen geleden beschreef ik de noodzaak voor online recruitment sites om zich meer Web 2.0 functionaliteit eigen te maken. En dat betekent dus meer user generated content (UGC).

En drie vormen van UGC zijn hierbij relevant:

  • User ratings/reviews
  • Product comparison tools
  • Customer testimonials

Vandaag ga ik dieper in op het onderdeel Product comparison tools.

(meer…)

Locatie, locatie en locatie

  • Bas van de Haterd
  • 24 juni 2008
  • in Algemeen,
  • 1.816 views
  • 0 reacties

Werknemers zijn de files zat, kopt nu.nl. Niets nieuws onder de zon. Hoewel de hoeveelheid mensen me nog mee valt, minder dan de helft (1 op de 3 heeft nergens last van en 1 op de 4 gaat lopend of met de fiets naar het werk). Maar goed, het probleem is er natuurlijk en volgens onderzoek van Blauw overweegt ongeveer een half miljoen mensen een overstap vanwege het fileleed. En dat is toch ruim 7% van de beroepsbevolking en bijna 8,5% van het werknemersbestand in Nederland. (meer…)

Berichten paginering

1 … 980 981 982 … 1.073
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1917 keer bekeken

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1701 keer bekeken

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1525 keer bekeken

  • Hoe graag wil Bullhorn van haar (Nederlandse) klanten af?

    1439 keer bekeken

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1375 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    1366 keer bekeken

  • Enshittification in HR: disposition data

    1285 keer bekeken

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1215 keer bekeken

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1138 keer bekeken

  • Nationale Ombudsman: wij vragen u oneindig geduld te hebben

    959 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    2 reacties

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1 reactie

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1 reactie

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    1 reactie

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1 reactie

  • Enshittification in HR: disposition data

    1 reactie

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1 reactie

  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1 reactie

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1 reactie

  • Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    1 reactie

  • :
    Indeed claimt dat 27 personen per minuut worden aangenomen via Indeed

    Peter

  • :
    Enshittification in HR: disposition data

    Marco van Hurne

  • :
    Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    Edwin ten Veen

  • :
    Een klacht over uitzendbureau's

    Paul G. (61 jaar)

  • :
    Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    Dirk

  • :
    Dennis Albinus: Europe’s visionary human resource technologist?

    Anita

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Maarten

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Edwin Ronald ten Veen

  • :
    Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    Marc Drees

  • :
    Anatomie van een dwaling

    Marco van Hurne

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas