RecruitmentLab vordert gestaag, en zeker niet traag. In de afgelopen dagen krijg ik met grote regelmaat mailtjes via Ogone binnen. En dat betekent dat de ontwikkelaars van Onstuimig de betalingsfunctionaliteit aan het testen zijn.
Die betaalfunctionaliteit is bedoeld om gebruikers online toegang te bieden tot bepaalde rapportages; nadat een vragenlijst volledig is ingevuld.
En dat werkt op de volgende manier. Als een gebruiker een vragenlijst volledig heeft ingevuld, wordt onderstaand scherm getoond:
Hier staan alle rapporten getoond die voor de gebruiker klaar staan. In bovenstaand heeft de voorbeeld gebruiker 1 vragenlijst voltooid. De Quick scan is gratis toegankelijk en kan meteen worden ingezien of gedownload.
Wil de gebruiker een Knelpuntanalyse of een Adviesrapport inzien dan moet daarvoor worden betaald. En dat werk als volgt. Als de gebruiker een checkbox voor het betreffende rapport aanvinkt verschijnt een bestelknop:
Als de gebruiker daarop klikt, start een standaard betaalproces; waarbij een tweetal betaalmethodes geboden worden:
- Een online betaalproces; waarbij gekozen kan worden uit een betaling via IDEAL, PayPal of creditcard. Nadat de betaling is ontvangen heeft de gebruiker direct toegang tot de geselecteerde rapport(en). De gebruiker krijgt ook een e-mail met een factuur als PDF document
- Een offline betaalproces; waarbij de gebruiker een e-mail met een factuur als PDF document ontvangt. Als de betaling is ontvangen worden de rapport(en) online toegankelijk. De gebruiker krijgt een e-mail ter informatie.
Wat vind jij hiervan?
Nou denk ik hiermee een goede service te bieden. Maar het gaat natuurlijk niet om wat ik denk. Dus wat vind jij ervan. Mis je iets, begrijp je iets niet? Laat het me weten!
Marc Drees
says:@Cees:
Helemaal mee eens; maar de holding page is wat mij betreft vooral bedoeld voor RecruitmentMatters lezers. Wat overigens ook het geval is als ik de Google Analytics resultaten er op nakijk.
Cees
says:@Marc,
Ik snap dat het de holding pagina is. Het gaat om het volgende zin:
“Tot die tijd bieden we u een uniek kijkje in de keuken”.
Ik vatte dit op als: Vul je gegevens in en je wordt doorgelinkt naar een Beta versie van de site.
Nu ik hem nogmaals (en wat zorgvuldiger) lees snap ik hem. Wel denk ik dat als iemand op de site komt, niet via recruitmentmatters, er wat weinig informatie is om te beoordelen of het interessant is voor deze persoon.
Michel Rijnders
says:Wat is het belangrijkste proces op de website dan? Of kies ik de verkeerde benaming? Ik doel er slechts mee dat er in deze een succesvolle transactie plaatsvindt: de klant krijgt (koopt) een rapport. Dat noemde ik koopproces. En met shopping cart of basket het bewaren van producten die aangeklikt zijn. Of ben je deze als klant kwijt als je toch nog even naar de prijs of een voorbeeldrapportage klikt?
Een offline betaalproces naast de online weg is overigens een goede extra dienst naar gebruikers toe.
En nog even iets verder: Onder ‘de volgende rapportages zijn beschikbaar’ zie ik nu ‘e-mail responses’, ‘quick scan’, ‘knelpuntenanalyse’ en ‘adviesrapport’. In de screenshot: zijn ‘e-mailresponses’ en ‘quick scan’ al beschikbaar, sta je als gebuiker op de pagina ‘quick scan’ en wordt er na het klikken van de rode (groen is positiever ;-)) button het koopproces voor knelpuntanalyse ingegaan? Dan komt de menustructuur in het screenshot (op mij) over zoals je hem bedoeld hebt.
Marc Drees
says:Het publieke deel van de site biedt voorbeeld rapporten die ook gedownload kunnen worden; dus dat geeft alle informatie die nodig is om te kunnen beoordelen wat een bepaald rapport te bieden heeft
En de pagina die in het artikel wordt getoond heeft natuurlijk ook prijsinformatie. Maar aangezien de prijsstelling van de verschillende rapporten nog ‘in de lucht hangt’ heb ik dat gedeelte natuurlijk niet getoond.
Overigens is het koopproces niet het belangrijkste en er is geen shopping cart.
Ruben @ Freep
says:Ik mis de antwoorden op de vragen:
Wat kost het en wat krijg ik? Wat is de inhoud van de rapporten? Misschien een voorbeeld pdf ofzo.
Michel Rijnders
says:Zoals het er nu uitziet heeft de shopper erg weinig informatie om direct het betaalproces in te gaan. Het is nu niet direct zichtbaar voor welke kosten je het betaalproces ingaat. En ik ben erg benieuwd naar het proces er omheen. Op een ecommerce site als deze is het koop en betaalproces het belangrijkste. Is er bijvoorbeeld een shoppingcart?
Marc Drees
says:@Cees:
De holding page vraagt om een bedrijfsnaam en een e-mail adres. Om een nieuwsbrief te ontvangen. Er is nog geen site om naar te kijken…
Dat is dus wat je mist. Denk ik
Cees
says:@Marc,
Jij als voorstander van laagdrempeligheid?
Als ik wil kijken moet ik me al aanmelden. Ik zie geen mogelijkheid om eenn kijkje te nemen zonder mijn gegevens bekend te maken.
Ik weet niet of het me gaat bevallen, ik weet niet wat de voorwaarden zijn of regelementen van de site?
Wat mis ik?