Eerder vandaag berichtte ik over de problemen die wervingssites op basis van de Connexys ATS ervaren. Connexys doet het namelijk niet. De oorzaak hiervoor ligt niet bij de applicatie maar bij de hosting provider die Connexys gebruikt.
Of liever gezegd bij een transformatorhuis die de hosting provider van stroom voortziet. Oftewel, zonder stroom geen ATS. Contact met Connexys leerde me dat het bedrijf er alles aan doet om nog voor middernacht de zaak weer ‘up en running’ te hebben.
Joost Vonderen
says:Joehoe, verliezen we hier niet een beetje uit het oog dat een goede hostingprovider cq. een datacenter geacht wordt om een dieselaggregaat te hebben? Zodat ze, if all else fails, de service op basis van dieselolie kunnen voortzetten? Ik heb het nog nooit zien werken (waarschijnlijk omdat de stroom het meestal doet), maar het is wél een belangrijk onderdeel van iedere hosting SLA die je afsluit. Dus ik vraag me een beetje af of het a. wel zo is dat het door stroomuitval kwam en b. of er dan niet sprake had moeten zijn van noodstroom. Transformatorhuis? Hmmm….
Michel Rijnders
says:@marc: de achterliggende reden kan natuurlijk wel van belang zijn. Als er een kabel in de noordzee wordt losgetrokken en nederland zonder internet zit heeft het weinig zin afhankelijke leveranciers daarop af te rekenen. Nu is het nu niet van dusdanige aard geweest maar lag er wel meer uit dan connexys alleen.
@Paul: m.b.t. De info op de website: klanten zijn via andere wegen geinformeerd. Als alle klanten geinformeerd zijn dan is het wellicht alleen slim om niet blog-NL wakker te schudden dat er iets mis zit door info op de website (dat zijn nu eenmaal geen klanten). Maar ik weet niet of enkele klanten op de hoogte waren of allemaal. Er is nu in ieder geval weinig ruchtbaarheid aan gegeven en klanten waren op de hoogte.
Bas van de Haterd
says:@Marc volgens mij zegt hij dat de info niet op de homepage stond. Maar je hebt in deze helemaal gelijk, het maakt niet uit wiens fout het is, ergens is iets niet goed gegaan met back up locaties.
Marc Drees
says:@Paul:
Stel ik ben een bedrijf dat gebruik maakt van de ATS van Connexys. Ben ik dan geinteresseerd of het Connexys is, of dat de achterliggende hosting provider de oorzaak is. Ik zal je mijn antwoord geven: het zou me geen reet interesseren!
Als ik een service van een derde partij gebruik spreek ik een service level af. Of de derde partij een computer of duizend pygmeeen gebruikt vind ik niet interessant. Zolang ze de service level maar realiseren.
Dus dat de achterliggende reden een falen van de hosting provider is, vind ik eerlijk gezegd niet buitengewoon relevant. Verder is de werkzoeker daar bepaald niet bij geholpen.
En ter informatie; ik heb direct gebeld naar Connexys maar ben enige tijd later teruggebeld met de achterliggende informatie. Dat de informatie ook op hun site aanwezig was is iets wat ik keurig over het hoofd gezien…
Paul Verstraat
says:Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik de informatie over deze storing de twee dagen constant naar mij toe gespeeld kreeg.
Het zal als bijzonder prettig worden ervaren als Connexys er voor kiest om dit soort zaken op haar homepage meldt.
Wellicht dat eventuele kandidaten daar kijken en vernemen dat het niet mogelijk is om te solliciteren.
Uiteraard kan deze melding dan ook gelezen worden door de voorbijkomende bloggers
Nienke Smit
says:@Paul, onzin, Marc bericht feitelijk over het uit de lucht zijn van de Connexys database(s) wat bijzonder relevant is gezien het grote aantal bedrijven wat met Connexys samenwerkt, en vult dat later aan met de reden van het uit de lucht zijn. Het is duidelijk overmacht en heel vervelend, maar het is een feit dat Connexys uit de lucht is. En een blogger hoeft niet eerst iets tot de bodem uit te zoeken, als hij (merkbare, zichtbare) feiten aankaart. Connexys kan tenslotte ook (openbaar, direct) reageren om toe te lichten of tegen te spreken. Dat is het mooie van een blog.
Paul Verstraat
says:Als ik uw berichtgeving zo zie dan heeft u eerst een bericht gepost dat het, uw woorden, “allemaal de schuld is van Connexys” en dat u daarna pas belt om meer informatie te vragen.
Naar mijn eenvoudige mening is dat de verkeerde volgorde.
Wellicht een goed leer punt; eerst vragen wat er eventueel speelt en daarna het nieuws verspreiden.