Vorige week schreef ik dat Regus aan Linkedin-marketing doet door marketingfilmpjes te sturen als je je Linkedin update. Dat ontkent de kantorenverhuurder nu. Bij monde van Eduard Schaepman, Benelux-directeur.
Schaepman had een testmailtje aan mij gestuurd met het Regusfilmpje erin – een pilotversie. Bij wijze van ‘foutje’ kwam niet zijn naam, maar die van zijn Parijse collega Vilidiana Abou erin te staan. Wat leert ons dit? Allereerst: Abou bestaat echt. Ten tweede: Regus regisseert geen aan Linkedingebruikers gerichte marketing. En ten derde: Regus is beter in het verhuren van kantoren dan in web-marketing…
Wat dat laatste betreft, vandaag maakte Regus bekend acht kantoren van de bankroete concurrent Taminiau bij de curator te hebben overgenomen. Daarmee verstevigt het bedrijf zijn positie als marktleider in flexibel kantorenverhuur. Wij deden een Q&A met Schaepman.
Neemt u alle kantoren van Taminiau over?
“Nee. Het gaat om de kantoren in Geleen, Breda, Tilburg, Capelle aan den IJssel, Den Bosch, Maastricht en twee in Eindhoven. De vier kantoren in België nemen we niet over. En over de kantoren in Amsterdam, Utrecht en Hilversum moet de curator het nog met de familie hebben. Maar ook die zou ik graag willen overnemen.”
Wat heeft u de curator betaald?
“Dat kan ik niet zeggen.”
In vijf van deze zeven plaatsen staat al een Regus-kantoor. Waarom zou u deze nog overnemen?
“In al onze steden willen we het liefst op drie plekken zitten: op het station, in het centrum en in een businesspark. In Den Bosch en Maastricht zaten we nog niet in een businesspark. Daar krijgen we er nu kantoren bij. Bovendien hebben we voldoende klanten op onze lijst die staan te springen om in deze panden te trekken.”
Gaat u nu heronderhandelen met vastgoedeigenaren?
“Ja. Die hebben niet de plicht om met ons in zee te gaan. Mijn gevoel zegt dat we van de acht zo’n zes kantoren zullen behouden.”
Vorig jaar zei u dat Regus eind van dit jaar 100 kantoren in de Benelux moet hebben. Nog zonder deze 6 nieuwe kantoren tel ik er nu 47. Die 100 gaat u niet halen.
“Niet zonder nieuwe overnames. Bovendien zullen we dit jaar een nieuw concept lanceren, dat veel nieuwe kantoren moet opleveren. Eén ding is zeker: dit jaar moet het gebeuren. De leegstand van kantoren is enorm. In 2004 stond nog 6 miljoen vierkante meter kantoorpand in Nederland leeg. Nu is dat 10 miljoen vierkante meter. En dan hebben we het nog niet eens over de onzichtbare leegstand. Het barst van de bedrijven die hun kantoren maar niet kunnen vullen. Daardoor kunnen wij goedkoop inkopen, gaat onze verhuurprijs omlaag en worden wij interessanter voor nieuwe klanten.”
1 Comment