Op 24 augustus startte Digitaal-werven, Mobillion en Recruitr met een initiatief om de meest invloedrijke online arbeidsmarktcommunicatie expert van het afgelopen decennium te kiezen. Inclusief heuse actiesite met maar liefst 16 genomineerden. Helaas was vrijwel geen van de genomineerden een online arbeidscommunicatie expert.
Vandaag toont de actiesite echter geen genomineerden meer; dit is het enige wat er nog valt te zien:
Gratis tip: overleg de volgende keer van tevoren. Scheelt een ferme afgang!
En een tweede gratis tip; omdat bovenstaande zin zo krom als een hoepel (en concreet onjuist) is:
In overleg is besloten de verkiezing van de meest invloedrijke online arbeidscommunicatie expert te annuleren
Zelfs het correct afmelden van een event is blijkbaar teveel gevraagd van de verzamelde intelligentie van Digitaal-werven, Mobillion en Recruitr. Wat een stelletje knoeiers…
Marc Drees
says:Als laatste ook nog even een lachwekkend artikel op RecTec waar Bas van de Haterd een tot mislukken gedoemde poging doet om dit stompzinnige initiatief (volgens Mobillion van zijn hand) te rechtvaardigen. Waarbij hij al in de tweede zin mij de kramp in de kaken van het lachen bezorgt:
Steeds vaker zie ik dat de wereld van online recruitment fundamenteel verandert.
Je vraagt je oprecht af hoe vaak de wereld van online recruitment fundamenteel kan veranderen. Maar goed, hyperbole is aan Van de Haterd wel besteed.
Maar zijn gedachtengoed rond de redenen waarom er geen behoefte was aan deze verkiezing is ronduit hilarisch:
Is men lijstjes moe? Was het de uitvoering/communicatie die te wensen over liet? Was het de partijen die erbij betrokken waren? Of heeft deze sector geen behoefte aan terugkijken? Zeker is dat de kant die de verkiezing op ging niets te maken had met het doel. Het werd een populariteitsverkiezing en dat was niet de bedoeling. Dus beter ten halve gekeerd dan ten hele gefaald.
Een uitverkiezing van invloedrijke online arbeidscommunicatie expert is een populariteitsverkiezing, dus waarom zou dat niet de bedoeling zijn?
De uitvoering en communicatie waren volstrekt amateuristisch; en dan druk ik me nog bijzonder vriendelijk uit.
Lijstjesmoe? Nee. Stompzinnige lijstjesmoe? Ja!
De sector heeft geen behoefte aan terugkijken? De arrogantie om een stompzinnige populariteitsverkiezing te vergelijken met terugkijken is onwerkelijk.
En de partijen die erbij betrokken zijn hebben vooral zichzelf schade berokkend waarbij een volgend evenement dat door een van deze partijen wordt georganiseerd zeker kritischer zal worden bekeken.
Er was dus al ten hele gefaald bij aanvang. Het keren was daarmee onvermijdelijk geworden. Slechts het moment van keren was nog een onzekerheid. Gelukkig heeft dat moment niet al te lang op zich laten wachten.
Marc Drees
says:Tijdens het Recruiters at the Beach event sprak ik nog met medewerkers van Mobillion, die in ieder geval taalkundig niet voldoende onderlegd bleken om te begrijpen dat de bovenstaande zin daadwerkelijk fout is.
Daarom voor deze simpele zielen nog even een extra uitleg:
Je besluit niet dat iets is geannuleerd, je besluit om iets te annuleren. En nadat je het hebt geannuleerd, is het geannuleerd. Meer niet eerder.
Ja? Duidelijk nu?
Leon Willemsens
says:+1
Michiel Cobben
says:In overleg met mijzelf heb ik besloten om kandidaat te stellen tot meest invloedrijke online arbeidsmarkt expert van de afgelopen tien jaar: Marc Drees.
Marc is gedegen, onderzoekt en heeft lef. Zijn blog recruitmentmatters.nl wordt algemeen erkend als onpartijdig en uitermate informatief. ‘Hij is mijn marketonderzoeker’ zei ooit een consultant tegen mij en zelf denk ik er precies zo over. Recruitmentmatters.nl is dankzij Marc up to date en met name door de posts van Marc zelf heeft het een unieke tone-of-voice. Met cynische humor prikt hij door reclameteksten heen, met sterke argumenten prikt hij holle argumenten door.
U allen mag hierop reageren met een tegenkandidaat (niet uzelf) of met een steunbetuiging. Bij meer dan 50 steunbetuigingen voor een kandidaat zal ik per eerste gelegenheid Marc de door mij in het leven geroepen prijs en de daarbij behorende ‘goodies’ overhandigen.