Jawel, het is de laatste keynote. Gegeven door Deirdre Breakenridge (Pure Performance Communications). De titel van haar presentatie is: Eight New Strategic Practices for the PR Champion. Brrr… Dit is een PR dame. En ik heb oprecht een bloedhekel aan PR. Die rabiaat is geworden sinds ik Deadly Spin heb gelezen. Jawel, een rabiate bloedhekel.
Ik merk nu al dat ik mijn aandacht niet kan vasthouden. En dat heeft niets met Breakenridge te maken, want ze is tenslotte een PR-vrouw. En die kan een publiek boeien. Dus het ligt volledig aan mij. Wat de meesten van ons tijdens middelbare school met wis-, natuur- en scheikunde hadden, heb ik met marketing & PR.
Want marketing en PR gaan niet om inhoud, maar uitsluitend om de verpakking. Ontegenzeggelijk belangrijk maar voor mij buitengewoon nietszeggend en slaapverwekkend. Om nog maar te zwijgen over het ongekende gereutel wat in veel gevallen uit marketing & PR komt. Ik voel mijn oogleden zwaar worden, mijn vingers gaan steeds langzamer over mijn toetsenbord. Kan. niet. meer. bloggen…
Moet…
wijn…
hebben…