iHR Awards 2013: jobFig

Logo en logotype jobFigOndertussen is de iHR verkiezing al geweest en de winnaars zijn bekend. Maar ik doe gewoon of ik van niets weet en ga aan de slag met de eerste van de zeven finalisten die zich gisteren hebben gepresenteerd. En ik begin in geheel willekeurige volgorde met jobFig. Oftewel baanVijg. Spreekt voor zich..

En jobFig helps companies never make a bad hire again through the use of behavioral fit analysis. Altijd fijn om te weten dat een simpel assessment voor 100% kan voorkomen dat een vergissing wordt gemaakt tijdens het selectieproces. Iedereen die denkt dat deze belofte nooit waargemaakt kan worden mag nu zijn vinger opsteken.

Wat, heeft iedereen zijn vinger opgestoken? Damn…

De homepage
Dit is de homepage van jobFig:

image

Een wat verwarrende visual. Is degene die staat te presenteren nou de bad hire of zijn al die wegkijkende mensen nou mismatches? Geen idee, maar jobFig weet dat hopelijk wel. Dankzij hun behavioral fit analysis

Maar wat stelt die analyse eigenlijk voor? Nou dit is de kant van de potentieel toekomstige medewerker:

image

120 stellingen doorwerken? Really? Fuck me, dat is me een innovatieve en vernieuwende manier! Hoe jobFig de positie van finalist heeft weten te bemachtigen is mij een volledig raadsel geworden.

En om in 7 minuten door 120 stellingen heen te worstelen moet je nog aardig opschieten

image

En vervoglens is er een heel rijtje kenmerken met een cijfertje erbij.

Oftewel, je standaard persoonlijkheidstest. Waarvan er al talloze, talloze varianten online rondzwerven. Mogelijk dat jobFig zich weet te onderscheiden in de hoeveelheid hyperbole die het bedrijf bezigt bij het beschrijven van de voordelen van haar oplossing, want op basis van deze tekst hebt ik geen enkel onderscheidend criterium in hun oplossing weten te ontdekken. Nul innovatie.

Geef een reactie