User experience is onveranderd een love child van mij maar eentje waar ik sinds de serie Etiquette in recruitment (zie onderaan deze blog posting) minder aandacht heb gegeven als gevolg van de tsunami aan AI waanzin. Maar deze wil ik toch even delen. In mijn jaarlijkse vergelijkingsfeestje van zorgverzekeringen kwam ik deze pagina tegen bij FBTO:
De zoekpagina an sich is een unmitigated disaster omdat er geen enkel filtercriterium wordt geboden waarmee de bezoeker de eindeloze reeks aan gecontracteerde zorgaanbieders kan filteren. Denk eenvoudigweg aan locatie en type zorgaanbieder. Maar om deze last nog groter te maken vraagt FBTO ook nog eens of ik deze pagina goed vind. Met twee knoppen waarvan ik de tekst niet kan lezen (wel gokken natuurlijk, maar stel je voor dat ik FBTO per ongeluk een veer in de reet steekt waar ze geen recht op heeft?). En nee, ik kan niet naar beneden scrollen.
Dubbele ellende dus.
Verwijzingen naar de volledig serie artikelen Lessen in etiquette voor recruitment sites:
Hoe hoort het eigenlijk: lessen in etiquette voor recruitment sites. Aflevering 2: global navigation
Hoe hoort het eigenlijk: lessen in etiquette voor recruitment sites. Aflevering 3: 2nd (en 3rd) level navigation
Hoe hoort het eigenlijk: lessen in etiquette voor recruitment sites. Aflevering 4: de (snel)zoekfunctie
Hoe hoort het eigenlijk: lessen in etiquette voor recruitment sites. Aflevering 4: de (snel)zoekfunctie. Appendix (Kiqit)
Hoe hoort het eigenlijk: lessen in etiquette voor recruitment sites. Aflevering 6: de herstelfunctie (Kiqit)
Hoe hoort het eigenlijk: lessen in etiquette voor recruitment sites. Aflevering 7: vacature-alert (Kiqit)
Hoe hoort het eigenlijk: lessen in etiquette voor recruitment sites. Aflevering 8: het zoekresultaat (Kiqit)