Een paar dagen geleden gaf een medewerkster van Prorail haar vertreksein met een pikante video. Sindsdien probeert een bescheiden horde nieuwsgierigen de bewuste video op RecruitmentMatters te vinden. Tevergeefs, natuurlijk. Online recruitment gaat over nieuw personeel, niet over voormalig personeel. Deze video gaat over de vertrekinspanningen van een medewerker, niet over de wervingsinspanningen van een organisatie.
Google is het duidelijk niet met mij eens. Google toont blogs van RecruitmentMatters aan mensen die zoeken op:
organische zoekopdrachten Google 7 augustus
Het verbaast mij dat Google dit doet. Recruitment wordt soms vergeleken met daten, maar dit is van een andere orde. Nu moet ik zeggen dat ik de video niet gezien heb. Het kan dus zijn dat employer branding in de spanningsboog een centrale plek inneemt of iets dergelijks, maar ik gok van niet. Dus, Google, kunnen jullie deze mensen ergens anders heenleiden, voordat ze onze commentaarknop ontdekken en hun preoccupaties gaan botvieren op serieuze onlinerecruitmentcontent?