RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 1052

Getronics succesvol in Hyves

  • Bas van de Haterd
  • 12 december 2007
  • in Recruiter, Social netwerk,
  • 2.379 views
  • 0 reacties

Emerce schrijft dat Getronics een succesvolle campagne heeft gedaan in Hyves. Via een banner campagne (wat natuurlijk redelijk standaard is, niet eens echt creatief dus) heeft men met een investering van een paar duizend euro toch zo’n 7 goede IT’ers uit de markt gehaald. En dat mag best een prestatie genoemd worden, want hoewel 7 man misschien niet veel klinkt, is het in deze markt een knappe prestatie. En vergeet niet dat Getronics natuurlijk ook nog tegen een zeer negatief imago op moet boksen. Het aantal fraude zaken, de overname door KPN, noem het maar op, het zette Getronics op een achterstand. Dus als zij het al kunnen, wat kan u dan uit Hyves halen?

Plasvlerk 2

  • Floor Drees
  • 12 december 2007
  • in Gen Y, Recruitment nieuws,
  • 1.494 views
  • 0 reacties

Minister Plasterk maakt zich wederom niet populair bij studenten. Zijn recente plan om het volgen van een masterstudie te ontmoedigen door (even heel sec) het verhogen van het collegeld en collegegelddifferentiatie in te voeren grenst aan het absurde. Volgens de minister is een bachelordiploma voldoende om aan een goede baan te komen. Collegegelddifferentiatie. Ik ken dat woord nog van wiskunde. Wat het precies betekent weet ik niet meer, wel dat alle hoofdpersonen uit de voorbeeldsommen er bekaaid van af kwamen. (meer…)

Marketing trends

  • Bas van de Haterd
  • 11 december 2007
  • in Algemeen,
  • 2.149 views
  • 0 reacties

Recruitment is marketing, in ieder geval het recruitment deel dat zich bezig houdt met het werven, het binnenhalen van mensen. En daarom zijn marketingtrends oh zo belangrijk om als recruiter te volgen. En Tony Bosma geeft een prachtig overzicht waar we als recruitment ook veel mee zouden moeten doen!

De belangrijkste op recruitment gebied die ik er uit haal:

– Ga outdoor (na online de snelst groeiende sector)
– Ga in games (een onontgonnen gebied, maar de paar die het doen zijn extreems succesvol)
– Contextuele en behavioural targeting (we passen niet in hokjes, zorg voor de juiste doelgroep op het  juiste moment met de juiste boodschap, de tools zijn er)
– Focus op beleving (Otys gaf dit jaar de aftrap met ’the candidate experiance‘. Een belangrijke vraag: hoe is de beleving op uw eigen recruitment website?)
– Wees authentiek en transparant (zet b.v. eigen mensen in als gezicht, denk aan personal brands)
– Maak alles zo eenvoudig mogelijk (wat we tegenkomen op recruitment sites aan sollicitatie formulieren online is verschrikkelijk)
– Neem afscheid van controle (de illusie van controle wordt dagelijks minder. Er wordt over je gesproken, op blogs, in Hyves, omarm het in plaats van dat je het poogt tegen te houden).

En dan tot slot één die ik erzelf bij zet: simple & open always wins (Dick Hardt).

Privacy (again)

  • Bas van de Haterd
  • 11 december 2007
  • in Online privacy,
  • 2.562 views
  • 0 reacties

Er is veel te doen over privacy, n.a.v. een artikel op HRlog over google en mobiel schreef ik er hier al een blog over en Michel blogde daar weer overheen met een nieuw artikel over GPS en recruitment, dat wederom over privact ging. Nu schrijft Seth Godin (die geen Nederlands spreek en onze blogs niet leest) er ook weer een mooi stuk over. Een stukje hiervan wil ik u niet onthouden: (meer…)

Hyve brands

  • Bas van de Haterd
  • 11 december 2007
  • in Social netwerk,
  • 2.235 views
  • 4 reacties

De top 50 van Hyve brands vinden we op Polle’s site. In andere woorden: merken die door mensen zelf, gewoon gebruikers als u en ik (5.000.000 in totaal) als favoriete merken worden genoemd. Spontaan. Dus merken waar je je echt mee identificeert, zoals ik met Jupiler (bier) en Ben & Jerry’s doe…

Wat nu interessant is, is dat deze merken dus blijkbaar fans hebben, mensen die echt, oprecht, interesse hebben in het merk. De vraag is: wat doen deze merken hiermee? Dat H&M veel fans heeft weten we, maar toch halen ze lang niet alles uit Hyves volgens mij. HEMA staat ook in de top 50, maar adverteert men naar de HEMA fans met: kom voor ons werken en profiteer van de werknemers korting? En dat geldt natuurlijk voor veel merken. Men is zich vaak niet bewust van het fan gehalte (op een enkel bedrijf na) en profiteert daardoor totaal niet van de kracht die het merk kan hebben op de arbeidsmarkt. Spijtig, gemiste kansen.

Artikel online werven Intermediair

  • Bas van de Haterd
  • 11 december 2007
  • in Interview,
  • 1.747 views
  • 0 reacties

Op Peersearch is een artikel, waarvoor zowel ik als Peer Goudsmit van Peersearch zijn geïnterviewd, in Intermediair over werven via Linkedin. Het interessante aan het stuk is dat het vooral gericht is op de kandidaat, waarom zou die in Linkedin moeten?

Intelligence Group: Ouder en …wijzer?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 11 december 2007
  • in Recruitment nieuws, Recruitment onderzoek, Wervingssite,
  • 3.584 views
  • 2 reacties

De door Intelligence Group (IG) georganiseerde verkiezing van beste recruitmentsite 2007 leverde maart dit jaar een wel zeer merkwaardige winnaar op: ING. Deze keuze zorgde in de blogosphere tot de nodige artikelen en commentaren:

  • HRlog: Beste recruitmentsite: de meningen zijn verdeeld

  • Personeelslog: ING beste recruitmentsite, Heineken populairste

  • Marketingfacts: Recruitment sites: ING de beste?

  • Expand: Een droeve dag voor online recruitment

Een volledig surrealistisch commentaar op het laatste artikel komt op naam van Geert-Jan Waasdorp (IG). Hij stelt, ter verdediging van de keuze voor ING als beste recruitmentsite, het volgende:

Een haringtest maakt geen onderdeel uit van het onderzoek. Dat zou natuurlijk wel heel leuk en zinvol zijn. Aan de andere kant ook zeer arbeidsintensief. Je zou bij enkele honderden werkgevers ‘ fake’ sollicitaties moeten plaatsen en vervolgens de reactiesnelheid moeten meten. Interessant, maar ‘ a hell of a job’

(Nadruk door schrijver van dit blog)

(meer…)

TFHR: Martijn Aslander

  • Bas van de Haterd
  • 10 december 2007
  • in Interview,
  • 2.568 views
  • 2 reacties

In het kader van The future of HR had ik het genoegen om Martijn Aslander te interviewen. Martijn is een bijzondere man die an sich weinig met HR in de traditionele zin te maken heeft, maar vanuit zijn unieke perspectief wel veranderingen ziet die veel invloed zullen hebben op hoe we met mensen en organisaties omgaan. Martijn is bezig met en gefascineerd door de netwerk en informatiesamenleving zoals die er nu is en zoals die zich in de toekomst gaat (meer…)

Linkedin profiel

  • Bas van de Haterd
  • 10 december 2007
  • in Social netwerk,
  • 1.613 views
  • 0 reacties

Met dank aan Michel kwam ik op het volgende artikel over Linkedin.

Vooral de volgende quote viel mij erg op:

Although the news today is fairly ho-hum, what was new and interesting was that LinkedIn claimed a demographic that compared favorably to Wall Street Journal (WSJ) – LinkedIn has an audience that is both younger (41 vs 48) and richer ($106k vs $98K). 

Gemiddeld 41 jaar oud en verdienen dus veel (106.000 dollar per jaar) geld. Natuurlijk, dat is Amerikaans of internationaal, maar het geeft wel iets aan. Zet daarbij de uitspraak van Jennifer Candee van SABMiller op het ERE Congres: Hoe hoger in de rangorde de man of vrouw zit, des te makkelijker hij of zij te vinden is in Linkedin, en je begrijpt waarom het medium zo aantrekkelijk is voor recruiters.

De voglende stap: wat gaan we doen met de API? Wat kunnen we er voor een interessante applicaties op bouwen?

Foutje of kapitaalvernietiging (van $ 15 miljard)?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 10 december 2007
  • in Recruitment nieuws, Social netwerk,
  • 3.209 views
  • 8 reacties

Facebook is in korte tijd een fenomeen geworden; het bedrijf wordt op dit moment gewaardeerd op $ 15 miljard. Dat is heel veel geld! De oprichter, Mark Zuckerberg, is 23 jaar en is, op basis van de huidige waardering, $ 5 miljard waard. Dat is nog steeds heel veel geld! Maar Mark lijkt er niet helemaal zeker van dat hij die waardering vast kan houden, gezien het nieuws van Valleywag dat hij (pre-IPO) al een klein deel van zijn aandelen heeft verkocht. Voor $ 40 miljoen. Nog steeds heel veel geld…

En Mark is niet dom. Hij weet dat Facebook, en daarmee alle sociale netwerken, in het oog van de Web 2.0 storm terecht zijn gekomen. Nu is alles rustig en zonnig, maar dat kan wel eens heel snel veranderen.

(meer…)

Berichten paginering

1 … 1.051 1.052 1.053 … 1.071
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1456 keer bekeken

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1356 keer bekeken

  • Hoe graag wil Bullhorn van haar (Nederlandse) klanten af?

    1277 keer bekeken

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1269 keer bekeken

  • Een verbijsterende about-face van 8vance

    1223 keer bekeken

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    937 keer bekeken

  • Brekend: Oekraïnsche chirurg weer aan het werk dankzij skills-based matching!

    798 keer bekeken

  • Nationale Ombudsman: wij vragen u oneindig geduld te hebben

    753 keer bekeken

  • ABU periode 10, 2025: een eindeloze droeftoeter

    734 keer bekeken

  • Breaking news: nog geen vacatures in september 2025

    733 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    2 reacties

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1 reactie

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1 reactie

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1 reactie

  • Een verbijsterende about-face van 8vance

    1 reactie

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    1 reactie

  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1 reactie

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1 reactie

  • Een kleine oefening voor de maandagmiddag

    0 reacties

  • Welkom CompetentNL. Tweede aflevering

    0 reacties

  • :
    Dennis Albinus: Europe’s visionary human resource technologist?

    Anita

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Maarten

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Edwin Ronald ten Veen

  • :
    Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    Marc Drees

  • :
    Anatomie van een dwaling

    Marco van Hurne

  • :
    Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    Edwin Vlems

  • :
    De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    Marco van Hurne

  • :
    10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    Marco van Hurne

  • :
    Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    Jan

  • :
    Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    Marco van Hurne

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas