Vandaag twee bijzondere nieuwsberichten op nu.nl. Als eerste wil het FNV tienduizend mensen aan het werk helpen. Bestuurders van bij de FNV aangesloten bonden gaan nu in cao’s en daarbuiten met werkgevers afspraken maken over het in dienst nemen van werklozen uit bestanden van CWI en UWV.
Bijzonder omdat ik enkel hoor hoeveel vraag er is op de arbeidmarkt en het FNV zich nog steeds zorgen maakt om mensen aan een baan te helpen. Dat er nog werkeloosheid is, is bekend. Of je echter bedrijven moet gaan pushen dit op te lossen vraag ik me af, elk bedrijf zoekt medewerkers, ze zijn niet te vinden. Misschien zou het FNV naar andere zaken moeten kijken, bijvoorbeeld het aanbieden van opleidingen.

