RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 1070

Bijzonder nieuws

  • Bas van de Haterd
  • 3 januari 2008
  • in Recruitment nieuws,
  • 1.559 views
  • 0 reacties

Vandaag twee bijzondere nieuwsberichten op nu.nl. Als eerste wil het FNV tienduizend mensen aan het werk helpen. Bestuurders van bij de FNV aangesloten bonden gaan nu in cao’s en daarbuiten met werkgevers afspraken maken over het in dienst nemen van werklozen uit bestanden van CWI en UWV.

Bijzonder omdat ik enkel hoor hoeveel vraag er is op de arbeidmarkt en het FNV zich nog steeds zorgen maakt om mensen aan een baan te helpen. Dat er nog werkeloosheid is, is bekend. Of je echter bedrijven moet gaan pushen dit op te lossen vraag ik me af, elk bedrijf zoekt medewerkers, ze zijn niet te vinden. Misschien zou het FNV naar andere zaken moeten kijken, bijvoorbeeld het aanbieden van opleidingen.

(meer…)

Oproep: solliciteer!

  • Bas van de Haterd
  • 3 januari 2008
  • in Wervingssite,
  • 1.559 views
  • 0 reacties

Zoals Marc Drees vorig jaar al zag bij zijn serie over de AEX bedrijven is het sollicitatieproces vaak dramatisch te noemen. In Digitaal-werven merken we nu hetzelfde met een extra dimensie: er wordt op een aantal sollicitaties nauwelijks gereageerd. Vandaar dat ik vandaag op Marketingfacts ook deze oproep heb gezet: solliciteer eens bij uw eigen organisatie! Zie eens hoe het proces loopt en kijk een of en binnen welke termijn uw een reactie krijgt.

Plaxo staat te koop, voor $ 100 miljoen…

  • Avatar foto Marc Drees
  • 3 januari 2008
  • in Recruitment nieuws, Social netwerk,
  • 1.805 views
  • 1 reactie

Net een bericht opgepikt dat Plaxo te koop staat. Blijkbaar voor $ 100 M… Toe maar

Zoals TechCrunch mij herinnerde waren er in de loop van 2007 geruchten dat Xing interesse had in Plaxo, maar dat is bij geruchten gebleven.

Ik was een vroege gebruiker van Plaxo maar had ze als gevolg van hun ‘spamming’ activiteiten al snel weer verwijderd. En hoewel ik door uitnodigingen van mijn netwerk als gevolg van hun Pulse product me weer had aangemeld maak ik op geen enkele manier actief gebruik van Plaxo.

(meer…)

Voorspellingen 2008

  • Bas van de Haterd
  • 3 januari 2008
  • in Algemeen,
  • 5.941 views
  • 2 reacties

Net de trends van 2007 geëvalueerd en dat viel me 100% mee, met een score van 50% en één twijfelgeval. Dat moet je natuurlijk ook maar uitspraken doen voor 2008, dus hier gaan we…

(meer…)

Voorspellingen van vorig jaar

  • Bas van de Haterd
  • 3 januari 2008
  • in Algemeen,
  • 5.533 views
  • 4 reacties

In oktober van vorig jaar heb ik een aantal voorspellingen gedaan voor 2007 en verder. Aangezien 2007 is geweest kunnen we die trends nu analyseren en kijken in hoeverre ik er naast zat. Bij deze dus maar…

(meer…)

Comasaufen 2.1

  • Floor Drees
  • 1 januari 2008
  • in Gen Y, Recruitment onderzoek,
  • 6.044 views
  • 10 reacties

In chatboxen en profielsites spelen jongeren met identiteit en imago. Sugababes en Sugadudes hebben samen een miljoen profielen. Hyves groeide dit jaar naar 5 miljoen leden. Volgens recent onderzoek heeft zo’n 60 procent van de jongeren ooit een profiel aangemaakt. Ik geloof dat dit cijfer veel hoger is maar ik zal (dit keer) de wetenschap niet in twijfel trekken. Profielsites schijnen een weldaad te zijn voor het zelfvertrouwen van de leden. Ze kunnen zichzelf voordoen als iemand anders of als zichzelf in geidealiseerde vorm. De meesten doen zich ouder voor dan ze zijn. Niets nieuws onder de zon; mijn zusje is op vakantie jarenlang 18 geweest.

In de spreektaal kennen we, dankzij taalverrijkend Hyves, twee nieuwe werkwoorden; “hyven” en “krabbelen”. Hyves werd dit jaar uitgeroepen tot meest innovatieve bedrijf. En klaar zijn ze nog lange niet. Kort na nieuwjaar zal de berichtensectie herschreven zijn, kan je Youtube filmpjes krabbelen zonder Hyves te verlaten en zal de chat verbeterd zijn. Aldus de positief gestemde mail van ieders eerste Hyves-vriend: Raymond Spanjar.

Nog een greep uit de op hande zijnde vernieuwingen: een programma waarmee Hyves op je telefoon nog leuker wordt dan op de computer (maart), ook op andere sites dan Hyves content kunnen delen met je Hyves vrienden en de mogelijkheid om je vrienden in groepen te kunnen indelen. Terugkoppelend naar mijn vorige blog; zo hoeft je baas niet geconfronteerd te worden met jouw weekend. En natuurlijk bij Google in Californie de introductie van OpenSocial bespreken.

Tot zover de weerlegging van mijn vorige stuk. Goed voornemen voor 2008 is namelijk, naast urban worden, minder cynisch te zijn. En met goede voornemens kun je niet vroeg genoeg beginnen.

Spacebook/MyFace

  • Avatar foto Marc Drees
  • 1 januari 2008
  • in Knipoog,
  • 2.451 views
  • 1 reactie

Een heel komische video over de onzin van sociale netwerken:

Onze voornemens voor 2008

  • Avatar foto Marc Drees
  • 1 januari 2008
  • in Recruitment nieuws, Weblog,
  • 2.563 views
  • 1 reactie

Vanaf deze plaats wens ik ‘onze’ lezers van RecruitmentMatters een mooi, uitdagend en interessant 2008 toe. Wij zullen hier zeker ons best doen om daar een bescheiden bijdrage aan te leveren. Een paar zaken wil ik alvast even de revue laten passeren.

Natuurlijk is er de aangekondige serie over innovatieve bedrijven in Nederland en de daarmee geassocieerde bedrijvenindex die vanaf eind januari (ijs en weder dienende) het licht zal zien.

Verder is er natuurlijk een serie over de nieuwe generatie vacaturesites die al eerder is aangekondigd en die ik niet vergeten heb. Het is alleen een beetje druk geweest…

(meer…)

In plain english

  • Bas van de Haterd
  • 31 december 2007
  • in Algemeen,
  • 2.397 views
  • 0 reacties

Twee eenvoudige video’s over social networks en blogs, gewoon, normaal, down to earth. De moeite waard.

Social networking in plain English

Blogs in plain English

Kranten?

  • Bas van de Haterd
  • 31 december 2007
  • in Recruitment onderzoek,
  • 6.211 views
  • 9 reacties

Zo net voor het nieuwe jaar komt IG weer met cijfers en vooral beredeneringen waar je toch ernstig je twijfels bij kan hebben. De krant neemt weer toe in populariteit bij het zoeken naar een baan, zo meldt nu.nl. De verklaring die men hier voor heeft: de betere banen zouden in de krant staan… (meer…)

Berichten paginering

1 … 1.069 1.070 1.071 … 1.095
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • MBA? Mediocre But Arrogant!

    880 keer bekeken

  • Autoriteit Persoonsgegevens geeft antwoord

    812 keer bekeken

  • Planning voor gefaseerde uitrol UWV BMS nu alweer volstrekt achterhaald

    695 keer bekeken

  • Afscheid van AP voorzitter Aleid Wolfsen

    693 keer bekeken

  • UWV project Bemiddelingsservice lijkt klinisch dood

    663 keer bekeken

  • EU Code of Practice on marking and labelling AI-generated content

    658 keer bekeken

  • Gis- en speurwerk in de zoektocht naar de waarheid over scraping

    638 keer bekeken

  • Breaking news: aantal vacatures in mei 2026

    535 keer bekeken

  • De privacyverklaring als vijgeblad voor een data grab

    526 keer bekeken

  • Werken-bij Heineken heeft een nieuwe (?) site

    523 keer bekeken

  • MBA? Mediocre But Arrogant!

    1 reactie

  • ABU: 50 (vijftig) perioden met krimp…

    0 reacties

  • Brekend nieuws: Nearly AI

    0 reacties

  • Mini-test: Does Indeed help/enshittify people get jobs?

    0 reacties

  • Werken-bij Heineken heeft een nieuwe (?) site

    0 reacties

  • Waarschuwing van Connor Leahy

    0 reacties

  • Breaking news: aantal vacatures in april 2026

    0 reacties

  • Beoordeling juistheid AI Neurolytics

    0 reacties

  • At LinkedIn we are always looking at ways to grab more data from our ‘members’

    0 reacties

  • “I love the smell of napalm in the morning”

    0 reacties

  • :
    MBA? Mediocre But Arrogant!

    Maarten

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas