RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 618

Werkloosheid stagneert; stabiel op 5,6%

  • Avatar foto Marc Drees
  • 22 juli 2010
  • in Beleid, Nationaal,
  • 3.231 views
  • 1 reactie

Logotype CBS Dit is de eerste maand dat CBS de werkloosheidscijfers presenteert op basis van maandresultaten, in plaats van driemaandsresultaten. En op basis van die nieuwe presentatievorm blijft het werkloosheidspercentage voor de derde achtereenvolgende maand op 5,6% staan.

In juni 2010 waren 441 duizend personen werkloos. De voor het seizoen gecorrigeerde werkloosheid komt uit op 430.000 personen; een daling van 5.000 ten opzichte van mei 2010. En dat is een zeer kleine afname van het aantal werklozen.

(meer…)

AGO onderschat belang search engines voor werk

  • Avatar foto Marc Drees
  • 22 juli 2010
  • in Search engine optimalisatie (SEO), Search technologie,
  • 7.457 views
  • 11 reacties

Poppetje van Intelligence Gorup Het lijkt weer lijstjestijd te zijn; na de publicatie op HRlog van de grootste banensites in Nederland van enkele dagen geleden komt Intelligence Group vandaag met haar top 10 van banensites. En dat is op zich niet echt verwonderlijk. Want waar HRlog is uitgegaan van de Alexa rating van de verschillende banensites heeft Intelligence Group zich gebaseerd op reacties van respondenten op de vraag: Welke internetsite(s) zou u gebruiken/gebruikt u om een baan te zoeken? Dit op basis van van het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO).

Met andere woorden, de top 10 van Intelligence Group is gebaseerd op een exit-poll terwijl de top 10 van HRlog is gebaseerd op feitelijk stemgedrag. En dat levert toch een groot aantal bijzondere verschillen op, hoewel de top 2 in beide gevallen dezelfde is: Monsterboard staat op nummer 1, Nationale Vacaturebank op nummer 2.

(meer…)

Ze bieden me een job aan als senior partner!

  • Floor Drees
  • 22 juli 2010
  • in Interaction design, Knipoog,
  • 5.168 views
  • 3 reacties

Ze bieden me een job aan als senior partner!
AMC maakte een online sollicitatiegesprek om het vierde seizoen van Mad Men – die leuke serie over sex, drugs en slogans – in te luiden. Grappig. En ik kan  mijn resultaat (ze bieden me een job aan als senior partner bij het reclamebureau in kwestie, waarschijnlijk door mijn cheeky multiple choice antwoorden) delen via Twitter en Facebook. Jammer dat het geen interactieve game is, waarin de karakters hun vragen stellen in bewegend beeld. En reageren op mijn antwoorden. Of wil ik nu te veel?

via creativereview.co.uk

Manpower: groei zet door in 2e kwartaal

  • Avatar foto Marc Drees
  • 21 juli 2010
  • in Bedrijfsresultaat, Uitzendbureau,
  • 3.182 views
  • 0 reacties

Logo en logotype Manpower Helaas is Wilbert Geijtenbeek met vakantie. En dat betekent dat ik verslag moet doen van de resultaten van diverse beursgenoteerde recruitment partijen. Met als eerste uitzender Manpower die vandaag voorbeurs met de resultaten van het tweede kwartaal kwam. En het zijn goede cijfers, want Manpower noteerde een omzetgroei van bijna 21% ten opzichte van het 2e kwartaal van 2009. Dat is een forse sprong vooruit ten opzichte van het eerste kwartaal van dit jaar toen het bedrijf een omzetgroei van 12,5% rapporteerde.

Desondanks is Jeffrey Joerres (CEO Manpower) nog altijd voorzichtig, getuige de volgende uitspraak:

We are constantly monitoring the economic trends and their potential uncertainties; however, we have not felt any slowdown as we enter the third quarter.

Maar er zijn natuurlijk ook krachtige woorden:

Our investments in infrastructure, key initiatives, and an outstanding team were the prime accelerants to the strong performance in the second quarter. Germany, Sweden, U.K., U.S., Canada, Mexico, France and Italy all had extremely strong revenue growth throughout the quarter

(meer…)

Times heeft paywall, RecruitmentMatters omarmt Flattr

  • Avatar foto Marc Drees
  • 21 juli 2010
  • in Over RecruitmentMatters, Recruitment innovatie,
  • 7.637 views
  • 25 reacties

Logo en logotype Flattr

The Times is tegenwoordig achter een paywall te vinden. In de gratis proefperiode heeft 12% van de bezoekers zich geregistreerd, 10% daarvan is een betalende bezoeker geworden (voor op dit moment een sterk gereduceerd tarief van GBP 1 per maand). Met andere woorden, 1,2% van de bezoekers lijkt op dit moment bereid te betalen voor de content van The Times. Dit is aan de onderkant van verwachtingen van onderzoeksbureau’s als Forrester. En daarmee voor mij niet bepaald verrassend. Hier gaat massaal bloed uit spuiten.

Tegelijkertijd omarmt RecruitmentMatters de aanzienlijk sympathiekere social micropayment service Flattr. Waarmee Flattr leden ervoor kunnen kiezen om een artikel een flattr te geven. En daarmee een micropayment te doen. Volledig optioneel en daarmee geen muur om content, zoals bij The Times. Maar waarom doet RecruitmentMatters dit eigenlijk?

(meer…)

RecruitmentMatters op de iPhone: de eerste beelden

  • Avatar foto Marc Drees
  • 21 juli 2010
  • in Over RecruitmentMatters, Smartphone,
  • 6.737 views
  • 16 reacties

iPhone | RecruitmentMatters icoon Gisteren kreeg ik van Onstuimig de eerste werkende versie van de iPhone app voor RecruitmentMatters. En dat betekende meteen een upgrade van het operating systeem van mijn iPhone naar de angstaanjagende versie 4. Wat overigens vrij soepel verliep, maar stom genoeg klikte ik ook op het bijwerken van alle app’s. En dat heb ik geweten…

Maar vanochtend vroeg kon ik dan eindelijk de iPhone app voor RecruitmentMatters bewonderen. En potdomme, dat ziet er lekker uit. Maar ja, ik loop in dit verband natuurlijk met een rode hartjesbril rond dus mijn mening is volstrekt waardeloos. Daarom enkele eerste beelden van de app met het daaraan gekoppelde verzoek om reacties. Het liefst harteloos, want daar valt wat van te leren. Complimenten zijn fijn, maar zorgen niet voor een betere app.

(meer…)

De grote vijf: aantallen vacatures

  • Avatar foto Marc Drees
  • 20 juli 2010
  • in Algemene vacaturesite, Recruitment onderzoek,
  • 2.172 views
  • 1 reactie

 

piggy_bank Alweer de tweede week met een rapportage van de vijf grote vacaturesites op basis van het bruto aantal vacatures. Met andere woorden, inclusief vacatures die op meerdere sites aanwezig zijn. Hiermee wordt een eerlijker beeld gegeven van de werkelijke ‘krachtsverhoudingen’ tussen de verschillende sites.

En in deze tweede week is er bijzonder weinig te melden. Minimale verschuivingen in aantallen vacatures tonen duidelijk aan dat de vakantieperiode in Nederland is gearriveerd. De komende weken zijn stilstand en lichte daling de meest waarschijnlijke uitkomsten. Misschien saai, maar met dit warme zomerweer wel lekker rustig…

(meer…)

USG Capacity komt met vreemd ‘onderzoek’

  • Avatar foto Marc Drees
  • 20 juli 2010
  • in Recruitment onderzoek, Uitzendbureau,
  • 3.129 views
  • 0 reacties

Logo en logotype USG Capacity Een opmerkelijk berichtje in Adformatie onder de titel: Flinke stijging marcom-vacatures. Voor wie niet geheel bekend is met deze incrowd term; marcom staat voor marketing en communicatie. Oftewel, de schrijver van het artikel claimt een sterke vacaturegroei de functiecategorie Marketing en Communicatie. Overigens haalt de schrijver hierbij een onderzoek van USG Capacity aan, dat op de eigen site is gepubliceerd onder de aanzienlijk rustiger titel: Weer stijging te zien in marketing- en communicatievacatures. Waar de uitzender de volgende uitspraken doet:

In het eerste kwartaal van 2010 werd er ondanks fluctuaties een voorzichtig stijgende lijn waarneembaar.
Ook is te zien dat het aanbod marketing- en communicatievacatures op HBO+ niveau in het tweede kwartaal van 2010 met 45,1 procent is gestegen ten opzichte van het tweede kwartaal van 2009. In mei liep het aantal vacatures in vergelijking met april nog even terug, maar in juni was er een aanzienlijke stijging zichtbaar. In deze maand steeg het aantal marketing- en communicatievacatures op HBO+ niveau met maar liefst 62,5 procent ten opzichte van dezelfde maand in 2009.

Maar, waar haalt USG Capacity haar cijfers vandaan?

(meer…)

USG People is volgens ING een koopje?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 20 juli 2010
  • in Bedrijfsresultaat, Uitzendbureau,
  • 12.376 views
  • 25 reacties

Logo en logotype INGAnalist Marc Zwartsenburg van ING heeft vandaag een vrolijk beleggingsadvies afgegeven voor USG People: van hold naar buy in combinatie met een verbetering van het koersdoel van EU 14,00 naar EUR 17,00. Dit is enkele dagen voor de rapportage van de cijfers door USG People over het tweede kwartaal (23 juli). En daarmee is een dergelijk advies natuurlijk geen toeval. Beleggers worden alvast lekker gemaakt met het blijkbaar te verwachten positieve nieuws over het 2e kwartaal.

Maar los van de waan van het kwartaal; is een dergelijk advies wel terecht? En welke maatregelen kan een belegger nemen als blijikt dat Zwartsenburg zwaar uit zijn nek zit te lullen? Het antwoord op de eerste vraag is natuurlijk NEE. En het antwoord op de tweede vraag is dat je als belegger niets kan doen als blijkt dat het advies van Zwartsenburg helemaal fout was. En het track record van sellside analisten (zoals Zwartsenburg) is reden tot extreme achterdocht.

(meer…)

Op de markt, daar is je gulden een………

  • Rob van Elburg
  • 20 juli 2010
  • in Algemeen, Recruitment proces, Sourcing, searching,
  • 2.162 views
  • 0 reacties

Wie kent deze kreet nog? Verdwenen na de invoer van de EURO, maar hiervoor dagelijks op radio en TV.  Volgens de meest gangbare definitie is een markt een plek waar koop en verkoop samenkomen. Ook in Recruitment is er sprake van vraag en aanbod. Men wil een nieuwe medewerker of men wil een nieuwe baan! Eigenlijk zijn alle tools er op gericht vraag en aanbod zo makkelijk en eenvoudig mogelijk op elkaar af te stemmen. Het inzichtelijk en overzichtelijk maken van een markt. Wat zien we hier zoal van… (meer…)

Berichten paginering

1 … 617 618 619 … 1.073
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1819 keer bekeken

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1624 keer bekeken

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1460 keer bekeken

  • Hoe graag wil Bullhorn van haar (Nederlandse) klanten af?

    1372 keer bekeken

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1286 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    1122 keer bekeken

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1072 keer bekeken

  • Enshittification in HR: disposition data

    1010 keer bekeken

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    965 keer bekeken

  • Nationale Ombudsman: wij vragen u oneindig geduld te hebben

    888 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    2 reacties

  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1 reactie

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    1 reactie

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1 reactie

  • Enshittification in HR: disposition data

    1 reactie

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1 reactie

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1 reactie

  • Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    1 reactie

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1 reactie

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1 reactie

  • :
    Indeed claimt dat 27 personen per minuut worden aangenomen via Indeed

    Peter

  • :
    Enshittification in HR: disposition data

    Marco van Hurne

  • :
    Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    Edwin ten Veen

  • :
    Een klacht over uitzendbureau's

    Paul G. (61 jaar)

  • :
    Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    Dirk

  • :
    Dennis Albinus: Europe’s visionary human resource technologist?

    Anita

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Maarten

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Edwin Ronald ten Veen

  • :
    Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    Marc Drees

  • :
    Anatomie van een dwaling

    Marco van Hurne

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas