Waarom sommige bedrijven wel succesvol zijn en anderen niet. En waarom sommige bedrijven wel sollicitanten online krijgen en anderen niet.

Waarom sommige bedrijven wel succesvol zijn en anderen niet. En waarom sommige bedrijven wel sollicitanten online krijgen en anderen niet.

Een week geleden kreeg ik een uitnodiging van ZoomInfo om gedurende 1 dag hun Powersearch tool te gebruiken. Daar hoefde ik niet zo lang over na te denken. En binnen enkele tellen was ik aan de slag.
Maar waar zijn mijn manieren? Laat ik eerst even ZoomInfo introduceren die deze site nog niet kennen. Tenslotte praten we hier over een Amerikaans product.
Het overnamebod van Microsoft is niet geaccepteerd en Yahoo! is in de armen van Google gevlucht. Wat blijft er dan nog over van Microsoft’s plannen? Zowiezo is het maar de vraag of personeel blijft als er een overname plaatsvindt. En als je het bedrijf niet kunt overnemen dan neem je toch gewoon de werknemers over. (meer…)
Een vraag die Forrester beantwoord: bijna 30 miljoen Europeanen zoekt online naar een baan of solliciteert online op een vacature, en dat minstens 1 keer per maand. Dat is dus bijna 20% van de Europeanen die aangeven online te zijn.
Waarbij Gen Yers (18 – 27 jaar) natuurlijk met kop en schouders boven de rest van de online Europeanen uitsteken: zo’n 30% van deze jonge leeftijdsgroep zegt maandelijks minstens 1 keer online naar banen te zoeken of te solliciteren.
Overigens zijn deze gegevens van medio 2007. Wat niet direct wil zeggen dat er sprake is van verouderde data, want het percentage is nauwelijks gewijzigd sinds 2005.
En we houden het tempo erin, met alweer de zesde aflevering in de beoordeling van onze stamgasten op gebruiksvriendelijkheid voor drie vormen van kleurenblindheid.
Het lijkt er voorlopig op dat onze stamgasten het vrijwel allemaal uitstekend voor elkaar hebben. Tenslotte heeft alleen Monsterboard een aantal steken laten vallen, de overige 4 hebben een perfecte score.
Vandaag is het de beurt aan Stepstone om te laten zien hoe gebruiksvriendelijk hun site is.
Ik heb eerder een uitleg over de verschillende vormen van kleurenblindheid gegeven.
Twee dagen geleden beschreef ik de noodzaak voor online recruitment sites om zich meer Web 2.0 functionaliteit eigen te maken. En dat betekent dus meer user generated content (UGC).
En drie vormen van UGC zijn hierbij relevant:
Vandaag ga ik dieper in op het onderdeel Product comparison tools.
Werknemers zijn de files zat, kopt nu.nl. Niets nieuws onder de zon. Hoewel de hoeveelheid mensen me nog mee valt, minder dan de helft (1 op de 3 heeft nergens last van en 1 op de 4 gaat lopend of met de fiets naar het werk). Maar goed, het probleem is er natuurlijk en volgens onderzoek van Blauw overweegt ongeveer een half miljoen mensen een overstap vanwege het fileleed. En dat is toch ruim 7% van de beroepsbevolking en bijna 8,5% van het werknemersbestand in Nederland. (meer…)
Op Marketingfacts en Frank-Ly wordt er al aandacht aan besteed, gisteren is Dutchcowgirls gelanceerd, het broertje (edit: zusje) van Dutchcowboys. Een site geschreven door vrouwen die actief zijn in de Nederlandse online industrie, een uitstekend initiatief. (meer…)
Voor de meer financieel geïnteresseerden onder de lezers, hier een buitengewoon interessant artikel over de financiering en waardering van Linkedin in het bijzonder en de mogelijk veranderende markt van externe financiering in het algemeen.
Linkedin and The Strange Case of The Disappearing Market
En waarom schrijven Amerikanen toch elk woord van een titel met hoofdletters?