Waar is mijn doelgroep? Waar vind ik mijn potentiële sollicitanten online? Sollicitanten zijn net mensen, dus de bereikscijfers die gelden voor adverteerders kunnen ook een goed beginpunt zijn als het gaat om potentiële sollicitanten. En waar zit Nederland op het internet? (meer…)
Ordina en automatische e-mails: Kan het nog korter?
En vandaag dan alweer de derde IT dienstverlener; Ordina. Haar voorgangers, resp. Logica en Cap Gemini hebben bepaald geen beste indruk achtergelaten. Hopelijk kan Ordina iets van dat geschonden blazoen oppoetsen.
Bij Ordina heb ik gesolliciteerd op de functie van Management Consultant BPI. Klinkt wel lekker, maar ik heb geen idee wat zon consultant eigenlijk doet.
Unive en automatische e-mails: geen gezonde situatie
Vandaag is Univé aan de beurt; of beter gezegd: UVIT. De centrale organisatie van Univé , VGZ, IZA en Trias. Een zorgverzekeraar dus en daarmee een financiële dienstverlener.
En dat zegt meteen iets over het verwachtingsniveau wat ik heb ten aanzien van hun automatische e-mail op mijn online sollicitatie; niet al te hoog.
Bij Univé heb ik gesolliciteerd naar de functie van Recruiter detachering.
TMF gaat in bijbanen
De arbeidsmarkt is hot en ook op televisie komen er meer programma’s over. RTL had een programma met Dennis van der Geest die lapzwansen aan het werk moet helpen. Momenteel heeft RTL met Eric Bremer (Megajobs) een programma van en voor arbeidsmarktprofessionals. Maar nu komt ook TMF met een programma over bijbanen, meldt Marjolijn op DutchCowboys. (meer…)
Print is dead, alweer
Hierbij een video met de ‘mening’ van academici over de rol die de krant zal spelen bij hun zoektocht naar een baan.
Deze korte video is afgelopen dinsdag opgenomen tijdens een presentatie op het Intermediair PhD event.
Daarbij stelde de presentator de vraag aan het publiek wie van hen dacht hun droombaan in de krant te vinden.
Het resultaat is duidelijk: Print is dead!
Met dank aan Bas van de Haterd, Alex den Haan en Jeroen Sparla
Vedior en automatische e-mails: persoonlijk broddelwerk
Vandaag de eerste intermediair in ons onderzoek; uitzendorganisatie Vedior. Hoewel ik ze met die term ongetwijfeld tekort doe, gezien het aantal merken wat onder hun paraplu schuilgaat.
Maar daar gaat het nu niet om; het gaat om de kwaliteit van hun automatische e-mail response op mijn online sollicitatie. En bij Vedior heb ik gesolliciteerd op een interne functie: Consulent te Den Bosch.
En dit hoop ik aan te treffen in de e-mail.
Is een vertical search engine waardevol (voor gebruikers)?
Vertical search engines plaatsen extra schakels tussen werkgever en werkzoekers; zonder met die schakels enige waarde toe te voegen. Overbodige schakels dus.
Dat is misschien het best duidelijk te maken met een schema:
Superintermediation in haar droevigste vorm, deel 2
In den beginnen blogde ik op het blog van Expand, onderdeel van de Staffplanning groep. Als een gevolg daarvan gebruik ik nog altijd de naam Staffplanning bij bepaalde zoekacties.
Maar genoeg over de merkwaardige werking van mijn brein. De reden dat ik dit vertel is namelijk de volgende. Als ik op de website van Staffplanning kijk hoeveel banen er in de etalage staan zie ik het volgende (schrik niet van de kleur):
Staffplanning heeft dus 274 banen in de aanbieding. Oke.
Shell en automatische e-mails: Voor de derde keer mis!
Mijn eerste ervaring met de automatische e-mail response van Shell op mijn online sollicitatie was al niet best. En daar kwamen ze nog een keer overheen met een verzoek om een Engelstalig CV to continue with the process …
En hoewel Shell helemaal niets op dat verzoek heeft ontvangen, kwam dan vandaag de volgende e-mail van Shell binnen:


