RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 1047

Hypergroei. Of waarom sociale netwerken overgewaardeerd worden

  • Avatar foto Marc Drees
  • 18 maart 2008
  • in Recruitment nieuws, Social netwerk,
  • 2.503 views
  • 2 reacties

In het licht van mijn eerdere posting over de sociale netwerk bubble is het aardig om te zien hoe cijfers uit het recente verleden inzicht geven in de overwaardering van sociale netwerken zoals Bebo.

In een verder zeer interessante artikel over het rappport State of the Internet van Comscore laat Techcrunch onder meer de volgende grafiek zien:

Worldwide online category growth versus penetration

(meer…)

Lovenswaardig idee met foeilelijke interface: vacaturesite Solmatch

  • Avatar foto Marc Drees
  • 18 maart 2008
  • in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
  • 2.485 views
  • 0 reacties

Enkele dagen geleden meldde Dutch Cowboys de geboorte van een nieuwe vacaturesite: Solmatch.  De blog posting was van Rutger van Drongelen (W&S bureau Jopportunity), dus dacht ik direct aan  onbeschaamde zelfpromotie.

Maar toen ik Solmatch bezocht, moest ik die gedachte ook weer net zo snel intrekken. Want ik kreeg een foeilelijke site te zien, zo lelijk dat zelfs de Jopportunity site nog fraai wordt.

(meer…)

Sociale netwerken bubble?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 18 maart 2008
  • in Recruitment nieuws, Social netwerk,
  • 4.529 views
  • 4 reacties

Zitten we weer in een Internet bubble? Natuurlijk!

En waarom weet ik dat zo zeker? Ehhh… een voorbeeld maakt dat misschien het beste duidelijk. Laten we eens twee bedrijven nemen:

  • Bebo (online sociaal netwerk)
  • Bear Stearns (Zakenbank)

Bebo
De nummer 3 in online sociale netwerken; op een meer dan respectabele afstand van Facebook en MySpace, zoals onderstaande grafiek laat zien.

Cijfers Faceboo, MySpace en Bebo

(meer…)

Distelbloem

  • Floor Drees
  • 18 maart 2008
  • in Gen Y,
  • 4.269 views
  • 4 reacties

Dat er gratis schoolboeken gaan komen was al meteen duidelijk. Vanaf de dag dat de PvdA en het CDA dit punt opnamen in hun verkiezingsprogramma’s, en, even later, in het coalitieakkoord. Schokkend is deze ‘revolutie’ dus niet, wel irritant. Want wat vind ‘het onderwijs’ er eigenlijk zelf van? Vrijwel alle betrokkenen zijn tegen. Alleen ouders zien een voordeeltje. In hun portemonnee. Desondanks drukken eerder genoemde partijen de gratis-boeken-wet door. Moeten toekomstige vernieuwingen, op welk gebied dan ook,  niet eerst gebaseerd worden op een heldere, wetenschappelijke probleemanalyse?

(meer…)

Bijna 125.000 nieuwe vacatures

  • Avatar foto Marc Drees
  • 17 maart 2008
  • in Recruitment nieuws,
  • 4.045 views
  • 11 reacties

Voortaan geef ik wekelijks een indicatie van het aantal nieuwe vacatures dat in de laatste 3 weken online is gepubliceerd in Nederland.

Voor de afgelopen periode was dit bijna 125.000. Bepaald geen misselijk aantal!

Het Pareto principe gaat hier keurig op; de 20 grootste sites nemen iets meer dan 80% van de vacatures voor hun rekening.

(meer…)

Xing vs Linkedin

  • Bas van de Haterd
  • 17 maart 2008
  • in Social netwerk,
  • 6.046 views
  • 8 reacties

Regelmatig terugkerende vraag in mijn trainingen: wat is nu het grote verschil tussen Xing en Linkedin? En waarom zou ik de één of de ander willen gebruiken. Dutchcowboys heeft een leuke analyse. Linkedin is veel groter, maar Xing gebruikers zijn veel loyaler: Average Minutes per Visitor Xing : 43.4 LinkedIn : 7.8. Komt waarschijnlijk door de toegevoegde waarde die Xing biedt, en toch wint Linkedin. Logica is niet altijd te vinden (daarom werk ik ook op een Windows machine).

Zonder Job(ster)

  • Ronald Kreugel
  • 17 maart 2008
  • in Referral site, Social netwerk, Web 2.0,
  • 7.633 views
  • 17 reacties

Social networking, tagging, Jason Goldberg…ik dacht dat we daar zo langzaam wel genoeg van hadden gezien en eerlijk gezegd hield ik al rekening met een toekomst zonder Jobster. Niet alleen ik, ook Gartner en Marc hadden en hebben er weinig vertrouwen in.

Tot nu toe heeft Jobster zo’n slordige $45 miljoen verbruikt in de afgelopen 3 jaar en zeg nou eens eerlijk, wat is nou $1,25 miljoen dollar per jaar? Hoewel er opnieuw naar een financiële injectie wordt gezocht, lijkt mij dat de medewerkers straks geen job(ster) meer hebben. Zelf heb ik er geen dollar voor over en zou ik mijn geld liever inzetten op LinkedIn. 

Ga vooral in gesprek met…

  • Bas van de Haterd
  • 17 maart 2008
  • in Algemeen,
  • 2.210 views
  • 0 reacties

Een erg sterke campagne lijkt me. Ik had er al van gehoord, dank aan Corné voor de screenshot uit adformatie waar hij onder de loep is genomen. Advocaten kantoor Houthoff Buruma heeft een advertentie geplaatst: ga vooral ook in gesprek met Nauta Dutilh (één van de grote concurrenten). Cultuur is zeer belangrijk, zeker in deze branche. Je weet dat geen advocaat stagiair met maar één partij praat, dus waarom niet die partijen met grote verschillen tegen elkaar wegzetten?

Seth’s insides

  • Bas van de Haterd
  • 17 maart 2008
  • in Algemeen,
  • 1.545 views
  • 0 reacties

Seth Godin is één van mijn grote voorbeelden. De man voorziet een schifting in de economie zoals nooit te voren, maar is realistisch genoeg om te zien dat het niet in no time gaat. Wel weet hij het altijd te onderbouwen met goede voorbeelden. Zijn boeken (o.a. Purple Cow, All marketeers are liars, permission marketing, etc) hebben als centrale thema’s: be remarkable (bijzonder, genoeg om opgemerkt en over gepraat te worden), vertel een verhaal, verkoop emotie en doe dit met toestemming. (meer…)

De jeugd van tegenwoordig

  • Floor Drees
  • 17 maart 2008
  • in Gen Y, Online solliciteren, Web 2.0,
  • 2.514 views
  • 0 reacties

Jongens presteren op school minder goed dan meisjes (Ciska Dresselhuys lacht in haar perfect gemanicuurde, dat dan weer wel, knuisje). Sterker nog, er voltrekt zich een waar drama op het VWO (en bij de andere stromingen). Te weten: massale uitval. Ik zag het tijdens mijn tijd op Vlietland college al gebeuren. Egocentrische jongemannen die niet veel meer deden op een dag dan slapen, drinken en blowen. Verleidelijk, het leek een luxe leventje. Ze kwamen echter van een koude kermis terug;  fulltime chef zuivel bij de plaatselijke supermarkt, dat is niet zo vet(pot).

Op beoordeelmijnleraar.nl kunnen middelbare scholieren aangeven wat zij van hun leraren vinden. Op een openbare site dus. De bedenkers van beoordeelmijnleraar.nl hebben het idee overgenomen van het Amerikaanse ratemyteacher.com, dat al sinds 2001 bestaat. De site biedt leerlingenen en ouders informatie voor een allround orientatie, houdt leerkrachten een spiegel voor en draagt bij aan de transparantie (uitgesproken op de manier waarop jazz altijd zo overdreven wordt uitgesproken). Mijn affectie voor het leerkracht-schap mocht dan al niet erg hoog zijn (ik heb er toch een blauwe maandag over nagedacht CKV lerares te worden), nu is het helemaal verdwenen. (meer…)

Berichten paginering

1 … 1.046 1.047 1.048 … 1.095
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • MBA? Mediocre But Arrogant!

    902 keer bekeken

  • Autoriteit Persoonsgegevens geeft antwoord

    820 keer bekeken

  • Afscheid van AP voorzitter Aleid Wolfsen

    702 keer bekeken

  • Planning voor gefaseerde uitrol UWV BMS nu alweer volstrekt achterhaald

    699 keer bekeken

  • UWV project Bemiddelingsservice lijkt klinisch dood

    674 keer bekeken

  • EU Code of Practice on marking and labelling AI-generated content

    668 keer bekeken

  • Gis- en speurwerk in de zoektocht naar de waarheid over scraping

    645 keer bekeken

  • Breaking news: aantal vacatures in mei 2026

    547 keer bekeken

  • Werken-bij Heineken heeft een nieuwe (?) site

    535 keer bekeken

  • De privacyverklaring als vijgeblad voor een data grab

    534 keer bekeken

  • MBA? Mediocre But Arrogant!

    1 reactie

  • ABU: 50 (vijftig) perioden met krimp…

    0 reacties

  • Brekend nieuws: Nearly AI

    0 reacties

  • Mini-test: Does Indeed help/enshittify people get jobs?

    0 reacties

  • Werken-bij Heineken heeft een nieuwe (?) site

    0 reacties

  • Waarschuwing van Connor Leahy

    0 reacties

  • Breaking news: aantal vacatures in april 2026

    0 reacties

  • Beoordeling juistheid AI Neurolytics

    0 reacties

  • At LinkedIn we are always looking at ways to grab more data from our ‘members’

    0 reacties

  • Elke orgie kent een einde

    0 reacties

  • :
    MBA? Mediocre But Arrogant!

    Maarten

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas