RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 1048

Half miljard voor Bebo

  • Floor Drees
  • 17 maart 2008
  • in Recruitment nieuws, Social netwerk,
  • 1.861 views
  • 0 reacties

De Amerikaanse provider AOL neemt de netwerksite Bebo over voor circa 545 miljoen euro. Bebo is de derde netwerksite in de Verenigde Staten en heeft ruim 40 miljoen leden. Met de overname wil AOL de Europese markt veroveren.

Waar komen je kandidaten toch vandaan?

  • Bas van de Haterd
  • 17 maart 2008
  • in Recruitment onderzoek,
  • 2.219 views
  • 3 reacties

Meten = weten. Dat weten we allemaal, alleen doen we er zo weinig mee. Op het Digitaal-Werven event kreeg ik de vraag waarom we een ‘expert’ onderzoek hadden gedaan en niet gewoon het rendement gemeten hadden van de sites. Mijn antwoord hierop is simpel: de overgrote meerderheid van de Nederlandse bedrijven meet niet eens wat het rendement is en als ze het al meten delen ze die cijfers niet. (meer…)

Werven? Behouden

  • Bas van de Haterd
  • 17 maart 2008
  • in Recruitment onderzoek,
  • 3.748 views
  • 1 reactie

Recruitmentmatters heet dit blog, over werven van mensen. Maar in al mijn trainingen en adviestrajecten kan ik het niet laten (ik ben nu eenmaal een professioneel bemoeial) om ook eens te vragen naar de uitstroom percentages. Want werven is zo nutteloos als je achterdeur open staat. In de UK lijkt men dit nu te begrijpen. (meer…)

Young mentality

  • Bas van de Haterd
  • 16 maart 2008
  • in Gen Y,
  • 2.783 views
  • 0 reacties

Schreef ik gisteren al over de generatie Y, kom ik vandaag een leuk stukje onderzoek tegen. Zelf ben ik al jaren ‘fan’ van het mentality model. Een model dat kijkt naar drijfveren van mensen in plaats van zaken als leeftijd, geslacht en andere demografische factoren. En nu is er Young Mentality, speciaal voor de jongeren (8 tot 18). Interessant, met name voor bedrijven die werknemers voor bijbanen zoeken. Uiteraard ook interessant om te kijken hoe deze jongeren zich ontwikkelen (meer…)

Wekelijkse cartoon

  • Avatar foto Marc Drees
  • 16 maart 2008
  • in Knipoog,
  • 5.652 views
  • 3 reacties

Hoe groot is de spanningsboog van een Twitteraar? Heel erg kort:

140 characters

Minder werken, meer doen

  • Bas van de Haterd
  • 15 maart 2008
  • in Arbeidsvoorwaarden,
  • 2.532 views
  • 1 reactie

Via het blog van Erwin Blom kom ik bij een artikel over 37 signals. Een innovatief IT bedrijf dat ook intern innovatief poogt te zijn. Zeer interessant leesvoer, zo kwamen ze tot de ontdekking dat toen ze terug gingen van een 5 naar een 4 daagse werkweek, de productiviteit niet daalde. Ook geven ze iedereen een credit card, teken van vertrouwen. Tja, het kan dus toch, je werknemers vertrouwen.

Geen exhibitionist. Besta je dan?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 15 maart 2008
  • in Social netwerk,
  • 3.461 views
  • 12 reacties

Verlegen kind

Stel; ik ben een verlegen grafisch ontwerper. Ik hou er niet van om over mijzelf te praten en al helemaal niet over wat ik al dan niet bereikt heb. Tegelijkertijd maak ik prachtige ontwerpen, en mijn werkgever is heel erg blij met mij.

En ik heb natuurlijk geen Hyves, Linkedin of ander ‘sociaal’ profiel. En ik heb zeker geen site waar ik mijn portfolio tentoon stel. Het idee alleen al! Brrr…

(meer…)

Search en vacatures

  • Bas van de Haterd
  • 15 maart 2008
  • in Search technologie,
  • 7.302 views
  • 4 reacties

Hans Hoekstra heeft twee interessante onderzoeksjes gedaan naar zoekmachine marketing en vacaturs. Eén naar SEO (Search engine optimalization), dus organisch vacatures terugvinden. Eén naar SEA (Search Engine Advertising), dus adverteren in adwords. (meer…)

Bijbaan: publiek

  • Bas van de Haterd
  • 15 maart 2008
  • in Knipoog,
  • 1.733 views
  • 1 reactie

Hyves advertenties zijn soms gewoon leuk. Hij staat in contacten gevraagd, maar eigenlijk is het ook een ‘bijbaan’. Publiek gezocht voor een TV (spel) show. En in plaats van het kopen van kaartjes, krijg je er 15 euro voor. Leuke bijbaan lijkt me .

Generatie Y & hun ouders

  • Bas van de Haterd
  • 15 maart 2008
  • in Gen Y,
  • 2.515 views
  • 6 reacties

Ga ik schrijven over Gen Y? Wat weet jij daar nu van Bas? Nou, een beetje. Ik val met bouwjaar 1978 tussen Gen X (tot 1976 zegt men) en Gen Y (vanaf 1980) in, dus ik ben generatieloos. Ik heb dan wel veel jongeren vrienden en vriendinnen (van rond de 20 nu), maar ook dat is maar een beperkte steekproef. Echter, ik was afgelopen week op een sessie van Universum en die doen onderzoek naar studenten en werkgevers. En daaruit kwamen voor mij een paar eye openers naar voren.

(meer…)

Berichten paginering

1 … 1.047 1.048 1.049 … 1.095
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • MBA? Mediocre But Arrogant!

    901 keer bekeken

  • Autoriteit Persoonsgegevens geeft antwoord

    820 keer bekeken

  • Afscheid van AP voorzitter Aleid Wolfsen

    702 keer bekeken

  • Planning voor gefaseerde uitrol UWV BMS nu alweer volstrekt achterhaald

    698 keer bekeken

  • UWV project Bemiddelingsservice lijkt klinisch dood

    673 keer bekeken

  • EU Code of Practice on marking and labelling AI-generated content

    668 keer bekeken

  • Gis- en speurwerk in de zoektocht naar de waarheid over scraping

    645 keer bekeken

  • Breaking news: aantal vacatures in mei 2026

    546 keer bekeken

  • Werken-bij Heineken heeft een nieuwe (?) site

    534 keer bekeken

  • De privacyverklaring als vijgeblad voor een data grab

    534 keer bekeken

  • MBA? Mediocre But Arrogant!

    1 reactie

  • ABU: 50 (vijftig) perioden met krimp…

    0 reacties

  • Brekend nieuws: Nearly AI

    0 reacties

  • Mini-test: Does Indeed help/enshittify people get jobs?

    0 reacties

  • Werken-bij Heineken heeft een nieuwe (?) site

    0 reacties

  • Waarschuwing van Connor Leahy

    0 reacties

  • Breaking news: aantal vacatures in april 2026

    0 reacties

  • Beoordeling juistheid AI Neurolytics

    0 reacties

  • At LinkedIn we are always looking at ways to grab more data from our ‘members’

    0 reacties

  • Elke orgie kent een einde

    0 reacties

  • :
    MBA? Mediocre But Arrogant!

    Maarten

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas