RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 1059

Totaljobs als voorbeeld voor Careerbuilder?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 14 februari 2008
  • in Algemene vacaturesite, Spam,
  • 2.095 views
  • 1 reactie

Soms is het nodig dat iemand van de andere kant van de oceaan over iets schrijft om je te herinneren aan een misstand dicht bij huis. Vandaag was dat Cheezhead, die een schimmige praktijk van Careerbuilder aan de kaak stelt: vissen naar e-mails.

Careerbuilder doet dat door een pop-up in beeld te brengen nadat de kandidaat op de Solliciteer knop heeft geklikt. En hoewel je geen e-mail adres hoeft in te vullen is dat volstrekt onduidelijk. Onfatsoenlijk dus. En zeer irritant voor opdrachtgevers; tenslotte zullen een aantal kandidaten niet verder willen gaan.

(meer…)

De Gouden Bergen van Web 2.0: Notch Up vs. Experteer

  • Ronald Kreugel
  • 13 februari 2008
  • in Algemene vacaturesite, CV database, Web 2.0,
  • 6.066 views
  • 5 reacties

Recentelijk schreef Marc trots over zijn Notch Up Triple A status, van harte nog trouwens. Uiteraard was ik ook nieuwsgierig en ben ik zelf ook even gaan kijken wat mijn ‘interview-waarde’ is. Het viel me niet eens tegen, hoewel ik stiekem toch meer had verwacht. Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken en vroeger kreeg je hooguit de onbelaste reiskostenvergoeding terug na het interview.

Een andere vacaturesite die gouden bergen beloofd, althans indirect door het aanbieden van topfuncties met dito salarissen, is Experteer.com. Anders dan bij Notch Up wordt je als kandidaat niet betaald, maar moet je juist betalen. (meer…)

Moderne slavernij loont voor Facebook

  • Avatar foto Marc Drees
  • 13 februari 2008
  • in Recruitment nieuws, Social netwerk,
  • 2.627 views
  • 5 reacties

Enkele weken geleden maakte ik melding van Facebook’s strategie om naïeve gebruikers de site te laten vertalen.

En enkele dagen geleden wat het dan zover. In slechts vier weken tijd hebben 1.500 (!) moderne slaven vrijwillig een spaanstalige versie van Facebook gerealiseerd.

En dat is fijn voor Facebook, want er zijn ongeveer 2.8 miljoen actieve gebruikers in Spanje en Zuids-Amerika.

En dat is ook heel fijn voor de vertalers, want die kunnen trots vertellen dat ze Facebook geholpen hebben.

En Mark Zuckerberg lacht zich de krampen, terwijl hij naar de stijgende financiële waardering van Facebook kijkt.

Hoeveel data heb jij online?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 13 februari 2008
  • in Recruitment nieuws,
  • 1.987 views
  • 3 reacties

Ik gebruik de Office applicaties van Microsoft al jaren. En ik mag er graag en met regelmaat op vloeken. Maar er zijn momenten dat ik me gelukkig prijs.

Eén van die momenten was een paar dagen geleden toen ik een blog entry van zephoria las, waarin zij de thriller van een kennis beschreef. Die kennis gebruikt(e) ongeveer alle Google diensten; als een gevolg was veel van zijn data online.

(meer…)

Recruiting 3.0?

  • Bas van de Haterd
  • 13 februari 2008
  • in Knipoog,
  • 1.649 views
  • 0 reacties

Cheazhead is altijd een leuk blog om te lezen. Interessant om te zien dat hij nu een quote heeft in de Wall Street Journal over Recruiting 3.0. Game fabrikant EA zoekt al een jaar succesvol mensen in Facebook en Myspace want daar zijn veel gamers en ze zoeken passionele gamers (passie is dus net zo belangrijk als kennis, een mening die ik deel). Maar recruiting 3.0? Waar is 2.0 gebleven? Of waren dat de jobboards en was 1.0 de krant?

Fortis: bijzonder tegenstrijdig

  • Bas van de Haterd
  • 13 februari 2008
  • in Algemeen,
  • 2.341 views
  • 0 reacties

Gisteren ontving ik een brief van Fortis, een nieuwe verzkeringspolis. Wat zie ik op de achterkant van mijn enveloppe:

Meet yourself. En beslis: waar wordt mijn talent herkend? Fortis.nl/career.

Beste werkgever 2007 Intermediair.

Tot zover dacht ik: hmmm, bijzonder, niet slecht.

(meer…)

DRE tip 7: E-mail afhandeling

  • Bas van de Haterd
  • 13 februari 2008
  • in Wervingssite,
  • 3.138 views
  • 1 reactie

In het kader van de serie: Tips voor betere Digitale Recruitment Ervaringen (DRE) wil ik het vandaag hebben over de e-mail afhandeling. Want het is niet enkel de website die de digitale sollicitatie-ervaring bepaald, het is ook de manier waarop er gereageerd wordt. (meer…)

Gebruiksvriendelijkheid deel 6: Contact us?, 1

  • Avatar foto Marc Drees
  • 13 februari 2008
  • in Algemene vacaturesite, Recruitment onderzoek, Usability,
  • 3.092 views
  • 7 reacties

Tja, en dan loop je tegen een probleem aan op een vacaturesite en dan wil je dat natuurlijk even kwijt. Dus dan wil je even een e-mailtje sturen naar de ‘helpdesk’. Maar bieden vacaturesites wel die mogelijkheid aan kandidaten? En als de mogelijkheid wordt geboden, krijg je dan een reactie?

Tijd voor een kort en krachtig onderzoek naar de Contact us functionaliteit! En die bestaat uit drie delen:

  1. Is er een contactmogelijkheid, en is die makkelijk te vinden?
  2. Hoe makkelijk is het om een melding te versturen
  3. Hoe snel ontvang ik een reactie?

Als melding gebruik ik onderstaande tekst:

Ik doe onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid van vacaturesites, waaronder dus ook uw site. In dit verband kijk ik ook of en op welke termijn u op een e-mail verzoek reageert. U kunt overigens in dit geval simpelweg reageren met een lege reactie naar het opgegeven e-mail adres.

Da’s toch niet teveel gevraagd?

(meer…)

Iemand die de (virtuele) brievenbus in de gaten houdt

  • Floor Drees
  • 12 februari 2008
  • in Gen Y, Knipoog,
  • 2.676 views
  • 5 reacties

Eigenlijk zouden wij gister onze eindexamenopdrachten gepresenteerd krijgen. Maar om onduidelijke redenen (oftewel; ze hebben nog niets bedacht) is dit feest verschoven naar donderdag. Maar dat is valentijnsdag! Wat nu?

Ik zie geen andere optie dan iemand inhuren die de hele dag mijn brievenbus, de huistelefoon, Hotmail, Hyves, Windows Live Messenger, MSN, Linkedin (een leuke zakenrelatie misschien) en Pulse in de gaten houdt, de deur opent en al die boeketten in ontvangst neemt. En, als de gekte het even  toelaat, de lucht in de gaten houdt voor eventuele amoreuze pleziervliegtuigjes met wapperende boodschap.

(meer…)

Pimp my….CV!

  • Ronald Kreugel
  • 11 februari 2008
  • in Kandidaat, Online solliciteren,
  • 50.919 views
  • 11 reacties

Yo! Yo! Yo! Op MTV tonen Xzibit en zijn buddies wat er allemaal niet mogelijk is om van een oude barrel weer een topwagentje te maken. De roestplekken worden weggewerkt, een paar nieuwe velgen en uiteraard een dubelle boombox plus 4 LCD tv-screens. De eigenaar kan z’n ogen niet geloven en schreeuwt het uit van geluk. Na MTV’s Pimp my ride heb ik veel variaties op hetzelfde thema gezien en blijkbaar is pimpen hot, zelfs in Mooi weer de leeuw werd er regelmatig iets gepimpt. Maar een CV zag ik daar niet voorbij komen…

In de USA en UK houden ze blijkbaar van pimpen en overdrijven, het is zelfs niet ongebruikelijk om je CV te laten pimpen. (meer…)

Berichten paginering

1 … 1.058 1.059 1.060 … 1.095
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • MBA? Mediocre But Arrogant!

    889 keer bekeken

  • Autoriteit Persoonsgegevens geeft antwoord

    815 keer bekeken

  • Afscheid van AP voorzitter Aleid Wolfsen

    698 keer bekeken

  • Planning voor gefaseerde uitrol UWV BMS nu alweer volstrekt achterhaald

    697 keer bekeken

  • UWV project Bemiddelingsservice lijkt klinisch dood

    670 keer bekeken

  • EU Code of Practice on marking and labelling AI-generated content

    665 keer bekeken

  • Gis- en speurwerk in de zoektocht naar de waarheid over scraping

    642 keer bekeken

  • Breaking news: aantal vacatures in mei 2026

    543 keer bekeken

  • De privacyverklaring als vijgeblad voor een data grab

    529 keer bekeken

  • Werken-bij Heineken heeft een nieuwe (?) site

    528 keer bekeken

  • MBA? Mediocre But Arrogant!

    1 reactie

  • ABU: 50 (vijftig) perioden met krimp…

    0 reacties

  • Brekend nieuws: Nearly AI

    0 reacties

  • Mini-test: Does Indeed help/enshittify people get jobs?

    0 reacties

  • Werken-bij Heineken heeft een nieuwe (?) site

    0 reacties

  • Waarschuwing van Connor Leahy

    0 reacties

  • Breaking news: aantal vacatures in april 2026

    0 reacties

  • Beoordeling juistheid AI Neurolytics

    0 reacties

  • At LinkedIn we are always looking at ways to grab more data from our ‘members’

    0 reacties

  • Elke orgie kent een einde

    0 reacties

  • :
    MBA? Mediocre But Arrogant!

    Maarten

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas