De regio’s hebben het de afgelopen week lekker gedaan. Drie van de vier regio’s laten groei zien; alleen Zuid-Nederland heeft een adempauze genomen en laat daling noch groei zien. En groei hebben we nodig aangezien vorige jaar alle regio’s fraaie stijgingen in september lieten zien. Als we dit jaar een beetje willen bijblijven dan zal er toch een tandje bijgeschakeld moeten worden.
Maar met een vakantieperiode die op zijn eind loopt kunnen we natuurlijk wel hopen op een groei van het volume aan nieuwe vacatures. In de komende weken zal duidelijk worden of die hoop ook kan worden omgezet in werkelijke groeicijfers…


De afgelopen week heeft in de VS een staaltje liegen en bedriegen van de Amerikaanse overheid te zien gegeven waarbij mijn verstand stilstaat. Het gaat hierbij om het rendement van het ARRA subsidieprogramma, oftewel de American Recovery and Reinvestment Act of 2009. ARRA is vooral bedoeld om banen te scheppen danwel het verlies van banen (zoveel mogelijk) te voorkomen.