RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 971

Baan via Twitter

  • Bas van de Haterd
  • 9 juli 2008
  • in Microblogging (Twitter),
  • 4.110 views
  • 3 reacties

Zeker niet de eerste, maar wel een mooie case. Op HRlog schrijft Michel over collega blogger Hans Mestrum, die via Twitter een nieuwe baan heeft gevonden. Hans zelf is in zijn nopjes uiteraard en wij ook, want het is leuk om over te bloggen.

Salaris vermelden in vacatures

  • Bas van de Haterd
  • 8 juli 2008
  • in Algemeen,
  • 1.372 views
  • 0 reacties

Het stond in de werf& van afgelopen kwartaal en inmiddels besteden verschillende online media er ook aandacht aan. Hoewel salaris pas op de 5e plek komt van dingen die een werkzoeker controleert, zegt 20% af te haken als het niet in de vacature staat. Hierbij worden dus twee dingen gezegd in mijn optiek: salaris moet je vermelden in je vacature en het is absoluut niet waar dat je dan werknemers krijgt die enkel bij je komen vanwege het salaris.

Vakantiewerk, geld of inhoud?

  • Bas van de Haterd
  • 8 juli 2008
  • in Arbeidsvoorwaarden,
  • 2.265 views
  • 0 reacties

Floor schreef hier al over vakantiewerk. Doe je dat voor het geld? Voor die twee weken Salou? Of voor de inhoud? Het is een illusie dat jongen enkel door geld gemotiveerd worden. Ja, die zijn er, gelukkig maar. Anders waren er heel veel baantjes die niet meer gedaan worden. Maar het kan ook anders (meer…)

Digitale verdwijntrucs

  • Avatar foto Marc Drees
  • 8 juli 2008
  • in Recruitment trend,
  • 2.875 views
  • 2 reacties

Print is deadEen heel aardige blog posting door de CEO van Forrester; George Colony: The Digital Vanishing act. Waarin hij een aantal zaken beschrijft die door nieuwe, digitale technlogie in de vergetelheid zijn gedrukt.

Waarbij hij op basis van persoonlijke ervaringen een aantal producten beschrijft die zijn vervangen door digitale verbeteringen. Waarbij in sommige gevallen al een 2e generatie digitaal product is

(meer…)

Wil je verkoper worden? Bel dan niet op als je verkouden bent!

  • Avatar foto Marc Drees
  • 8 juli 2008
  • in Recruitment innovatie,
  • 3.039 views
  • 1 reactie

Logo en logotype Urgent CareerIn een markt zo volgeladen met technische gimmicks valt een nieuwkomer bijna niet meer op. Tenzij ze met een wel heel bijzonder aanbod komen. En dat is precies wat Urgent Career doet.

Want het is volgens Urgent Career nu eenvoudiger dan ooit om topverkopers aan te nemen. Gewoon, door met ze te praten. En vervolgens de technologie te laten vertellen of ze voor verkoper in de wieg zijn gelegd.

Hoe het werkt?

(meer…)

Hoe ‘drempelvrij’ zijn websites eigenlijk, Herensokken.nl

  • Avatar foto Marc Drees
  • 8 juli 2008
  • in Accessibility, Recruitment onderzoek,
  • 5.489 views
  • 2 reacties

Logo Drempelvrij.nl Herensokken.nl. Laten we eerlijk zijn, het is niet bepaald een inspirerende naam. Maar wel verdomde duidelijk! Vooral omdat de site inderdaad over herensokken gaat. Zoals ook de subtitel duidelijk maakt: Sokkenvakhandel op internet.

We hebben hier niet te maken met eeen of andere flashy Web 2.0 social media site. Maar een degelijke sokkensite. En we zijn hier ook niet voor flashy gedoe; maar om te leren over accessibility. Omdat Herensokken.nl het waarmerk Drempelvrij mag dragen.

(meer…)

Automatische e-mails, meten is weten, 2

  • Avatar foto Marc Drees
  • 8 juli 2008
  • in Algemene vacaturesite, Recruitment onderzoek, Usability,
  • 2.144 views
  • 0 reacties

Automatische e-mail responses onder het vergrootglas Om de kwaliteit van de automatische e-mail response op online sollicitaties te meten, zijn een 14-tal vragen opgesteld. Per vraag is er echter nog het nodige te zeggen over de wijze waarop

In 14 afleveringen ga ik dieper in op elke afzonderlijke vraag, en de wijze waarop de beoordeling tot stand komt.

Vandaag de tweede vraag: Geeft de titel van de e-mail voldoende informatie?

(meer…)

Nog veel te winnen

  • Bas van de Haterd
  • 8 juli 2008
  • in Algemeen,
  • 2.089 views
  • 2 reacties

Recruitment heeft nog veel te winnen, zo blijkt uit deze blog van (één van mijn opdrachtgevers) Dan McGuire. Daar waar bijna iedereen kijkt naar een goede online strategie, heeft een kleine minderheid (bij deze lezing slechts 5%) bijvoorbeeld pas een ATS. Een softwarepakket waarmee je sollicitanten bij kan houden. (meer…)

Nog meer social buttons

  • Avatar foto Marc Drees
  • 8 juli 2008
  • in Over RecruitmentMatters,
  • 1.676 views
  • 0 reacties

Sinds enkele dagen hebben postings op RecruitmentMatters nog meer social buttons. Er zijn er namelijk twee bijgekomen; StumbleUpon en Linkedin:

Logo StumbleUpon

StumbleUpon is een Digg look-alike en maakt het dus mogelijk artikelen aan te melden en vervolgens stemmen op uit te brengen.

(meer…)

Vacatures per regio; alles daalt … een beetje

  • Avatar foto Marc Drees
  • 8 juli 2008
  • in Recruitment nieuws,
  • 1.740 views
  • 0 reacties

Vacaturemonitor Vandaag weer de wekelijkse rapportage van het percentage nieuwe vacatures per CBS regio. Het percentage is een functie van het aantal inwoners in een regio.

Zo is in één oogopslag te zien hoe de banenmotor over de verschillende regio’s is verdeeld.

En dan zien we dat er voor alle regio’s toch een kleine daling is ingezet. Waarmee het dan toch ook voor de regio’s vakantietijd is geworden.

(meer…)

Berichten paginering

1 … 970 971 972 … 1.073
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1827 keer bekeken

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1628 keer bekeken

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1464 keer bekeken

  • Hoe graag wil Bullhorn van haar (Nederlandse) klanten af?

    1376 keer bekeken

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1292 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    1137 keer bekeken

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1085 keer bekeken

  • Enshittification in HR: disposition data

    1040 keer bekeken

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    982 keer bekeken

  • Nationale Ombudsman: wij vragen u oneindig geduld te hebben

    893 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    2 reacties

  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1 reactie

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    1 reactie

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1 reactie

  • Enshittification in HR: disposition data

    1 reactie

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1 reactie

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1 reactie

  • Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    1 reactie

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1 reactie

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1 reactie

  • :
    Indeed claimt dat 27 personen per minuut worden aangenomen via Indeed

    Peter

  • :
    Enshittification in HR: disposition data

    Marco van Hurne

  • :
    Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    Edwin ten Veen

  • :
    Een klacht over uitzendbureau's

    Paul G. (61 jaar)

  • :
    Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    Dirk

  • :
    Dennis Albinus: Europe’s visionary human resource technologist?

    Anita

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Maarten

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Edwin Ronald ten Veen

  • :
    Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    Marc Drees

  • :
    Anatomie van een dwaling

    Marco van Hurne

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas